Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Hidrogenul este în plină expansiune la Bosch: după lansarea oficială din martie a pilelor de electroliză PEM (proton exchange membrane) Hybrion, Bosch a pus acum două dintre acestea în funcțiune într-un electrolizor la sediul său din Bamberg. Acest sistem de 2,5 megawați transformă apa în hidrogen și oxigen folosind energie electrică regenerabilă și îndeplinește cerințele UE privind hidrogenul regenerabil. În același timp, punerea în funcțiune a electrolizorului din Bamberg marchează începutul unui nou capitol: acesta face parte dintr-un ansamblu dedicat hidrogenului, construit pentru a demonstra diferite moduri de producere, stocare și utilizare a hidrogenului.

„Hidrogenul joacă un rol central într-o lume neutră din punct de vedere climatic — un obiectiv pe care ne-am angajat să îl atingem ca societate, în Germania și în Europa — și este o sursă de energie ideală. Poate fi produs, stocat și transportat aproape oriunde, într-un mod neutru din punct de vedere climatic.”, explică Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al Bosch și președinte al diviziei Mobility.

„Pentru Bosch, hidrogenul rămâne o activitate strategică importantă. Punerea oficială în funcțiune a electrolizorului nostru și deschiderea peisajului hidrogenului de aici, din Bamberg, marchează un moment important pentru noi”, adaugă Dr. Markus Heyn.

În centrul electrolizorului, construit de compania FEST din Goslar, Germania, se află două pile de electroliză Bosch Hybrion fabricate în Bamberg. Fiecare dintre aceste pile, cu o putere nominală de 1,25 megawați, produce aproximativ 23 de kilograme de hidrogen pe oră din apă și electricitate. La sarcină maximă, electrolizorul poate produce peste o tonă de hidrogen pe zi — suficient combustibil pentru ca un camion electric de 40 de tone, echipat cu un Bosch fuel-cell power module (FCPM), să parcurgă până la 14.000 de kilometri.

Peisajul hidrogenului din Bamberg include exact un astfel de FCPM, echipat cu o pila de combustibil Bosch, care funcționează continuu într-un „lifetime container”, pentru testarea durabilității modulului. Hidrogenul care alimentează FCPM-ul este transportat către container de la electrolizor printr-o rețea de conducte. Aici, procesul de producere a hidrogenului, care anterior avea loc în pilele de electroliză PEM, este acum inversat: hidrogenul și oxigenul sunt introduse în pilele de combustibil ale FCPM, unde reacționează pentru a produce apă și energie electrică.

Electricitatea generată de FCPM se întoarce în electrolizor, unde este utilizată atât pentru testarea electrolizorului, cât și pentru producerea locală de hidrogen. Aceste teste, efectuate non-stop în interiorul containerului, simulează o gamă largă de scenarii de utilizare pentru a asigura durabilitatea și fiabilitatea FCPM-urilor.

Producția la scară largă a FCPM a început la fabrica Bosch din Stuttgart-Feuerbach la mijlocul lui 2023. Recent, acesta a fost nominalizat la prestigiosul Premiu German President’s Future Prize.

„Bosch can do hydrogen, and at scale”, afirmă Thomas Pauer, președintele diviziei Power Solutions. „Ne-am implicat devreme în acest domeniu, am făcut investiții inițiale și oferim acum soluții tehnice gata de piață. Printre acestea se numără și modulul nostru de alimentare cu pilă de combustibil. Faptul că a fost nominalizat la German Future Prize dovedește că această tehnologie Bosch este la vârful progresului — atât în domeniul pilelor de combustibil, cât și al electrolizei.”

Bamberg dispune, de asemenea, de o a doua stație de testare pentru pilele de electroliză PEM Hybrion fabricate în fabrica locală. Înainte de livrarea pilelor către clienți, Bosch se asigură aici că acestea oferă performanțe fiabilă și eficiență în condiții reale de utilizare. De exemplu, sunt simulate diverse profiluri de sarcină pentru a testa reacția fiecărei pile la fluctuațiile electrice. În plus, fiecare Hybrion stack este activat înainte de livrare, pentru a fi imediat gata de utilizare la client.

O altă caracteristică a peisajului hidrogenului este rezervorul de hidrogen înalt de 21 de metri, în care hidrogenul obținut prin electroliză poate fi stocat la o presiune de până la 50 bar.

Bosch a atins deja primele repere importante în domeniul tehnologiei de electroliză în 2025. După lansarea din primăvară pe piață, au început livrările către diverși clienți și parteneri, printre care companii precum IMI, Kyros Hydrogen Solutions, Neumann & Esser, Pietro Fiorentini și filiala acesteia, Hyter.

