Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tahograful învinge aparatul radar: acesta este rezultatul unui recurs prezentat de un transportator din Modena la judecătorul de pace din Milano împotriva unei amenzi pentru depășirea vitezei primite de la orașul metropolitan Milano. Sancțiunea a survenit ca urmare a unei amenzi pentru depășirea vitezei de către un radar amplasat de-a lungul șoselei Cassanese din comuna Pioltello. Mai exact, dispozitivul este montat pe un pasaj situat la km 6 al drumului provincial 103.

Pe acest tronson, limita de viteză este de 80 km/h, iar conform aparatului radar, camionul amendat circula cu 96 km/h. Șoferul camionului a contestat detectarea aparatului, prezentând judecătorului înregistrările tahografului, potrivit cărora la momentul și în ziua amenzii – 25 martie 2023 – vehiculul circula cu 70 km/h și, în orice caz, nu a depășit niciodată 90 km/h pe parcursul întregii zile.

Judecătorul a considerat că înregistrarea tahografului este valabilă și a ținut cont, de asemenea, de faptul că vehiculul comercial avea limitatorul de viteză la 90 km/h. Pe de altă parte, potrivit asociației Altvelox, care a urmărit cazul și a fost informată cu privire la rezultat, radarul de viteză nu a fost aprobat (spre deosebire de tahograf). Într-un comunicat, Altvelox scrie că „am dovedit încă o dată că acest radar de viteză fără omologare, obligatorie în schimb pentru tahograf, a detectat cu siguranță o viteză incorectă, demonstrând cum este posibil ca obiecțiile, chiar și ale vehiculelor fără tahograf, să fie foarte des greșite”.

Altvelox duce de ceva timp o luptă împotriva acestui aparat de radar de pe strada Cassanese, obținând 18 sentințe din partea judecătorului de pace, care a anulat 26 de sancțiuni. Asociația susține că dispozitivul este ascuns, nu este semnalizat și nici măcar nu este omologat. Acum, Altvelox intenționează să depună o plângere la Procuratură.

Interesant este că, în acest caz, tahograful a fost folosit pentru a anula o sancțiune pentru depășirea vitezei, în timp ce, în multe cazuri, autoritățile de control îl folosesc pentru contrariul, adică pentru a emite amenzi atunci când memoria aparatului indică o viteză excesivă. Dar aceasta este încă o problemă controversată.

După câteva amânări cauzate de pandemia Covid-19, Transpotec Logitec, cel mai important târg comercial din Italia dedicat transportului rutier și logisticii, revine joi, 12 mai. Aceasta are loc până duminică, 15 mai, în 3 pavilioane ale Fiera Milano-Rho, cu spații expoziționale interioare și exterioare. Inaugurarea a avut loc joi, 12 mai, la ora 10:30, cu o conferință privind durabilitatea și siguranța transportului rutier italian. Sunt prezente peste 350 de companii, inclusiv producători de vehicule comerciale (Daf Veicoli Industriali, Ford Trucks, Iveco, Mercedes-Benz Trucks Italia, Scania, Volvo Trucks), furnizori de echipamente și de servicii.

Pe lângă standurile din pavilioanele 18, 22 și 24 ale Târgului de la Milano, vor avea loc teste de vehicule comerciale într-o zonă în aer liber. De asemenea, pe parcursul celor 4 zile vor avea loc evenimente de formare profesională.