Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu dezvoltarea deja în desfășurare, primele prototipuri de conducere autonomă bazate pe viitorul ID. BUZZ va începe operațiunile la München în această vară. Acesta marchează o etapă importantă în colaborarea internațională a grupului, care, prin Volkswagen Vehicule Comerciale, facilitează dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă de nivel 4 pentru autoutilitare cu conducere automată. Vehiculele comerciale ușoare sunt primele la care se poate aplica condusul autonom. „ID. BUZZ urmează să faciliteze desfășurarea comercială a serviciilor de transport și livrare începând cu 2025”, a explicat directorul de divizie Christian Senger. „În anumite orașe, clienții vor putea avea un vehicul cu conducere automată care să-i ducă la destinație. Livrarea mărfurilor și pachetelor va fi, de asemenea, mult mai ușoară prin intermediul serviciului nostru de conducere autonomă.-”

Pentru integrarea tehnologiei în ID. BUZZ AD complet electric, Volkswagen Vehicule Comerciale a fondat o divizie dedicată și a colaborat cu Argo AI, compania americană cu platformă tehnologică de vehicule autonome, care dezvoltă sistemul de conducere automată. La începutul acestui an, Argo și-a integrat sistemul de conducere automată cu un prototip de vehicul Volkswagen pentru a începe testarea în Germania. Credem că Argo AI are cea mai mare amprentă de testare de auto-conducere urbană, cu operațiuni în 6 orașe din Statele Unite”, a declarat Bryan Salesky, fondator și CEO, Argo AI. „Suntem încântați să începem testarea sistemului nostru de auto-conducere pe drumurile europene, pe baza lucrărilor inițiale pe care le facem acum la o nouă pistă de testare pe care am construit-o lângă aeroportul din München.”

Atât vehiculele comerciale Volkswagen, cât și Argo AI consideră că utilizarea unei combinații de senzori – inclusiv lidar, radar și camere – este esențială pentru o capacitate de conducere autonomă sigură. Argo AI a lansat recent noul său senzor lidar, Argo Lidar, care îi permite să vadă obiecte de la 400 m distanță. Noul lidar are capacitatea de a detecta cea mai mică particulă de lumină – un singur foton – care este cheia pentru detectarea obiectelor cu reflectivitate redusă. „Această tehnologie va fi integrată în sistemul de conducere automată a vehiculelor cu conducere autonomă ale vehiculelor comerciale Volkswagen”, a spus Salesky.

Există, de asemenea, planuri concrete pentru utilizarea comercială a viitoarei tehnologii pentru furnizorii de servicii de transport. Filiala Volkswagen Group, MOIA, va deveni în 2025 primul utilizator al ID. BUZZ AD de conducere automată. „MOIA are o vastă experiență în domeniul serviciilor de mobilitate și al managementului flotei. Într-un timp foarte scurt, am înființat cel mai mare serviciu de călătorie complet electric din Europa și am oferit mobilitate pentru milioane de pasageri. Aducem această expertiză în cooperarea cu vehiculele comerciale Volkswagen și Argo AI. Hamburg va fi primul oraș care va oferi un serviciu autonom de ridepooling cu un act de identitate Buzz”, a declarat CEO Robert Henrich. MOIA este cel mai mare furnizor de partajare din Hamburg și are în prezent 1.200 de angajați. Conducerea autonomă este un pas important pe calea de creștere a companiei.

Pe 28 martie, Volkswagen Autovehicule Comerciale (VWCV) a organizat la Hanovra conferinta de presa anuala in cadrul careia dr. Thomas Sedran, CEO-ul companiei incepand din septembrie 2018, a prezentat rezultatele financiare din anul trecut si a conturat viitorul marcii, punand accentul pe noua strategie, noile vehicule si noile modele de business care ii vor permite producatorului german sa se transforme intr-un furnizor de servicii de mobilitate.

2018 a fost al doilea cel mai bun an din istoria VWCV, cu circa 500.000 de vehicule livrate, vanzari de 11,9 miliarde de euro si un profit operational de 780 de milioane de euro, in usoara scadere fata de cele 853 de milioane de euro din 2017, adica o rata de 6,6%, in conditiile in care cheltuielile cu promovarea produselor noi au fost mai mari, rata de schimb valutar a afectat negativ rezultatele, iar testele WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) au necesitat si ele eforturi investitionale mari. Iar de la 2019 se asteapta ca livrarile sa fie cel putin la acelasi nivel, in conditiile in care piata ridica mai multe provocari. 2019 va fi si un an de tranzitie pentru VWVC deoarece, sub motto-ul „Noi transportam succesul“, strategia GRIP2025+ va oferi raspunsuri la principalele subiecte de interes ale acestei industrii – protejarea climei, digitalizarea, noile servicii de mobilitate si condusul autonom – fara a neglija nici vehiculele personalizate destinate societatilor comerciale, si vehiculele care trezesc emotie, destinate familiilor si petrecerii timpului liber.
Munca de cercetare si dezvoltare a vehiculelor autonome se va face la Hanovra pentru toate fabricile VWVC si se vor folosi inclusiv cunostintele si experienta MOIA (companie din cadrul grupului care ofera servicii de ride-saring si care, dupa succesul testelor din Hanovra, lanseaza operatiuni si in Hamburg, folosind autobuze electrice avand la baza Crafter).
Una dintre deciziile care vor contribui la succesul si pe viitor al marcii este aceea de a incheia un parteneriat cu Ford, cei doi constructori urmand sa se completeze in ceea ce priveste acoperirea regionala si gama de produse. Contractul de dezvoltare a unui Pickup care sa fie succesorul Amarok a fost deja semnat, dar exista si alte domenii potentiale de colaborare, cum ar fi alte categorii de vehicule, condusul autonom sau platformele de mobilitate electrica.
Cea mai clara dovada ca VWCV intra in era vehiculelor electrice este ID. BUZZ, o versiune complet electrica a legendarei serii T, care va incepe sa fie produs la Hanovra in 2022 si va reprezenta simbolul viitorului acestei marci, deoarece va oferi emisii zero, inovatii duse la extrem si multa emotie. Iar noua generatie Bulli va proveni tot din fabrica principala a grupului.
Pentru a realiza toate aceste obiective, inclusiv transformarea fabricii din Hanovra, care va ajunge la un grad mai ridicat de automatizare, VWVC va investi numai anul acesta 1,8 miliarde de euro.