Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană a adoptat un pachet global privind transporturile, care va permite accelerarea dezvoltării rețelei feroviare europene de mare viteză și va stimula investițiile în combustibili regenerabili și cu emisii reduse de carbon pentru sectoarele aviației și transportului maritim.

Măsurile prezentate acoperă două domenii cheie: transportul feroviar, în care Europa este deja lider în materie de durabilitate, și combustibilii, în care Europa trebuie să accelereze investițiile pentru tranziția sa energetică.

Noul plan de acțiune pentru transportul feroviar de mare viteză definește măsurile necesare pentru a crea, până în 2040, o rețea europeană mai rapidă, mai interoperabilă și mai bine conectată. Acesta vizează reducerea duratei călătoriilor și transformarea transportului feroviar într-o alternativă mai atractivă la zborurile pe distanțe scurte, pentru a crește numărul de pasageri și a stimula economiile regionale și turismul.

Bazându-se pe rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), planul prevede conectarea principalelor noduri la viteze de 200 km/h și mai mari. Pasagerii vor putea astfel să călătorească de la Berlin la Copenhaga în patru ore, în loc de șapte ore în prezent, și de la Sofia la Atena în șase ore, în loc de 13 ore și 40 de minute. Noile legături transfrontaliere vor permite, de asemenea, călătorii mai rapide și mai simple, cum ar fi Paris-Lisabona via Madrid, și o mai bună conectivitate între capitalele baltice.

Pentru a concretiza această viziune, Comisia propune patru axe de acțiune cheie:

Pe lângă reducerea duratei călătoriilor, acest plan va permite reducerea congestiei și eliberarea de capacități pe liniile convenționale, facilitând astfel trenurile de noapte, transportul de marfă și mobilitatea militară, consolidând în același timp competitivitatea Europei în domeniile turismului și industriei.

Creșterea investițiilor în combustibili regenerabili și cu emisii reduse de carbon

A doua inițiativă adoptată, Planul de investiții în transportul durabil (STIP), definește o abordare comună menită să stimuleze investițiile în combustibili regenerabili și cu emisii reduse de carbon, punând accentul pe transportul aerian și naval.

Pentru a atinge obiectivele RefuelEU Aviation și FuelEU Maritime, vor fi necesare aproximativ 20 de milioane de tone de combustibili durabili (biocombustibili și e-combustibili) până în 2035. Pentru a realiza acest lucru, vor fi necesare investiții de aproximativ 100 de miliarde de euro.

STIP transmite un semnal clar investitorilor, indicându-le că obiectivele europene rămân actuale și că această  tranziție va fi sprijinită de Comisia Europeană către o economie neutră din punct de vedere climatic. Prin accelerarea producției naționale de combustibili biologici și nebiologici, Europa poate reduce dependența sa de combustibilii fosili importați, poate consolida competitivitatea industriilor sale și poate conduce tranziția către o energie curată la scară mondială.

Principalele măsuri de investiții menite să mobilizeze cel puțin 2,9 miliarde de euro prin intermediul instrumentelor UE până în 2027 includ:

Pe lângă aceste măsuri, Comisia și statele membre se pregătesc să lanseze, până la finalul anului, un proiect-pilot alCoaliției eSAF Early Movers, care vizează mobilizarea a cel puțin 500 de milioane de euro pentru proiecte legate de combustibilii de aviație sintetici. Comisia va depune eforturi și pentru a consolida condițiile favorabile investițiilor de pe piață, în vederea acoperirii deficitului de investiții.

Pe termen mediu, Comisia va depune eforturi pentru a institui un mecanism care să pună în legătură producătorii și cumpărătorii de combustibil, în vederea garantării securității veniturilor și a reducerii riscurilor legate de investiții. Planul va consolida, de asemenea, parteneriatele internaționale pentru a crește producția mondială de combustibil și a atrage importuri care îndeplinesc criteriile de durabilitate ale UE, garantând în același timp o concurență loială pentru producătorii și utilizatorii din UE.

LIBERTY Steel Group a anunțat numirea lui Radu Ionescu în funcția de General Manager al LIBERTY Galați, cel mai mare producător de oțel integrat din România și un pilon cheie al economiei naționale.

Radu Ionescu are o experiență bogată în drept comercial, specializat în fuziuni și achiziții, dreptul concurenței, dreptul bancar, financiar și fiscal. De asemenea, anterior a coordonat practica de consultanță corporate și comercială a firmei de avocatură Ionescu Sava.

Directorul Executiv, Prasanta Mishra va deveni Managing Director Plant Operations pentru LIBERTY Galați.

Noua numire vine în urma unei colaborări de mai mulți ani între Radu Ionescu și grupul LIBERTY în numeroase tranzacții și proiecte în România și Europa Centrală și de Est.

Echipa de management de la LIBERTY Galați va lucra în continuare pentru a transforma compania siderurgică într-un producător neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030.

LIBERTY Galați are o capacitate de producție de aproximativ 3 milioane de tone de oțel pe an și deservește clienți din diverse industrii, inclusiv construcții, naval, petrol și gaze, precum și producția de energie regenerabilă.

Ajay Aggarwal, președintele pentru Europa al LIBERTY Steel Group și președintele Consiliului de Administrație al LIBERTY Galați, a subliniat importanța experienței juridice și de business a lui Radu Ionescu și a faptului că acesta a fost un membru cheie al echipei LIBERTY înainte de numirea sa oficială.

„Numirea lui Radu în funcția de General Manager este o continuare firească a unui parteneriat care a început în urmă cu mai mulți ani, timp în care ne-a sprijinit în multe decizii strategice pe care le-am luat în România. De la proiecte de M&A, management de capital și taxe, până la managementul sponsorizării clubului Oțelul Galați, Radu a fost un membru important al echipei noastre înainte de numirea sa oficială. Vasta lui experienta juridică și de business l-au recomandat pentru poziția de director general și, alături de Prasanta Mishra, care a demonstrat rezultate solide în managementul operațiunilor de producție, avem astăzi o echipă de conducere capabilă să pregătească businessul pentru revenirea pieței și să continue planurile de transformare GREENSTEEL.”,

a declarat Ajay Aggarwal.