Kia Europe devine primul producător de echipamente originale auto (OEM) care testează public pașaportul pentru baterii la nivel celular, o inovație menită să asigure transparență în privința bateriilor automobilelor electrice și date în timp real despre starea fiecărei celule a bateriei. Acest sistem permite urmărirea stării de sănătate (SoH – State of Health), diagnosticarea reparațiilor în timp real și trasabilitatea completă pe tot parcursul ciclului de viață al bateriei. Pentru șoferi de automobile electrice, avantajele includ durată de viață extinsă a bateriei, costuri reduse de întreținere și mai multă încredere în tranzacțiile la cumpărarea sau vânzarea de automobile electrice second-hand.
„Kia își propune să stabilească un nou standard pentru clienți în ceea ce privește transparența și performanța bateriilor”, a declarat Marc Hedrich, președinte și CEO al Kia Europe. „Prin testarea pașapoartelor pentru baterii la nivel de celulă, obținem informații despre beneficiile pe care le putem oferi clienților noștri în ceea ce privește deținerea unui automobil. De asemenea, pe lângă avantaje precum durata de viață extinsă a bateriei, vom construi și o relație de încredere.”
Separat de această cercetare preliminară, Kia a creat o organizație internă dedicată pentru dezvoltarea propriului serviciu de pașaport pentru baterii, în colaborare cu parteneri din întregul lanț valoric al bateriilor pentru automobile electrice și din rețelele aferente. Noul pașaport pentru baterii Kia va depăși cerințele de reglementare, incluzând informații suplimentare despre siguranță și stabilind un standard de referință pentru industrie. Kia intenționează să implementeze acest serviciu pentru toate modelele EV/HEV vândute în Europa până în februarie 2027, în conformitate cu regulamentul UE privind bateriile.
Pentru test, un model Kia EV3 echipat cu sistemul de monitorizare Dukosi a celulelor bateriei a fost trimis din Coreea de Sud în Europa, ajungând în Germania în februarie. Automobilul de testare poate transmite în timp real date despre fiecare celulă a pachetului de baterii și le încarcă în pașaportul digital al bateriei. Astfel, utilizatorii, mecanicii și autoritățile de reglementare pot accesa informații actualizate despre starea de sănătate a bateriei prin intermediul sistemului de infotainment al mașinii. Datele din pașaportul bateriei colectate se actualizează automat după reparații. Pentru a accesa datele, testul a folosit un mediu pilot de partajare a datelor creat de TNO.
Delft University of Technology, împreună cu Hyundai Motor Group, a coordonat testarea colaborativă a pașaportului pentru baterii, parte a unui studiu european comun care urmărește evaluarea maturității acestui sistem. Proiectul face parte dintr-o inițiativă de cercetare colaborativă la nivelul UE, menită să testeze în condiții reale implementarea pașaportului UE pentru baterii și să identifice provocările și oportunitățile asociate. Integrarea tehnică și platforma de administrare a pașaportului pentru baterii, pentru transferul securizat al datelor între sistemele automobilului și părțile interesate au fost gestionate de furnizorul global de piese auto Hyundai Mobis și Hyundai Motor Group.
Un studiu pilot, realizat împreună cu proiectul DATAPIPE, finanțat de UE, precum și cu ARN (organizația olandeză de responsabilitate a producătorilor pentru analiza mașinilor și bateriilor la sfârșitul ciclului de viață al acestora), a analizat potențialul pașapoartelor digitale pentru produse care ar putea fi benefice în viitor. În prezent, pașaportul UE pentru baterii include peste 100 de atribute de date.
Soluția Kia, mai avansată decât sistemele convenționale de monitorizare, colectează și afișează date pentru fiecare celulă, starea întregului pachet de baterii sau modul. Această abordare oferă clienților informații detaliate în timp real, permițând întreținerea preventivă, extinderea duratei de viață a bateriei și reducerea costurilor.
Monitorizarea precisă a bateriei permite reparații specifice fiecărei celule, reducând costurile și timpul de întreținere. Datele în timp real cresc încrederea cumpărătorilor de automobile electrice second-hand și sprijină deciziile privind reutilizarea și reciclarea bateriilor, contribuind la reducerea deșeurilor.
Testul Kia demonstrează cum transparența la nivel de celulă și diagnosticarea în timp real pot combina conformitatea cu beneficiile pentru clienți, deschizând calea către un ecosistem de automobile electrice mai sustenabil.
Goodyear și Schmitz Cargobull și-au consolidat parteneriatul pentru a integra Goodyear TPMS Connect pentru clienții de flote. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea gestionării anvelopelor, precum și la creșterea timpului de funcționare a vehiculelor Schmitz Cargobull. Prin intermediul centrului de management a datelor Schmitz Cargobull TrailerConnect®, ambele părți pot furniza și prelua în mod selectiv și securizat date relevante despre anvelope.
Flotele cu semiremorci Schmitz Cargobull pot beneficia acum de tehnologia Goodyear de monitorizarea predictivă a anvelopelor fără a fi nevoie de hardware sau cartele SIM suplimentare.
Goodyear TPMS Connect este o soluție plug-and-play care se integrează cu infrastructura telematică a Schmitz Cargobull pentru a oferi acces la date în timp real privind monitorizarea predictivă a anvelopelor și creșterea siguranței vehiculelor. Cu noua tehnologie Goodyear G-Predict, flotele pot fi gestionate înainte ca acestea să ducă la opriri neplanificate, ceea ce contribuie la reducerea costurilor de operare și la îmbunătățirea siguranței rutiere.
„Prin acest nou pas, îmbinăm punctele forte ale telematicii noastre pentru semiremorci cu soluțiile TireSmart de la Goodyear”, a declarat Jan Uhlenbruck, Head al Full Service Solutions, Digital Service Product Line, Schmitz Cargobull. „Integrarea perfectă a Goodyear TPMS Connect susține obiectivul nostru de a oferi clienților soluții de transport mai inteligente, mai sigure și mai eficiente”.
Pentru Goodyear, acest parteneriat este o altă extindere importantă a ecosistemului său de mobilitate a flotelor.
„Suntem încântați să consolidăm acest parteneriat cu Schmitz Cargobull prin integrarea Goodyear TPMS Connect direct în platforma lor de semiremorci”, a declarat Piotr Czyżyk, director general Fleet Mobility Europe la Goodyear. „Prin această integrare, managerii de flote pot beneficia de analiza predictivă a anvelopelor Goodyear fără a fi nevoie de instalarea unui hardware suplimentar, oferind o cale mai ușoară către digitalizare și excelență operațională”.
Schmitz Cargobull are parteneriate strategice cu peste 40 de furnizori, printre care Trimble, Krone, idem, RIO, ZF Transics, CO3, pentru a utiliza mai eficient datele disponibile în timp real. Funcția de import a DMC permite clienților să vizualizeze întreaga lor flotă – de la toți producătorii – pe platforma TrailerConnect®.
Centrul de gestionare a datelor TrailerConnect® poate fi utilizat direct, fără a fi nevoie de o implementare IT suplimentară. Astfel, datele în timp real ale întregii flote sunt monitorizate într-o locație centrală. Utilizatorii pot decide ce date vor să fie partajate, păstrând astfel controlul asupra acestora. Toate datele despre vehicule și transport sunt prelucrate în conformitate cu GDPR și pot fi accesate într-un singur loc. În combinație cu TrailerConnect® TourTrack, utilizatorii au acces în timp real chiar și la monitorizarea interactivă a temperaturii sau alte caracteristici disponibile pe bază de tur și comandă (FTL/LTL).
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit