Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 10 septembrie, Oficiul Central de Statistică din Ungaria (KSH) a publicat datele privind inflația din august 2024, care a fost de 3,4%. Deci, conform reglementării din țara vecină, taxa de drum va crește cu 3,4% de la 1 ianuarie anul următor, așa cum anunță asociația transportatorilor maghiari MKFE. Iar costul extern, care nu ține cont de inflație, ci va fi revizuit folosind cursul de schimb valabil pentru prima zi lucrătoare din octombrie, va fi publicat oficial până cel târziu la 30 noiembrie.

Deocamdată MKFE anunță valorile orientative ale noii taxe, bazate pe informațiile din prezent. Astfel, pentru camioane, în funcție de categoria lor, se vor plăti, pentru J2, 63,17 HUF/km, față de 61,09 în prezent, pentru autostrăzi, și 34,54 HUF/km, față de 33,40 în prezent, pentru drumuri principale, pentru J3 se vor plăti 100,98, respectiv 57,13 HUF/km, pentru J4, 156,53, respectiv 97,84 HUF/km, iar pentru J5, 163,89 HUF/km pentru autostrăzi și 101,78 HUF/km pentru drumuri principale.

În cazul autobuzelor se vor achita pentru M2 34,08 HUF/km pe autostrăzi și 13,57 HUF/km pe drumuri principale și pentru M3 63,17, respectiv 34,54 HUF/km. (100 HUF sunt echivalentul a aproximativ 1,2649 lei.)

Sursă foto: MKFE

Asociația transportatorilor maghiari MKFE anunță că începând cu 16 august amenzile pentru neplata taxei de drum, depășirea vitezei și condusul fără centură de siguranță vor crește în Ungaria cu 20% , dar că asociațiile profesionale sunt unanim de părere că respectarea legii poate fi promovată prin creșterea eficienței controalelor, nu neapărat prin mărirea din nou a amenzilor. Amenzile aplicabile transportatorilor au crescut în Ungaria în două etape în ultimul an, astfel încât o infracțiune minoră poate duce la falimentul imediat al întreprinderilor, este de părere MKFE, care adaugă că aceste penalități nu fac deloc profesia de șofer atractivă pentru tineri, deci deficitul de forță de muncă din domeniu ar putea crește.