GEODIS, liderul global în transport și logistică, își extinde rețeaua în Asia prin investiții strategice în capacitățile și infrastructura din regiune. Rețeaua rutieră este integrată cu porturile aeriene și maritime, oferind opțiuni multimodale pentru a satisface nevoile clienților în lanțurile de aprovizionare flexibile.
Astfel, compania își consolidează poziția în furnizarea de soluții sigure și eficiente din punct de vedere al costurilor conectând Singapore, Malaezia, Thailanda, Vietnam și China. Totodată, rețeaua dispune de tehnologia IoT pentru siguranța și eficiența transportului de mărfuri în domenii, precum High Tech, Semiconductoare, Automobile, Inginerie, Retail și Bunuri de Consum (FMCG).
GEODIS a investit în creșterea serviciilor sale și în echipele vamale respectând în conformitate comerțul la punctele de trecere a frontierei, pentru a facilita circulația fără întreruperi a mărfurilor.
De asemenea, pe 23 august lansează oficial rețeaua către Shenzhen, urmând să se extindă către Hong Kong și Indonezia în viitorul apropiat, conectându-le printr-un serviciu intermodal rutier-maritim.
În ultimii ani, schimburile comerciale dintre ASEAN și China au crescut rapid, subliniind importanța logisticii în facilitarea comerțului. Chiar și transportul rutier de mărfuri a cunoscut cea mai rapidă creștere pe piața de transport de mărfuri din ASEAN, Thailanda și Vietnam, GEODIS intenționând să investească în continuare în infrastructură pentru a sprijini comerțul transfrontalier. Rețeaua rutieră va permite companiei GEODIS să acceseze în expansiune sectorul logistic din Asia-Pacific, care se estimează că va ajunge la 4,5 trilioane de dolari americani până în 2029, cu o creștere anticipată de 5,24% între 2023 și 2029.
„ASEAN și China sunt două dintre economiile cu cea mai rapidă creștere din lume. Întrucât regiunea rămâne pregătită pentru creștere, GEODIS vede extinderea rețelei noastre rutiere către China ca pe o oportunitate de a ne îmbunătăți soluțiile multimodale și conectivitatea prin intermediul principalelor hub-uri aeriene și porturi maritime pentru a oferi clienților o mai mare flexibilitate și fiabilitate. Am făcut investiții semnificative în securitatea, infrastructura și capacitățile noastre pentru a asigura un flux de mărfuri sigur și eficient pentru clienții noștri. În cele din urmă, dorim să le oferim acestora un avantaj competitiv pentru a-și dezvolta afacerile.”,
a declarat Onno Boots, președintele regional și directorul executiv al GEODIS Asia Pacific și Orientul Mijlociu.
GEODIS a investit semnificativ în echipamente și procese avansate de securitate IoT pentru protejarea transporturilor cu valoare ridicată în întreaga rețea rutieră. Rețeaua rutieră, așa cum containerele, motoarele și remorcile sunt echipate cu senzori care pot fi urmărite prin GPS în timp real, de la un capăt la altul, inclusiv la punctele de trecere a frontierei prin soluția de gestionare a mărfurilor de la GEODIS, astfel clienții pot primi actualizări automate ale transporturilor. De asemenea, se pune accent pe siguranța camioanelor și a șoferilor, utilizând tehnologii, precum asistența la frânare, asistența la controlul stabilității, asistența la deal și monitorizarea oboselii șoferului.
Compania vizează performanță economică, operațională și de mediu sporită, incluzând încărcarea containerelor cu două etaje și reducerea emisiilor de carbon prin flota sa de camioane moderne. Această investiție extinsă face parte din eforturile GEODIS de a-și dezvolta infrastructura și capacitățile pentru a răspunde cerințelor clienților din regiunea Asia-Pacific.
… deși tot mai multe state din jurul său optează pentru acestea, așa cum arată asociația de transport și logistică TLN. Ministrul olandez al Infrastructurii și Managementului Apei interzice folosirea SEC pe drumurile din această țară din cauza riscurilor pentru infrastructură și pentru siguranța rutieră, care sunt prea mari pentru a putea permite un proiect pilot cu vehicule foarte lungi, ceea ce, în opinia TLN, este o oportunitate ratată.
Super EcoCombi este o combinație ce constă dintr-un autotractor și două semiremorci de câte 13,6 m, conectate cu un dolly, deci ajunge la 32-34 m și la o masă totală maximă de 72 t. Deoarece SEC este realizat din materiale standard, se pretează și la transport combinat, astfel că planul era să fie folosite pe principalele coridoare de transport europene, întărind și multimodalul. Ca să nu mai vorbim de avantajele pentru mediu ale folosirii acestei combinații. Pe baza experiențelor pozitive din alte țări, sectorul de transport din Olanda a avut acum câțiva ani inițiativa de a începe un test cu SEC, pentru a determina dacă acest concept are viitor și aici.
Primul test urma să se facă pe un coridor fix, din portul Rotterdam până în Venlo, și a eșuat la începutul anului trecut din cauză că autoritățile nu au oferit exceptarea de la masele și dimensiunile maxime admise pe drumurile publice, câtă vreme studiile arătau că pe acea porțiune combinația SEC nu garanta siguranța traficului.
Pentru sectorul de transport din Olanda, această decizie a fost o mare dezamăgire, deoarece se investiseră mult timp, energie și bani în proiect. Dar s-a decis să se facă încă o încercare, care a presupus întâi găsirea de fonduri pentru o nouă cercetare. Proiectul a început iar sub forma unei faze de exploatare în care diverse combinații SEC urmau să fie folosite în cadrul unui așa zis test-carusel, pe pistele unei instituții de control. Programul a tot fost amânat, după care s-a ajuns la concluzia că nu sunt șanse foarte mari ca proiectul să continue, deci nu a mai existat nici sprijin financiar.
TLN este dezamăgită de această decizie, cu atât mai mult cu cât Olanda a fost un pionier în ceea ce privește combinațiile LHV. Testele din alte țări au dovedit că SEC au un mare potențial de a reduce emisiile de CO2, astfel că Finlanda le-a introdus deja în legislație, Spania (unde deja se folosesc 150 de unități) și Suedia vor face asta în curând, iar Danemarca a anunțat că va începe testele. În plus, datorită reglementărilor europene care urmează să apară, referitoare la mase și dimensiuni, combinațiile lungi vor fi încurajate.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit