Milence, joint-venture-ul dintre grupurile Traton, Volvo și Daimler Truck, a finalizat prima fază de construcție a centrului său de încărcare cu energie electrică din Heudebouville, la 40 km sud de Rouen, o poziție strategică, în zona logistică a aglomerării Sena-Eure și la doar patru minute de A13.
Aici sunt disponibile patru încărcătoare CCS (sistem combinat de încărcare) de 400 kW, pentru toate camioanele, indiferent de marcă, la un tarif de 0,4 euro/kWh, fără taxe și comisioane de tranzacție.
A doua fază a proiectului se așteaptă să fie operațională până la sfârșitul lui 2024 și va include stații de încărcare MCS de 750 kW și alte facilități (toalete și dușuri adaptate nevoilor șoferilor de camioane). Iar pe termen lung vor fi disponibile capacități de până la 1 MW.
În plus, Milence construiește a doua stație de încărcare pentru camioane în Perpignan, la 40 km de granița Franței cu Spania, pe A9, care va avea trei stații CCS și a cărei punere în funcțiune este programată pentru septembrie 2024.
Producătorii de camioane au colaborat pentru acest proiect cu Enedis, TotalEnergies și Vinci Autoroutes, iar studiul realizat pentru a determina locurile optime pentru montarea de stații de încărcare ține cont de rețeaua rutiere totală din Franța și de analiza fluxurilor, a punctelor de oprire a camioanelor și a nevoii de electrificare a flotei până în 2035. Aceste analize arată că în Franța va fi nevoie de 12.200 de puncte de încărcare pentru vehiculele grele de transport de marfă, situate în 519 zone de servicii și de odihnă, dintre care 10.000 să poată fi utilizate în pauzele lungi ale șoferilor și 2.200 în pauzele scurte, adică încărcarea să se facă rapid.
Având în vedere faptul că este nevoie de mai mulți ani pentru a efectua lucrările electrice, Enedis trebuie să anticipeze consumul de energie pe care vehiculele l-ar avea în 2035 și estimează că acesta va depăși 3,5 TWh/an, ținând cont de un consum anual francez de 615 TWh și de o cerere de energie care atinge 1,1 GW în perioadele de vârf, așa cum subliniază publicația franceză Les Routiers. Din fericire, nu este de așteptat ca nevoile de încărcare să apară în același timp pentru autoturisme și camioane. Implementarea infrastructurii de alimentare cu energie va reduce numărul de locuri de parcare disponibile pentru vehiculele grele: până în 2035, jumătate dintre acestea vor trebui să fie echipate cu puncte de încărcare pe un sfert din tronsoanele de drum.
Sursă foto: Heudebouville – Milence
Milence, societatea mixtă între Daimler Truck, Volvo Group și TRATON GROUP, a fost selectată de Portul Anvers-Bruges pentru a construi două stații de încărcare moderne în parcările pentru camioane „Goordijk” și „Ketenis”. Milence dezvoltă în prezent cea mai mare rețea publică de încărcare pentru camioane electrice din Europa. Obiectivul este de a deschide stațiile de încărcare în zona portului Anvers în mai 2024. Aceasta implică, în total, 30 de stații de încărcare. Acest număr va fi extins într-o a doua fază de dezvoltare.
Cele 2 stații de încărcare vor fi echipate inițial cu 15 încărcătoare puternice CCS (Combined Charging System) cu o capacitate de încărcare de peste 400 kW. Milence plănuiește, de asemenea, o tranziție rapidă la tehnologia Megawatt Charging System (MCS) de îndată ce aceasta va fi disponibilă.
Anja van Niersen, CEO al Milence: “Sunt foarte încântată de acest acord dintre Milence și Portul Anvers-Bruges, deoarece cred că acesta este începutul unei noi ere în domeniul transportului durabil. Dezvoltarea unui loc de încărcare cu 30 de puncte de încărcare pentru camioane reflectă convingerea noastră fermă că electrificarea este soluția clară pentru transportul rutier greu și subliniază angajamentul nostru față de viitorul logisticii ecologice și al energiei curate.”
Amplasare strategică pe coridorul verde
Milence își dezvoltă rețeaua punând accentul pe crearea unor coridoare verzi pentru transportul rutier care să conecteze punctele de încărcare logistice cheie, porturile și aeroporturile majore. Cu peste 300 de linii maritime și 800 de destinații, Portul Anvers-Bruxelles este al doilea port ca mărime din Europa și un port cu adevărat global care joacă un rol esențial în conexiunile internaționale.
Echipare și încărcare
Milence accelerează tranziția către transportul electric prin construirea unei rețele de încărcare fiabile și sigure pentru camioanele electrice. Milence se concentrează pe o experiență holistică de odihnă și încărcare care nu numai că alimentează vehiculele, dar creează și un mediu odihnitor pentru șoferi.
Confortul și siguranța șoferilor reprezintă, de asemenea, o preocupare majoră pentru Portul Anvers-Bruges. În martie 2023, autoritatea portuară a deschis o a doua zonă de parcare pentru camioane. Ambele parcări sunt împrejmuite, iluminate și dotate cu camere de supraveghere, Wi-Fi și instalații sanitare. Gustările și băuturile sunt disponibile prin intermediul unor automate.
Obiectiv neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon
Prin trecerea la o economie circulară și investiții majore în tranziția energetică, Portul Anvers-Bruges își propune să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Portul produce deja o cantitate mare de energie regenerabilă la nivel local cu ajutorul panourilor solare și al turbinelor eoliene, care sunt utilizate pentru activitățile zilnice, inclusiv pentru noul loc de încărcare Milence.
Prin această colaborare, Portul Anvers-Bruges și Milence urmăresc să reducă unul dintre principalele obstacole pentru companiile de transport în trecerea la camioane electrice. Ministerul flamand al Mobilității și Lucrărilor Publice (MOW) a acordat un grant pentru acest proiect. Annick De Ridder, consilier al orașului Anvers și președinte al Consiliului de administrație al Portului Anvers-Bruges: „Cele două parcări pentru camioane din Portul Anvers, „Goordijk” și „Ketenis”, vor fi dotate fiecare de către Milence cu 15 încărcătoare de mare capacitate pentru camioane electrice. Acest lucru va face din aceste parcări pentru camioane o verigă indispensabilă în transportul electric al camioanelor. În același timp, acest lucru va elimina o barieră importantă pentru transportatorii naționali și străini care vor trece la camioane electrice. Transportul rutier este și rămâne important pentru portul nostru, pentru livrarea rapidă și la timp a unor produse foarte specifice și pentru „last mile”. Portul nostru este motorul economic al Flandrei. Cu cât acest motor funcționează mai durabil – și, în acest caz, mai electric – cu atât mai bine!”
sursa foto:portofantwerpbruges.com
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit