Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rețeaua Europeană de Căi Ferate (NEE) critică planurile Ministerului Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) care își dorește o nouă autostradă electronică în Bavaria. NEE solicită guvernului german să renunțe la electrificarea transportului rutier pe distanțe lungi și să se bazeze pe căile ferate.

Săptămâna trecută, Ministerul Federal al Transporturilor – BMVI și-a prezentat planurile pentru o nouă autostradă electronică în Bavaria, de tipul celor dedicate camioanelor cu pantograf. Există, de asemenea, trei linii de cale ferată care sunt deja electrificate și care ar putea începe transportul mărfurilor, motiv pentru care NEE solicită autorităților federale să reconsidere planurile, catalogate ca fiind „absurde“ de electrificare a transportului rutier pe distanțe lungi.

„Cel mai ecologic mijloc de transport pentru transportul de marfă pe distanțe lungi este și va fi cel feroviar, care este deja într-o proporție de peste 90% electrificat astăzi. În loc să extindă căile ferate, astfel încât să poată fi transportate mai multe mărfuri pe ele, se construiesc linii aeriene pe șosea“, a comentat Ludolf Kerkeling, președintele Consiliului de administrație al Rețelei feroviare europene.

Caile ferate de marfa din Germania continua sa se lupte cu o scadere a cererii. Companiile din acest domeniu au raportat o scadere medie a productiei de 15 pana la 20%, potrivit Oficiului Federal pentru Transportul de Marfuri (BAG).
Caile ferate intervievate au afirmat ca posibilitatea de a intra in insolventa este destul de mica, in ciuda situatiei economice tensionate. O provocare majora o constituie concurenta ridicata din partea transportului rutier de marfa.
Conform informatiilor BAG, serviciile de transport combinat continua in mare parte fara restrictii. Declinurile cererii s-a produs in special din tarile vestice si sud-europene, iar toate terminalele KV operate de DUSS sunt in prezent deschise din nou, inclusiv cele care au o puternica legatura cu industria auto. Totusi, volumele au ramas semnificativ sub nivelul de dinainte de criza.
Reteaua de cai ferate europene (NEE) confirma, de asemenea, ca exista unele diferente semnificative intre evolutia companiilor, in functie de sectorul in care activeaza. Cele mai multe au inregistrat o scadere a performantei de 10 pana la 20%. Pentru o treime dintre cei chestionati ce au clienti din domenii precum constructiile, totul a ramas la fel. In sectorul auto au fost inregistrate scaderi de pana la 60%.