Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Specializată în soluții de monitorizare și urmărire a comportării construcțiilor în timp, compania SIXENSE România a înregistrat în primele şase luni o cifră de afaceri de aproximativ un milion de lei, în creștere cu peste 30% față perioada similară a anului trecut.

Compania a încheiat 2019 cu o cifră de afaceri estimată la 1,8 milioane de lei și prevede o creștere semnificativă și pentru întreg anul în curs, pe fondul investițiilor în proiectele publice de infrastructură anunțate în 2020. „Soluțiile noastre – care pornesc de la monitorizarea structurală și geotehnică standard și ajung la soluții digitale inovatoare pentru project management și asset management integrat – privesc întreg ciclul de viață al unei construcții, de la execuție până la exploatare. Creșterea și evoluția SIXENSE România sunt cu atât mai semnificative, cu cât vorbim despre o nișă în zona de construcții”, a declarat Mariana Garștea, CEO SIXENSE România și SEE.

Cea mai mare parte din cifra de afaceri a fost realizată din servicii de monitorizare geotehnică și structurală, precum și din studii de tip InSAR (care detectează deplasările pe verticală ale structurilor și ale pământului, din satelit). Cele mai multe proiecte au provenit din categoria de construcții civile (office, retail și rezidențial), urmate de proiectele complexe de infrastructură, în mod special feroviară (poduri) și rutieră.

Numai în 2019, compania a investit peste 60.000 de euro în echipamente, tehnologie și formarea echipei. În prezent, SIXENSE România are o echipă de 11 persoane.  

Valoarea medie a proiectelor gestionate de SIXENSE în România pornește de la 1.000 de euro și poate ajunge până la 7 milioane de euro, în funcție de complexitate, specific și mixul de soluții necesare. „ Când am intrat pe piața din România, această parte dintr-un proiect de construcții era aproape necunoscută sau se făcea în mod superficial. În zece ani, am reușit să creștem piața, să ne dezvoltăm chiar și într-un context dificil ca cel actual și să avem în portofoliu nu mai puțin de două proiecte de linii de metrou monitorizate, şase poduri instrumentate și monitorizate, 55 de clădiri mari de birouri monitorizate în exploatare, două baraje instrumentate, zece clădiri turn monitorizate și primele două tunele feroviare monitorizate în ultimii 25 de ani”, a punctat Mariana Garștea.

Serviciile de urmărire a construcțiilor în timp pot economisi până la 30% cheltuielile de folosire a infrastructurii, conform statisticilor PIARC (World Road Association, 2019).

Din dorința de a continua să furnizeze produse de calitate, „care sunt cartea noastră de vizită“, așa cum declară Vlad Epurescu, External Communications Corporate Communications and Sustainability în cadrul OMV Petrom, compania oferă un nou serviciu integrat de anti-contaminare și sigilare electronică, unic pentru piața din România și în premieră pentru estul Europei.

Investiția a fost susținută de OMV Petrom și de partenerii săi implicați în logistica transportului de carburanți și vine în completarea altor investiții realizate în măsuri de protecție, pe tot lanțul valoric, de la producție la livrate, „astfel încât să le putem garanta clienților produse de calitate prin faptul că, utilizând noua tehnologie, ne asigurăm de integritatea întregului lanț de aprovizionare cu carburant“.

Gestionarea lanțului de aprovizionare este un element esențial pentru distribuția de carburanți și presupune o monitorizare permanentă a întregului lanț logistic, de la momentul în care combustibilii sunt preluați din depozite și sunt încărcați în cisterne, continuând cu transportul lor și până la livrarea în stațiile de carburanți și la clienți. „Iar digitalizarea procesului de monitorizare a reprezentat un pas firesc, deoarece ne oferă posibilitatea de a urmări în timp real fiecare etapă a transportului de combustibil și de a interveni acolo unde este cazul astfel încât să putem livra produse de calitate în condiții de siguranță.“

Practic, întregul lanț de aprovizionare cu combustibili este securizat cu ajutorul unei platforme digitale integrate care se bazează pe un sistem de sigilare electronică, pe notificare cu alerte și pe un sistem de monitorizare GPS a traseului parcurs. Toate opririle și punctele unde se efectuează încărcarea și descărcarea combustibililor sunt validate în această aplicație care este conectată la o serie de senzori montați pe cisterne, ceea ce împiedică descărcarea combustibililor fără acordul reprezentanților OMV Petrom în locuri neautorizate în platforma digitală și protejează calitatea prin diminuarea substanțială a riscului de contaminare în timpul transportului și la descărcare.