Kia a obținut premiul „Sustainability Disruptor of the Year” în cadrul competiției Newsweek Auto Disruptor 2025 din New York City, în semn de recunoaștere a parteneriatului cu proiectul internațional non-profit The Ocean Cleanup și inițiativa acesteia de a extrage plasticul colectat din oceanele lumii.
Premiul evidențiază angajamentul Kia față de sustenabilitatea mediului, sprijinul continuu pentru eforturile The Ocean Cleanup și folosirea plasticului reciclat în accesoriile Kia.
De la lansarea parteneriatului în 2022, Kia a contribuit cu resurse financiare, expertiză tehnică și asistență cu bunuri și servicii, inclusiv asistență logistică, de mobilitate și de cercetare, pentru a accelera scoaterea deșeurilor din plastic din ocean.
Până în prezent, parteneriatul a contribuit la eliminarea a peste un milion de kilograme de plastic din cea mai mare acumulare de deșeuri plutitoare din lume – Great Pacific Garbage Patch – poziționat între coasta de vest a SUA și Hawaii și care acoperă o suprafață de trei ori mai mare decât Franța.
„În ultimii trei ani, parteneriatul nostru cu The Ocean Cleanup a redus cantitatea de deșeuri de plastic din oceanele noastre. Această colaborare continuă să genereze soluții scalabile și de durată pentru căi navigabile mai curate, consolidând aprovizionarea responsabilă cu materiale a mărcii Kia și în același timp întărirea prezenței noastre dincolo de impactul de mediu global The Ocean Cleanup.”, a precizat Charles Ryu, Executive Vice President and Head of Kia’s Global Brand & CX Division al Kia.
„Sprijinul Kia în promovarea inițiativelor noastre de curățare a oceanelor marchează un pas esențial către atingerea obiectivului nostru mai larg de a elimina oceanele lumii de plastic. Acest parteneriat întruchipează puterea colaborării și inovației în abordarea poluării cu plastic. Lucrând îndeaproape cu Kia, putem contribui la progresul semnificativ în atingerea misiunii noastre de a restabili sănătatea oceanului pentru oameni și planetă.”, a declarat Julian Searle, Chief Development Officer al The Ocean Cleanup.
Prin combaterea poluării cu plastic la sursă, Kia și The Ocean Cleanup plănuiesc să își consolideze și mai mult angajamentul de a curăța oceanele lumii și de a urmări sustenabilitatea pe termen lung.
De asemenea, parteneriatul permanent al companiei Kia cu The Ocean Cleanup se aliniază cu obiectivele mai largi de sustenabilitate ale mărcii. Dincolo de operațiunile de curățare, vor continua să stimuleze inovația în reciclarea plasticului oceanic, susținând cercetarea și dezvoltarea care vizează integrarea materialelor reciclate în viitoarele soluții de mobilitate.
Scania a introdus un nou model de șasiu pentru autobuzele electrice cu trei axe și podea joasă, ceea ce oferă operatorilor de transport o alternativă atractivă pentru electrificarea operațiunilor dincolo de aplicațiile pur urbane.
După lansarea platformei în 2023, Scania își extinde acum oferta de mobilitate electrică cu noua versiune 6×2*4 cu podea joasă, opțiuni noi de încărcare și un nou set de axe spate. Varianta nouă cu trei axe low-entry are o capacitate mai mare pentru pasageri comparativ cu modelul existent 4×2 LE BEV și este potrivit pentru rutele urbane, suburbane și interurbane mai scurte.
Varianta cu trei axe dispune de o nouă punte spate, precum și de e-machine și interfață de încărcare recent lansate (toate acestea fiind disponibile și pentru modelul deja existent cu două axe), oferind o soluție competitivă eficientă și extrem de fiabilă.

Flexibilitatea noului șasiu electric maximizează performanța în condiții dificile pe toată durata sa de viață și permite adaptarea acestuia la nevoile carosierilor și ale clienților.
Roțile dințate ale osiilor sunt proiectate pentru o eficiență energetică optimă și o durată de viață îndelungată. Cele două noi trepte de viteză au rapoarte de transmisie mai rapide, reducând pierderile interne și îmbunătățind eficiența energetică generală. În plus, noua axă direcțională este amplasată în spatele punții motoare și este proiectată pentru a se potrivi cu noua axă din spate. Direcția care folosește ultima axă ajută la o mai bună distribuție a greutății și la reducerea uzurii anvelopelor.

Designul solid al șasiului contribuie la creșterea durabilității vehiculului, ceea ce îi prelungește durata de viață, în timp ce flexibilitatea de a se adapta la aplicații specifice îmbunătățește considerabil eficiența generală. Cadrul secundar reduce la minimum nivelurile de zgomot și îmbunătățesc manevrabilitatea, făcând călătoria mai confortabilă atât pentru pasageri, cât și pentru șoferi. Astfel, poziționarea componentelor vehiculului simplifică întreținerea, reduce costurile și crește disponibilitatea operațională a autobuzului.
“Cu noul său motor electric, acest vehicul electric cu trei axe este fiabil, eficient din punct de vedere energetic și puternic, oferind astfel un timp de funcționare, autonomie, accelerație și o capacitate excelentă de pornire, în special pe pante abrupte. Cu o nouă opțiune de încărcare de mare viteză, din spate, și mai multe noduri de alimentare, modelul are flexibilitatea de a răspunde la cerințele locale.”, a precizat Carl-Johan Lööf, Head of Product Management for People Transport Solutions at Scania.
“Pe măsură ce electrificarea continuă să crească, autobuzele construite pe această platformă vor fi competitive la nivel global și vor putea fi utilizate pentru a extinde operațiunile electrice la noi tipuri de aplicații”.

02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit