Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Patru porturi din Europa de Nord sunt pregătite să reducă semnificativ emisiile provenite de la navele de containere ancorate la cheiurile lor. Cu un sprijin comun de 18,8 milioane EUR din partea fondului UE „Mecanismul pentru interconectarea Europei” pentru proiectul „EU.OPS.Network”, porturile Aarhus, Göteborg, Bremerhaven și Stockholm sunt pregătite să furnizeze energie electrică onshore (OPS) navelor container care fac escală în porturi până în 2030.

Proiectul are un potențial mare de reducere nu numai a CO2, ci și a altor substanțe, cum ar fi oxizii de azot emiși de navele portcontainer ancorate în porturi.

„Suntem foarte mulțumiți că Comisia Europeană și Comitetul CEF recunosc ambițiile noastre mari pentru tranziția ecologică. Fiind unele dintre cele mai importante porturi din Europa de Nord, este fantastic că putem colabora pentru a reduce amprenta climatică a industriei de transport maritim, care este o provocare globală cu care ne confruntăm împreună. OPS pentru navele de containere este o parte esențială pentru toate porturile implicate”, spune Anne Zachariassen, COO al Portului Aarhus și coordonator al proiectului.

Un pas important către transportul maritim durabil

Proiectul este un răspuns direct la noile reglementări ale UE care vor intra în vigoare în 2030 și care impun navelor cu un tonaj brut mai mare de 5.000 de tone să se conecteze la energia de pe uscat în timp ce sunt ancorate. Prin intermediul OPS, navele de containere vor putea utiliza energie electrică din rețea în loc să genereze propria energie la bord cu ajutorul motoarelor diesel. Acest lucru duce la reducerea amprentei climatice, la un mediu local mai curat și la îmbunătățirea condițiilor de lucru în porturi.

5.600 tone de emisii de CO2 reduse în portul Göteborg

Porturile în cauză vor utiliza fondurile în moduri ușor diferite, dar toate urmăresc să reducă impactul asupra mediului și climei al navelor ancorate prin intermediul OPS.

Portul Göteborg este unul dintre principalii actori ai proiectului și are obiectivul ambițios de a reduce emisiile de CO2 cu 70% în zona portuară până în 2030, OPS jucând un rol important în atingerea acestui obiectiv. Portul dispune deja de OPS în terminalele sale ro-ro și ro-pax, precum și în terminalul său energetic pentru petroliere.

„Prin acest proiect, Portul Göteborg va putea construi o substație de înaltă tensiune la terminalul de containere, care este o parte esențială a infrastructurii necesare pentru a oferi OPS navelor de containere. Este vorba de o investiție de aproximativ 20 de milioane de euro, aproape jumătate din finanțare provenind din proiect”, spune Julia Christensson, manager de granturi la Portul Göteborg.

Prin conectarea navelor de containere la energia terestră, numai Portul Göteborg are posibilitatea de a reduce emisiile cu cel puțin 5.600 de tone de CO2 anual.

Armatorul german HMM a semnat contracte cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) și Hyundai Heavy Industries (HHI) pentru 12 nave noi de 13.000 TEU. Costul total pentru noua flotă va fi de 1,57 miliarde USD, potrivit companiei.

Primele șase unități construite de DSME și HHI vor livrate în prima jumătate a anului 2024, potrivit acordului, iar HMM a mai anunțat că toate navele vor fi instalate cu scruber-uri (epurator de gaz cu ajutorul unui jet de apă) hibride și proiectate pentru a fi gata să funcționeze cu gaz natural lichefiat (GNL).

„Navele noastre container recent comandate vor fi echipate cu cele mai noi tehnologii eficiente din punct de vedere energetic”, a declarat un oficial HMM. „Ne așteptăm ca aceste nave să ne ofere acreditări de mediu puternice, precum și capacitatea și flexibilitate pentru a transporta marfa clienților noștri la locul potrivit în momentul potrivit.“