Katrin Adt s-a alăturat Grupului Renault în calitate de CEO al mărcii Dacia, înlocuindu-l pe Denis Le Vot, care părăsește compania. Katrin Adt, anterior vicepreședinte al mărcii Mercedes, va face parte, de asemenea, din echipa de conducere a Grupului. În noua structură organizațională, Katrin Adt îi va raporta lui Fabrice Cambolive, Chief Growth Officer al Renault Group.
„Sub conducerea lui Denis, marca Dacia a devenit un brand puternic, cu o gamă atractivă de modele, reușind să atragă o bază de clienți tot mai largă. În numele Renault Group, doresc să-i mulțumesc lui Denis pentru toate realizările sale de-a lungul anilor. Îi urez bun venit lui Katrin Adt, a cărei experiență vastă în industria auto va reprezenta un atu esențial pentru Dacia.”, a menționat François Provost, CEO al Renault Group.
„Suntem încântați să o primim pe Katrin Adt în fruntea mărcii Dacia. Cunoștințele sale solide și expertiza în dezvoltarea afacerilor ne vor permite să continuăm dinamica pozitivă a brandului și, mai ales, să abordăm împreună următoarea provocare: electrificarea gamei de produse «în stilul Dacia». Acum, odată ce marca este ferm poziționată pe podiumul pieței europene de retail, ne revine responsabilitatea de a o transforma într-un nou reper în domeniul vehiculelor electrificate.”, a precizat Fabrice Cambolive, Chief Growth Officer al Renault Group.
În prezent, Dacia este recunoscută ca o marcă specializată în mobilitate accesibilă și își accelerează expansiunea, în special prin lansarea Bigster, un SUV de clasă C.
Cu aproape 26 de ani de experiență în industria auto, Katrin Adt a lucrat pentru Daimler și Mercedes-Benz. Cu o pregătire în domeniul juridic, a ocupat o varietate de funcții de conducere: CEO al mărcii Mercedes-Benz în Luxemburg, vicepreședinte al departamentului Dezvoltare Resurse Umane la Daimler, CEO al mărcii Smart și, ulterior, CEO al Mercedes-Benz Owned Retail Europe, iar recent a condus departamentul de Audit Corporativ la Mercedes-Benz. Cariera lui Katrin Adt s-a concentrat pe vânzări și retail, unde a coordonat mai multe transformări fundamentale, inclusiv tranziția mărcii Smart într-o marcă 100% electrică. De asemenea, este implicată activ în promovarea diversității și în mentoratul femeilor din domeniul tehnologiei.
„Sunt onorată să mă alătur Renault Group și să preiau conducerea mărcii Dacia. Este un privilegiu să contribui la scrierea următorului capitol din remarcabila poveste de succes a brandului, alături de o echipă excepțională. Astăzi ne aflăm într-un moment definitoriu – atât din punct de vedere tehnologic, cât și social – în relația noastră cu automobilul. Dacia a demonstrat constant relevanța abordării sale prin produse care răspund în mod autentic așteptărilor clienților. Mai mult decât un brand, Dacia reprezintă o viziune curajoasă, inteligentă și accesibilă asupra mobilității. Suntem acum pe deplin angajați, alături de toate echipele Dacia și ale Grupului, precum și de furnizorii, partenerii și dealerii noștri, pentru a duce mai departe această călătorie extraordinară. Cu energie, ambiție și urmărind un scop comun, vom continua să schimbăm regulile jocului și să oferim valoare reală clienților noștri.”, a declarat Katrin Adt, CEO al mărcii Dacia.
Sectorul de activitate Automotive al Continental și-a dezvăluit noul nume al companiei la Salonul Auto de la Shanghai, Aumovio care îmbină atât poziția sa puternică pe piață, cât și moștenirea și expertiza tehnologică în industria automotive. De asemenea, va oferi produse electronice și soluții avansate de mobilitate pentru vehiculele definite de software, precum și o mobilitate sigură, captivantă, conectată și autonomă pentru o gamă largă din întreaga lume.
Conform unei analize de piață realizată de Berylls, sectorul de activitate Automotive a companiei se așteaptă ca valoarea soluțiilor per vehicul în aceste segmente să crească cu o medie anuală de 4,7% până în 2029, depășind numărul de autoturisme și vehicule comerciale ușoare produse la nivel mondial (bazat pe prognoza de piață realizată de S&P Global Mobility).
La ediția din acest an a Auto Shanghai, grupul a prezentat și abordarea sa „în piață pentru piață” și mai multe tehnologii inovatoare pentru piața chineză și clienții locali. Decizia va fi luată în cadrul Adunării Generale a Acționarilor Continental care va avea loc pe 25 aprilie 2025, iar listarea Aumovio la Bursa de Valori din Frankfurt în septembrie 2025. Sectorul de activitate Automotive al grupului Continental din România este prezent în Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara.
„Ca și companie independentă, câștigăm semnificativ mai multă capacitate creativă și viteză. Aumovio va fi caracterizată de o triadă de produse tehnologice de vârf, o strategie consecventă de generare de valoare și o rețea globală sinergetică, combinate cu prezența locală puternică pentru clienți. Scopul nostru este de a ne extinde în continuare poziția în viitoarele domenii ale mobilității și în piețele aflate în creștere. Această strategie devine evidentă în special în China. Ne bazăm aici, printre altele, pe prezența noastră puternică locală, producând și dezvoltând local pentru piața chineză.”, a precizat Philipp von Hirschheydt, Membru în Consiliul Executiv al Continental și CEO al Automotive.
În China, sectorul de activitate Automotive al Continental activează de 30 de ani, având aproximativ 10.000 de angajați, înregistrând în 2024 vânzări globale de aproximativ 14%. Piața chineză a devenit cea mai mare piață de automotive din lume și, așa cum arată previziunilor interne și estimărilor realizate de companii care cercetează piața, sunt așteptări mai rapide de creștere față de piața globală pentru următorii cinci ani. În ultimii ani, Continental și-a extins lanțul valoric local în sectorul Automotive din China pentru a sprijini producătorii auto chinezi și internaționali cu producție locală, lanțuri de aprovizionare locale și, în special, inovații și dezvoltare locală.
Pe lângă alte tehnologii, au fost prezentate și sistemele de asistență pentru șofer Luna și Astra, dezvoltate de Joint Venture Horizon Continental Technology pentru piața din China. Sistemul de asistență Luna oferă atât siguranță activă, cât și funcții de bază de conducere și parcare pentru a spori siguranța și confortul. Sistemul Astra de asistență avansată permite, printre altele, conducerea automată fără o hartă de înaltă rezoluție și parcare asistată cu funcție de memorie.
Aumovio oferă produse electronice și soluții moderne de mobilitate, pe lângă poziția sa puternică pe piață cu soluții inovative pentru senzori și afișaje de bord, respectiv poziția sa fruntașă în tehnologia sistemelor de frânare și de confort. Aumovio are o expertiză semnificativă în software, platforme de arhitectură și sisteme de asistență pentru viitoarea piață de vehicule definite de software și vehicule autonome. În prezent, sectorul de activitate Automotive al grupului are aproximativ 92.000 de angajați, generând vânzări în 2024 de aproximativ 19,4 miliarde de euro.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit