Tehnologia GPL este acum integrată în România de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie, fiind complet instalată în procesele de fabricație de la uzinele Dacia din Mioveni. Astăzi, echiparea este disponibilă pe toată gama Dacia și oferă o alternativă mai puțin poluantă în cazul vehiculelor cu motor cu ardere internă. În 2020, 26% din mașinile care au ieșit de pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni au avut instalate GPL direct în fabricație. Alternativa GPL contribuie la protejarea mediului înconjurător deoarece combustia bazată pe GPL rezultă într-o emisie redusă de dioxid de carbon.
«Tehnologia GPL ajută la atingerea prevederilor normelor CAFE și este integrată de echipele noastre de ingineri aici, în România, pe motorizările existente în gamă. Emisiile de CO² sunt mai scăzute cu 11% față de versiunea pe benzină. Lucrăm îndeaproape cu colegii din uzine, astfel încât să livrăm clienților noștri o alternativă mai curată, simplă și competitivă», a declarat Alexander Simionescu, director al centrului de inginerie, Renault Technologie Roumanie.
Începând de anul trecut, Dacia a adoptat denumirea comercială ECO-G pentru versiunile echipate cu motoare cu alimentare mixtă benzină/GPL. În 2020, pe piața din România, au fost vândute peste 10 300 de vehicule cu motorizare ECO-G, ceea ce echivalează cu aproape 23% din totalul înmatriculărilor mărcii. Pe modele, ponderea cea mai importantă a versiunilor ECO-G a fost înregistrată în cazul Sandero (44%), urmat de Logan (29% din total). În 2020, Dacia a fost lider pe segmentul GPL, această motorizare fiind existentă pe toată gama VP în Europa.
Prețul scăzut al carburantului GPL, emisiile reduse de CO2 și existența unei rețele extinse de stații de încărcare disponibile la nivelul întregii țări, sunt doar câteva dintre argumentele care explică succesul gamei Dacia ECO-G. La acestea se adaugă un atu major, apreciat de clienții care parcurg distanțe mari: este vorba de autonomia vehiculului, care poate ajunge la 1 300 de kilometri.
Dacia, recertificată cu standardul ISO 14 001, a implementat progresiv standardele de management, instrumentele și procesele care țin de reducerea impactului asupra mediului, în cadrul strategiei sale de dezvoltare durabilă. Încă din 2005, Dacia a lansat Declarația de Mediu, un document care defineşte obiectivele de reducere a impactului activităţilor industriale asupra mediului înconjurător.
În procesele de fabricaţie a vehiculelor, Dacia respectă toate normele de mediu. Acestea sunt concepute astfel încât, la finalul ciclului lor de viaţă, să poată fi reciclate în proporție de 95%.
Dacia atinge performanţe semnificative în ceea ce priveşte reducerea consumurilor specifice pe vehicul: consumul de apă a scăzut cu 9,4, emisiile de dioxid de carbon s-au redus cu 11,3%, consumul de energie electrică s-a redus cu 7,1%, iar cantitatea de deşeuri periculoase s-a diminuat cu 5,2 %. GPL este un gaz petrol lichefiat obținut prin presurizarea butanului și propanului, pentru a forma un lichid care are un volum mai redus și asigură transport și utilizare mai ușoare. Tehnologia GPL este un sistem cu alimentare dublă, care permite utilizarea vehiculului pe benzină sau GPL, îmbunătățind autonomia acestuia.
Cu ochii continuu dupa oportunitati, Ion Lazar a construit un mini imperiu in jurul uzinei Dacia de la Mioveni, a carei activitate o cunoaste atat de bine incat francezii i-au acordat o distinctie importanta pentru inovatie si eficienta anul trecut, pe care inainte au mai primit o doar multinationale cu traditie. Folosindu-si permanent resursele financiare pentru a nu scapa oportunitati de extindere si dezvoltare, International Lazar Company nu s-a laudat niciodata cu cele mai mari profituri, fiind insa mereu in top la cifra de afaceri si investitii. Grupul de firme dezvoltate de Ion Lazar atinge astazi domenii diverse, de la transport, productie si comert la constructii si Inchirieri de spatii logistice, birouri si autocamioane. Printre strategii de achizitii, accesare de linii de credit, parteneriate si valorificarea de active, Ion Lazar nici nu a simtit trecerea a 25 de ani de activitate, timp in care a reusit sa-si implice si cei doi fii in afacere, pentru ca acestia sa-i duca mai departe visele si dorinta continua de dezvoltare.
Ion Lazar si-a dovedit spiritul antreprenorial imediat dupa Revolutie, cand din comertul cu piese de schimb si-a pus bazele unei afaceri de transport intern si international. Banii castigati au fost permanent reinvestiti, achizitia de loturi imense de teren in apropierea Pitestiului ajutandu-l ulterior sa se lanseze in constructia si inchirierea de spatii logistice pentru furnizori importanti ai uzinei Dacia Renault si nu numai. Asa s-au nascut Lazar Logistics si, mai nou, ML Logistics, prin parteneriatul cu Thomas Manns.
In 2001 International Lazar Company (ILC) a devenit fransizor al furnizorului de servicii logistice pentru industria auto Hoedlmayr International AG, iar in 2002 a inceput colaborarea cu uzina Dacia, care a ramas si astazi cel mai important partener. „Cu Dacia ne-am dezvoltat pe plan local, iar langa Hoedlmayr am devenit mai cunoscuti“, a punctat Ion Lazar in 2003, cele doua companii au stabilit joint venture-ul Hoedlmayr Lazar Romania, devenind astfel a doua companie de Logistica de transport auto din tara, asa cum a punctat Michael Geschke, CEO Hoedlmayr Logistic Olanda, Belgia si Ucraina.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit