Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Compania de logistică Nagel-Group și producătorul de șuncă și cârnați Herta caută împreună soluții logistice mai sustenabile și în acest sens au început să testeze în decembrie 2020 un ansamblu format din camion și semiremorcă frigorifică electrică.

Aceasta are la bază modelul Krone Cool Liner și este echipată cu tehnologie de la compania olandeză THT New Cool/Twan Heetkamp, a cărei caracteristică principală, în afară de bateriile puternice, este abilitatea de a recupera energia folosind axa. Semiremorca produce mai puțin de 2 kg de emisii de CO2 pe ora de răcire, față de 6,5 kg, cât produce o semiremorcă tradițională, alimentată diesel. Bateriile au mutat greutatea spre mijlocul semiremorcii, optimizând astfel distribuția ei chiar și atunci când nu se transportă încărcături complete. Modelul electric nu cântărește mai mult decât unul cu agregat pe motorină, deoarece greutatea bateriilor este compensată prin eliminarea motorului diesel și a rezervorului de combustibil.

Nagel-Group a testat această semiremorcă și la final de 2019, în sudul Germaniei, și rezultatele au fost promițătoare. Iar pentru contractul cu Herta compania de logistică a ales ca unele transporturi, între centrul de producție din Herten și filiala Nagel din Bochum (35 km), să se facă de câteva ori pe zi, timp de cel puțin trei luni, în această semiremorcă, răcită la zero grade Celșius și tractată de un camion diesel. Semiremorca nu are nevoie de o infrastructură dedicată de alimentare, ci se bazează pe prizele existente în compartimentul de marfă, de 380 V/32 A, iar la centrul din Bochum este generată energia necesară. Aici a început să funcționeze, în septembrie 2020, cel mai mare sistem de acoperișuri fotovoltaice din zona Ruhr.

Un alt beneficiu adus de semiremorca electrică este zgomotul mai mic, de la 70 la 59 dB, ceea ce permite folosirea ei și în orașe.

De rezultatele testului se va ține cont când se vor face noi investiții în modernizarea flotei Nagel. Din păcate însă, sprijinul guvernamental nu se referă decât la autovehiculele electrice, nu și la unitățile tractate, astfel că firmele de logistică trebuie să acopere singure costul în plus și așteaptă ca structura subvențiilor să se modifice.