Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața de microbuze este pe plus pentru al doilea an la rând. Astfel, dacă 2023 a adus o creștere de 53% față de anul anterior, 2024 vine cu o majorare de 29%, de la 794 la 1.116 unități, vânzările fiind impulsionate și de achizițiile susținute de vehicule școlare, realizate cu fonduri prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Licitațiile de microbuze școlare vor mai continua în prima parte a anului, cu livrări eligibile până în august 2025.

Piața de microbuze este dominată de carosierii români, care lucrează preponderent pe vanuri Mercedes-Benz. Am remarcat însă tot mai multe proiecte pe Iveco Daily și MAN TGE. În plus, Daily este căutat și pentru versiunile sale având masă maximă total autorizată mare (de 6,5 sau 7 t), pentru configurații cu număr crescut de locuri.

Mai mult de un sfert din vânzările totale de microbuze au fost realizate anul trecut de Minibus Luxury, care a dat în piață nu mai puțin de 293 de vehicule. Aveuro Internațional și-a trecut în dreptul său 193 de microbuze, iar C&I, 148.

Importurile de microbuze second-hand s-au menținut la un nivel similar, cu 99 de unități în 2024 față de 103 în anul precedent, jumătate dintre acestea fiind Mercedes-Benz. Separat, 1.347 de vehicule au fost tranzacționate pe piața internă, cu 13% mai puțin decât în 2023.

Vânzările de microbuze noi, prăbuşite în cei doi ani de pandemie, au continuat să scadă în 2022, din cauza problemelor de livrare ale principalului furnizor de dube pentru carosări.Au fost, aşadar, doar 378 de vehicule înmatriculate în intervalul ianuarie-decembrie 2022, faţă de 451 în 2021. Cele mai multe microbuze au fost carosate pe piaţa locală, lider fiind Minibus Luxury, cu 120 de unităţi, care a depăşit firma bucureşteană Pacific Tur, aceasta din urmă încheind anul pe poziţia secundă, cu 66 de unităţi, urmat de Cento Bus (25) şi C&I (21).

Mercedes-Benz Sprinter rămâne preferatul operatorilor români, în statistica DRPCIV figurând 88 de unităţi înmatriculate în 2021, atât microbuze integrale, cât şi carosate de alţi furnizori de pe piaţa autohtonă. De asemenea, Karsan îşi mai trece în cont 11 vehicule noi şi la această categorie.

În 2022 au fost importate 125 de microbuze rulate, cu 47% mai puţine decât în anul anterior, iar 1.122 de vehicule au fost tranzacţionate pe piaţa internă (-7%). Şi în topul preferinţelor la microbuze rulate conduce Mercedes-Benz, urmat la distanţă de Volkswagen, Ford şi Iveco.