NVIDIA și Hyundai Motor Group au anunțat extinderea parteneriatului strategic pentru a accelera inovația în domeniile conducerii autonome, fabricilor inteligente și roboticii (AI Factory), bazată pe platforma NVIDIA Blackwell.

Constructorul auto global va implementa infrastructura avansată de inteligență artificială NVIDIA Blackwell în procesele sale de producție, în robotică și în sistemele de conducere autonomă, creând un ecosistem interconectat care integrează mobilitatea inteligentă cu tehnologia industrială de ultimă generație.

Pe baza colaborării strategice existente, Hyundai Motor Group și NVIDIA intră într-o nouă etapă a parteneriatului lor, trecând de la adoptarea infrastructurilor software la inovarea tehnologiilor AI fizice de bază. Cele două companii vor dezvolta împreună capabilități AI pentru soluții de mobilitate, fabrici inteligente și semiconductori de nouă generație, consolidând astfel competitivitatea globală a Hyundai Motor Group.

Hyundai Motor Group și NVIDIA vor colabora cu autoritățile pentru a accelera dezvoltarea ecosistemului AI. Proiectul implică o investiție estimată la aproximativ 3 miliarde de dolari SUA, care va impulsiona progresele Coreei de Sud în domeniul inteligenței artificiale fizice.

Printre principalele inițiative se numără înființarea unui Centru Tehnologic AI NVIDIA, a unui Centru de Aplicații AI Fizice Hyundai Motor Group și a unor centre regionale de date, care vor stimula schimburile de expertiză cu inginerii NVIDIA și vor contribui la formarea noii generații de talente AI din Coreea de Sud.

Folosind AI Factory, bazată pe arhitectura NVIDIA Blackwell, Hyundai Motor Group va implementa o infrastructură de bază pentru întreaga strategie de inovare a grupului — integrând inteligența artificială în vehicule, conducerea autonomă, automatizarea fabricilor și robotică într-un singur ecosistem inteligent și conectat.

NVIDIA oferă trei platforme principale care formează infrastructura necesară pentru Hyundai:

• NVIDIA DGX™ și infrastructura AI – pentru antrenarea la scară largă a modelelor AI și dezvoltarea software-ului.

• NVIDIA Omniverse™ și NVIDIA Cosmos™, rulate pe servere NVIDIA RTX PRO™ – pentru crearea de gemeni digitali și simulări care optimizează producția și validează software-ul de conducere autonomă în scenarii nelimitate.

• NVIDIA DRIVE AGX Thor™ – „AI brain” în timp real al vehiculelor și roboților.

Împreună, aceste platforme formează fundația pe care industria auto își poate dezvolta, testa și implementa inteligența artificială fizică avansată la scară globală.

În cadrul colaborării extinse, Hyundai Motor Group va utiliza platforma NVIDIA Omniverse Enterprise pentru a crea gemeni digitali ai fabricilor — replici virtuale ale mediilor de producție care unifică și gestionează centralizat datele, permițând controlul de precizie, simularea proceselor și punerea în funcțiune virtuală.

Aceste medii digitale, extrem de precise din punct de vedere fizic, vor accelera integrarea roboților, vor optimiza fluxurile de producție, vor permite întreținerea predictivă și vor deschide drumul către fabrici complet automatizate, definite prin software, redefinind fundamental modul în care sunt proiectate și fabricate vehiculele.

Hyundai Motor Group testează, de asemenea, utilizarea platformelor NVIDIA Omniverse și Cosmos pe servere NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell, pentru a crea gemeni digitali ai mediilor și condițiilor de conducere regionale. Aceste simulări complexe vor îmbunătăți procesul de dezvoltare și vor poziționa grupul în avangarda conducerii autonome de nouă generație.

În plus, Hyundai dezvoltă modele AI avansate bazate pe modelele deschise NVIDIA Nemotron™ și software-ul NVIDIA NeMo™, care vor permite actualizări over-the-air ale funcțiilor vehiculului. Dincolo de conducerea autonomă, aceste modele vor sprijini dezvoltarea de asistenți digitali personalizați, sisteme inteligente de infotainment și soluții adaptive de confort, transformând vehiculele în entități inteligente care învață și evoluează constant.

Vehiculele Hyundai Motor Group vor integra platforma NVIDIA DRIVE AGX Thor, rulând pe sistemul de operare certificat NVIDIA DriveOS™, pentru a furniza puterea de calcul necesară sistemelor avansate de asistență la conducere, funcțiilor de siguranță de ultimă generație și experiențelor AI imersive la bord.

Prin integrarea tehnologiilor NVIDIA, Hyundai Motor Group transformă vehiculele și fabricile sale din sisteme izolate în ecosisteme inteligente și interconectate, stabilind un nou standard global pentru viitorul industriei auto și al mobilității.