Unul dintre liderii pieței de monitorizare a flotelor auto din România și Europa, SafeFleet a generat o creștere de 18% a numărului de vehicule monitorizate în prima jumătate a lui 2025. În prezent, peste 100.000 de vehicule din Europa sunt echipate cu dispozitive GPS SafeFleet, care asigură monitorizarea în timp real, controlul consumului de combustibil și rapoarte automate de activitate. Pentru anul următor, compania anticipează o creștere accelerată a cererii pentru soluții telematice integrate.
În 2025, cererea pentru soluțiile SafeFleet a fost cea mai mare în rândul întreprinderilor din sectoarele transporturi și logistică, distribuție, construcții și ride sharing, care se se confruntă zilnic cu nevoia de optimizare a rutelor și reducerea costurilor operaționale. Se preconizează că SafeFleet va încheia anul cu o creștere până la finalul lui 2025 și va continua să își extindă rețeaua de parteneri în România și Europa. Această expansiune va fi susținută de adoptarea de noi module, precum e-Transport și sisteme video pentru semiremorci, care oferă clienților un plus de eficiență și conformitate.

„Pentru 2026 anticipăm o creștere accelerată a cererii pentru soluții telematice integrate, odată cu noile reglementări europene și cu ritmul accelerat al digitalizării transporturilor. Obiectivul nostru rămâne clar – transformarea SafeFleet într-o platformă completă de management al flotelor, cu un ecosistem conectat de servicii, de la monitorizare GPS și controlul consumului de combustibil până la automatizări, siguranță și rapoarte inteligente.”, menționează Claudiu Suma, CEO SafeFleet.
Cel mai solicitat pachet de monitorizare GPS este SafeFleet Base, ales de majoritatea companiilor pentru echilibrul corect între cost, funcționalități și ușurința de utilizare. Pachetul oferă localizare GPS în timp real, rapoarte detaliate de activitate, alerte automate pentru activități neautorizate și acces atât la aplicația mobilă, cât și la platforma web SafeFleet. Acest pachet este preferat de companiile care doresc să monitorizeze flota eficient, să reducă costurile de operare și să mențină controlul complet asupra vehiculelor fără investiții suplimentare.
Pe lângă pachetul de monitorizare, cele mai utilizate servicii includ controlul consumului de combustibil, descărcarea automată a datelor din tahograf și de pe cardul șoferului, SafePush (optimizarea comunicării între șoferi și dispeceri) și plata automată a taxelor de drum fără comision în UE, asigurând operațiuni de transport neîntrerupte. Aceste soluții completează monitorizarea GPS, permițând companiilor să gestioneze operațiunile zilnice mai eficient și să exercite un control mai mare asupra costurilor.
O inovație majoră în cadrul portofoliului de produse SafeFleet 2025 este modulul e-Transport, conceput pentru a asigura conformitatea complet automatizată cu noile cerințe legislative în vigoare de la 1 ianuarie 2026. La activarea autorizației și a certificatului digital al clientului, această soluție va importa imediat codurile UIT direct de la SPV/ANAF, integrându-l în platformă în mai puțin de un minut și permițând asocierea rapidă cu vehiculul. Sistemul gestionează automat întregul flux, de la achiziționarea codului și asocierea transportului până la transmiterea datelor către autorități și monitorizarea în timp real a curselor.
În același timp, șoferii pot vizualiza și gestiona codurile UIT direct din aplicația mobilă SafeFleet, activându-le sau dezactivându-le în funcție de stadiul cursei. Prin urmare, acest modul oferă trasabilitate completă, elimină introducerea manuală a datelor, reduce riscul de erori și ajută companiile să economisească timp, să evite sancțiunile și să respecte integral legislația.
În plus, SafeFleet a introdus un nou sistem de camere video pentru semiremorci, conceput pentru a spori siguranța și transparența transporturilor. Prin intermediul camerelor amplasate strategic pe semiremorci, managerii de flote pot monitoriza în timp real condițiile din interiorul și din exteriorul remorcii, beneficiind de înregistrări video, alerte automate și servicii sigure de stocare în cloud. Sistemul video contribuie la protejarea mărfurilor și la optimizarea managementului flotei, fiind deja utilizat de clienți din sectoarele transporturilor și logisticii.
Mai mult, pachetul de descărcare automată a datelor din tahograf oferă companiilor o metodă eficientă și complet automatizată de a respecta obligațiile legale, economisind în același timp gestionarea activităților șoferilor. Datele sunt descărcate automat, fără ca vehiculele să fie nevoite să se întoarcă la sediul central, asigurând o conformitate 100% cu legislația, reducând erorile și optimizând gestionarea perioadelor de conducere și de odihnă. Acest serviciu a fost implementat pentru mai mulți clienți din sectorul transporturilor, rezultatele demonstrând o îmbunătățire semnificativă a eficienței operaționale.
Kia Europe devine primul producător de echipamente originale auto (OEM) care testează public pașaportul pentru baterii la nivel celular, o inovație menită să asigure transparență în privința bateriilor automobilelor electrice și date în timp real despre starea fiecărei celule a bateriei. Acest sistem permite urmărirea stării de sănătate (SoH – State of Health), diagnosticarea reparațiilor în timp real și trasabilitatea completă pe tot parcursul ciclului de viață al bateriei. Pentru șoferi de automobile electrice, avantajele includ durată de viață extinsă a bateriei, costuri reduse de întreținere și mai multă încredere în tranzacțiile la cumpărarea sau vânzarea de automobile electrice second-hand.
„Kia își propune să stabilească un nou standard pentru clienți în ceea ce privește transparența și performanța bateriilor”, a declarat Marc Hedrich, președinte și CEO al Kia Europe. „Prin testarea pașapoartelor pentru baterii la nivel de celulă, obținem informații despre beneficiile pe care le putem oferi clienților noștri în ceea ce privește deținerea unui automobil. De asemenea, pe lângă avantaje precum durata de viață extinsă a bateriei, vom construi și o relație de încredere.”
Separat de această cercetare preliminară, Kia a creat o organizație internă dedicată pentru dezvoltarea propriului serviciu de pașaport pentru baterii, în colaborare cu parteneri din întregul lanț valoric al bateriilor pentru automobile electrice și din rețelele aferente. Noul pașaport pentru baterii Kia va depăși cerințele de reglementare, incluzând informații suplimentare despre siguranță și stabilind un standard de referință pentru industrie. Kia intenționează să implementeze acest serviciu pentru toate modelele EV/HEV vândute în Europa până în februarie 2027, în conformitate cu regulamentul UE privind bateriile.
Pentru test, un model Kia EV3 echipat cu sistemul de monitorizare Dukosi a celulelor bateriei a fost trimis din Coreea de Sud în Europa, ajungând în Germania în februarie. Automobilul de testare poate transmite în timp real date despre fiecare celulă a pachetului de baterii și le încarcă în pașaportul digital al bateriei. Astfel, utilizatorii, mecanicii și autoritățile de reglementare pot accesa informații actualizate despre starea de sănătate a bateriei prin intermediul sistemului de infotainment al mașinii. Datele din pașaportul bateriei colectate se actualizează automat după reparații. Pentru a accesa datele, testul a folosit un mediu pilot de partajare a datelor creat de TNO.
Delft University of Technology, împreună cu Hyundai Motor Group, a coordonat testarea colaborativă a pașaportului pentru baterii, parte a unui studiu european comun care urmărește evaluarea maturității acestui sistem. Proiectul face parte dintr-o inițiativă de cercetare colaborativă la nivelul UE, menită să testeze în condiții reale implementarea pașaportului UE pentru baterii și să identifice provocările și oportunitățile asociate. Integrarea tehnică și platforma de administrare a pașaportului pentru baterii, pentru transferul securizat al datelor între sistemele automobilului și părțile interesate au fost gestionate de furnizorul global de piese auto Hyundai Mobis și Hyundai Motor Group.
Un studiu pilot, realizat împreună cu proiectul DATAPIPE, finanțat de UE, precum și cu ARN (organizația olandeză de responsabilitate a producătorilor pentru analiza mașinilor și bateriilor la sfârșitul ciclului de viață al acestora), a analizat potențialul pașapoartelor digitale pentru produse care ar putea fi benefice în viitor. În prezent, pașaportul UE pentru baterii include peste 100 de atribute de date.
Soluția Kia, mai avansată decât sistemele convenționale de monitorizare, colectează și afișează date pentru fiecare celulă, starea întregului pachet de baterii sau modul. Această abordare oferă clienților informații detaliate în timp real, permițând întreținerea preventivă, extinderea duratei de viață a bateriei și reducerea costurilor.
Monitorizarea precisă a bateriei permite reparații specifice fiecărei celule, reducând costurile și timpul de întreținere. Datele în timp real cresc încrederea cumpărătorilor de automobile electrice second-hand și sprijină deciziile privind reutilizarea și reciclarea bateriilor, contribuind la reducerea deșeurilor.
Testul Kia demonstrează cum transparența la nivel de celulă și diagnosticarea în timp real pot combina conformitatea cu beneficiile pentru clienți, deschizând calea către un ecosistem de automobile electrice mai sustenabil.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit