Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul Finanțelor (MF) și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au anunțat finalizarea aplicației e-Transport. Aceasta va monitoriza transporturile rutiere pe teritoriul național ale bunurilor cu risc fiscal ridicat, precum și transporturile rutiere internaționale de bunuri.

Aplicația este deja disponibilă pe platformele Apple Store și Google Play și este în proces de avizare, urmând ca până cel târziu la 15 iulie 2024 să fie operațională și accesibilă utilizatorilor.

În perioada 15 iulie 2024 – 31 august 2024, aplicația va fi testată pentru parametrii tehnici. Prevederile art. 13^1 lit. d) și e) din OUG nr. 41/2022 vor intra în vigoare începând cu 1 septembrie 2024.

Pentru monitorizarea transporturilor de bunuri, Sistemul RO e-Transport preia date din sistemele de poziționare GPS, dacă autovehiculele de transport marfă sunt dotate cu astfel de sisteme. Specificațiile tehnice necesare pentru aceste situații sunt disponibile pe site-ul Ministerului Finanțelor, pe pagina RO e-Transport. În cazurile în care autovehiculele nu au sisteme GPS, acestea trebuie echipate cu un dispozitiv mobil care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit, pe care este instalată aplicația dezvoltată de Centrul Național de Informații Fiscale (CNIF).

Operatorul de transport rutier este obligat să asigure transferul datelor de poziționare a vehiculului de transport, conform declarației din sistem, pe toată durata traseului de transport al bunurilor monitorizate prin RO e-Transport.

Precizări privind amânarea sancțiunilor pentru operatorii economici autorizați

Reamintim că în ședința de Guvern din 28 iunie 2024 s-a decis, prin OUG 87/2024, amânarea aplicării sancțiunilor prevăzute de legislația e-Transport până la 1 ianuarie 2025, doar pentru operatorii economici autorizați conform art. 38 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013.

Măsura este necesară pentru a evita un blocaj la nivelul operatorilor economici autorizați care desfășoară activități semnificative în economia națională și care efectuează în mod curent transporturi internaționale de bunuri.

Sistemul RO e-Transport

Sistemul RO e-Transport monitorizează transporturile rutiere pe teritoriul național ale bunurilor cu risc fiscal ridicat și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Aceasta este o componentă importantă în digitalizarea ANAF, vizând creșterea capacității administrative de combatere a fraudei fiscale.

De asemenea, sistemul contribuie semnificativ la reducerea GAP-ului de TVA prin monitorizarea transporturilor efectuate de bunuri cu risc fiscal ridicat, urmărind fiscalizarea tranzacțiilor comerciale și creșterea încasărilor la bugetul de stat.

Pentru a informa contribuabilii, Ministerul Finanțelor și ANAF au elaborat Ghidul privind Sistemul național e-Transport, disponibil pe https://bit.ly/3xTCZbL.

SafeFleet, unul din cei mai importanți jucători pe piața de monitorizare a flotei auto din România, a anunțat că numărul vehiculelor monitorizate a ajuns la 120.000, ceea ce reflectă o creștere de 16% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

În prezent, compania oferă soluții de monitorizare pentru o gamă diversă de industrii, adaptându-și serviciile în funcție de nevoile variate ale clienților săi, într-un mediu de afaceri dinamic.

Într-o perioadă în care cerințele pentru servicii de urmărire și management al flotelor au crescut semnificativ, SafeFleet își continuă expansiunea, consolidându-și poziția ca furnizor de top în domeniul monitorizării flotelor auto. Mai mult, compania deține 120.000 de terminale montate, dintre care aproximativ 95.000 sunt constant active online.

Din punct de vedere al cifrelor înregistrate SafeFleet se află în topul preferințelor pentru clienți din diferite industrii, de la transporturi internaționale și transporturi de persoane, până la utilități, construcții, agricultură, distribuție, transport de valori și rent a car.

În acest an, SafeFleet și-a dezvoltat mai multe aspecte cheie, precum lansarea de noi produse, extinderea activității de cercetare și dezvoltare, tot astfel și îmbunătățirea produselor și serviciilor existente. Compania a implementat la nivel tehnologic o serie de schimbări rapide pentru a se adapta la cerințele clienților și a obținut realizări semnificative în inovație și în extinderea sa pe piață, depășind impresionante provocări.

De asemenea, SafeFleet a lansat anul acesta produse inovatoare, așa cum sistemul de Buson motorină inteligent, Pontajul condus zi/noapte, Amprenta de carbon, Atribute șoferi custom și prezentarea acestora în rapoarte, Fuel Level Report, Istoric temperaturi, ș.a., care au contribuit la creșterea veniturilor și au întărit poziția companiei ca lider în industrie.

SafeFleet activează în diverse țări, atât cu echipe proprii – în România, Italia și Polonia, cât și prin colaboratori, numărând în total, peste 100 de angajați. În privința planurilor de recrutare, compania caută să găsească cele mai bune talente pentru a se alătura echipei, având în vedere departamentele R&D, vânzări și marketing.

„În ultima perioadă, evoluția companiei noastre a fost influențată de un mediu de afaceri dinamic și provocator. Am înregistrat o serie de realizări notabile în ceea ce privește inovația, iar interesul tot mai crescut al consumatorilor a devenit o sursă importantă de dezvoltare pentru noi. Suntem optimiști în ceea ce privește evoluția din următoarea perioadă și com continua să lucrăm asiduu pentru a ne atinge obiectivele financiare și a ne asigura stabilitatea și creșterea pe termen lung.”,

a declarat Claudiu Suma, CEO SafeFleet.