Cu un 2021 extrem de provocator pentru lanțurile globale de aprovizionare, din păcate nici în 2022 lucrurile nu dau semne de îmbunătățire, pandemia continuă să afecteze operațiunile portuare. Într-o informare trimisă către partenerii săi, Maersk afirmă că rata generală rămâne ridicată, deoarece porturile cheie din regiunile importante înregistrează noi vârfuri de COVID-19. Situația este deosebit de dificilă în mai multe porturi Hub și terminale Gateway din Europa de Nord.
Spre exemplu, în cel mai mare terminal de containere din Europa, MSC PSA European Terminal (MPET) din Antwerp, densitatea este de 85%, iar navele așteaptă pentru acostare între două și patru zile. Deși cifrele pentru aceste porturi nu sunt tocmai optime, există anumite îmbunătățiri, arată Maersk, cum ar fi chiar în Portul Antwerp, care înregistra săptămâna trecută până la 10 zile de așteptare.
În China, districtul Beilun, provincia Zhejiang, se confruntă de asemenea cu un focar de Covid. În prezent, din cele cinci terminale de containere din Ningbo, trei sunt amplasate chiar în zona epidemică a districtului Beilun, însă din fericire nu s-a înregistrat nici un caz pozitiv de infectare, ceea ce înseamnă că operațiunile de intrare și ieșire a containerelor din port au revenit la parametri normali, iar programul de plecare și sosire a navelor nu a fost afectat.
Densitatea terminalului este de aproximativ 75%, însă serviciile de transport în Jinhua Yongkang, zona cu risc mediu-înalt Beilun și zona din afara provinciei Zhejiang continuă să rămână suspendate sub reglementarea strictă a politicii de prevenire a epidemiei. „Maersk Intercontinental rail, Maersk Sea-rail și serviciul Barge sunt disponibile ca soluții alternative pe termen scurt pentru a recupera capacitatea de transport terestră“, se mai arată în nota informativă.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit