Una dintre problemele pe care le întâmpină agențiile de recrutare de personal extracomunitar sau clienții lor este aceea că taxele se plătesc în diverse locuri, din cauza lipsei de comunicare între ANAF, IGI și Inspecția Muncii, așa cum au subliniat unii dintre participanții la a opta ediție a Conferinței Anuale a Transportatorilor Express de Marfă din România, organizate de Kefren Expres.
Acest neajuns apare, în opinia Secretarului de Stat în Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Derzsi Ákos, deoarece bazele de date ale instituțiilor implicate în procesul de recrutare nu sunt interconectate.
Ministerul Muncii a început să facă interconectarea din perspectiva sa, iar la jumătatea anului viitor ar urma să finalizeze un hub de servicii, astfel încât toate domeniile pe care le gestionează – ANOFM, Pensii, Inspecția Muncii – să fie interconectate. Iar IGI trebuie să facă același lucru și s-a angajat ca la final de 2025 să aibă un sistem interconectat, astfel încât cei ce depun solicitări să beneficieze de un ghișeu unic.
Noua platformă vine cu obligaţia de a transmite în platformă și locul muncii (fix ori mobil), respectiv durata timpului de muncă și repartizarea acestuia.
Ministerul Muncii pregătește înlocuirea actualului program REVISAL cu un Registru general de evidență a salariaților în format electronic, denumit REGES-ONLINE, parte a componentei de transformare digitală din cadrul PNRR. Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru dezvoltarea REGES-ONLINE a fost publicat pe Transparență decizională pe site-ul Ministerului Muncii, iar toți cei interesați pot trimite sugestii și propuneri la adresa de mail dezbateri@mmuncii.gov.ro.
Potrivit notei de fundamentare elaborată de Ministerul Muncii, actualul sistem informatic REGES/REVISAL „este depășit din punct de vedere tehnologic și al dimensiunii în raport cu datele ce trebuie colectate și stocate, prezintă funcționalități limitate în ceea ce privește gestionarea evidenței salariaților și contribuie la creșterea poverii administrative pentru mediul de afaceri.” Deși nu este prevăzut explicit acest lucru, „funcționalitățile limitate” se referă, cel mai probabil, și la neadaptarea sistemului la detașarea transnațională a lucrătorilor mobili, întrucât actualul registru nu permite introduceri multiple de detașare pentru o singură zi.
Principalele modificări pe care le va aduce REGES-ONLINE vizează:
Creșterea disciplinei în transmiterea datelor, reducerea abuzurilor legate de înregistrările retroactive și creșterea gradului de conformitate al angajatorilor.
Foarte important, timpul de actualizare a modificărilor sistemului va fi îmbunătățit, deoarece toți utilizatorii vor beneficia întotdeauna de ultima versiune a aplicației.
Toate contractele individuale de muncă active vor trebui migrate către noul sistem REGES-ONLINE în termen de șase luni de la intrarea în vigoare a HG, întrucât toate relațiile de muncă se vor gestiona exclusiv prin intermediul platformei informatice.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit