Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În mediul economic actual, dezvoltarea mobilității electrice rămâne o prioritate. Acest lucru se datorează conștientizării crescânde a consumatorilor asupra mediului, condițiilor naturale și climatice și progreselor tehnologice. Schimbările de pe piața auto prezintă oportunități și provocări pentru o serie de companii.

Sectorul logistic joacă un rol cheie în economia actuală și are un impact semnificativ asupra schimbărilor climatice globale. Pentru a ajuta la protejarea mediului și la reducerea amprentei de carbon a industriei, AsstrA a stabilit o listă de obiective de sustenabilitate de atins până în 2030.

„Industria transporturilor are un impact semnificativ asupra mediului. Ținând cont de nevoile clienților și de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă stabilite de ONU, ne străduim să reducem emisiile noastre de CO2 cu 50% până în 2030.” spune Dmitri Krolov, Manager Dezvoltare Durabilă la AsstrA. „Acest obiectiv este strâns integrat cu planurile noastre de dezvoltare economică și socială. Pentru a-l atinge, sustinem:

  • accentuarea modurilor de transport ecologice,
  • utilizarea vehiculelor cu cele mai înalte evaluări ecologice,
  • preferarea furnizorilor cu camioane care rulează cu combustibili alternativi,
  • implementarea soluțiilor IT care reduc emisiile de CO2 și
  • instruirea personalului cu privire la cele mai bune practici pentru protecția mediului.”

Potrivit Asociației Producătorilor de Automobile Europeni, vânzările Uniunii Europene de vehicule electrice cu baterii au crescut în al doilea trimestru al acestui an, ajungând la 9,9% din totalul înmatriculărilor de mașini de pasageri. Ponderea mașinilor hibride a fost de 8,7%, față de 8,4% în trimestrul doi din 2021, în ciuda scăderii numărului de unități vândute. În aceeași perioadă, numărul de mașini cu motoare pe benzină și diesel a scăzut semnificativ, ajungând la 55,8% din piață.

În aceeași perioadă, numărul vehiculelor electrice cu baterie (BEV) înmatriculate în UE a crescut cu 11,1%. Spania și Franța au raportat creșteri de două cifre ale cotei de piață a BEV de +22,0% și, respectiv, +18,6%. La rândul lor, Italia și Germania au înregistrat pierderi de -19,6% și -0,5%.

Numărul de vehicule electrice hibrid plug-in de pe piață a crescut, în ciuda unei scăderi de două cifre a vânzărilor cu -12,5%. Excepție este Spania (+11,3%).

Vânzările de vehicule hibride electrice în Uniunea Europeană au scăzut cu 2,2% în al doilea trimestru al anului. Cu toate acestea, din cauza scăderii semnificative a vânzărilor de mașini cu motoare tradiționale, ponderea vehiculelor electrice hibride a crescut cu 22,6% în ansamblu. Cele mai mari patru piețe din UE au prezentat rezultate contradictorii. O tendință ascendentă a fost înregistrată în Franța și Spania (+7,2% și, respectiv, +2,7%), în timp ce o tendință descendentă a fost observată în Italia și Germania (-9,3% și -6,5%).

Provocările continuă

Drumurile folosite de vehicule electrice, pe hidrogen sau pe gaz trebuie clasificate ca așa-numite „zone de transport curate”. În multe cazuri, însă, legislația nu a fost încă elaborată pentru a reglementa această problemă.Astăzi, multe bunuri esențiale sunt transportate rutier, iar cererea pentru astfel de servicii continuă să crească. Proprietarii de flote, producătorii de camioane și furnizorii de energie se concentrează din ce în ce mai mult pe decarbonizarea sectorului transportului rutier, chiar și așa, reducerea emisiilor de CO2 rămâne o provocare.

Pentru ca mobilitatea electrică să devină viabilă pe scară largă, tehnologia celulelor de combustie cu hidrogen și competențele aferente lucrătorilor trebuie să se îmbunătățească în această industrie. De asemenea, trebuie introduse soluții de roaming pentru a sprijini infrastructura rețelei stațiilor publice de încărcare.

Potrivit ministrului de finanțe Christian Lindner (FDP), guvernul german nu va fi de acord cu interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare cu combustie începând cu anul 2035 la nivelul UE.

Lindner a declarat marți, cu ocazia Zilei Industriei de la Berlin, că vor exista regiuni ale lumii în care mobilitatea electrică nu va putea fi introdusă în următoarele decenii.

Dacă există o interdicție privind noua înregistrare a motorului cu combustie, atunci acesta nu va fi dezvoltat în continuare, cel puțin nu în Europa și în Germania. Prin urmare, a declarat Lindner, el consideră că o decizie de interzicere de facto a motorului cu combustie internă ar fi greșită.

„Prin urmare, am decis că eu, în guvernul federal, că noi, în guvernul federal, nu vom fi de acord cu această legislație europeană.” Germania nu va putea fi de acord cu o interzicere de facto a motorului cu combustie internă, a spus el. Tehnologia libera este o componentă esențială a economiei de piață.

Lindner și ministrul Transporturilor, Volker Wissing (FDP), au precizat deja că resping interzicerea motoarelor cu combustie internă. Cu toate acestea, există o dispută cu privire la acest aspect în cadrul coaliției.

Un purtător de cuvânt al ministrului federal al Mediului, Steffi Lemke (Verzii), a declarat: „Guvernul federal sprijină pe deplin propunerea Comisiei și a Parlamentului European de a permite doar autoturismele noi și vehiculele comerciale ușoare cu motoare cu emisii zero începând cu 2035.” În prezent, rămâne in discuție modul în care Germania va vota la nivelul UE.