Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Județele fruntașe ca număr de angajați în firme de logistică sunt, ca și în 2021 și 2020, București și Ilfov, care împreună au atins 36.046 de angajați, în creștere față de cei 31.874 din 2021, 31.537 din 2020, depășind chiar și cei 32.492 de angajați de dinainte de pandemie (2019). Urmează apoi Bihor (2.031/1.954) și Constanța (1.922/1.721). Pe locul al patrulea se menține Timiș cu 1.656, în ușoară scădere față de cei 1.698 de angajați din 2021, dar în creștere majoră față de 2020 (768). Urmează două județe care și-au inversat pozițiile din 2021: Giurgiu cu 1.106 față de 1.130 în 2021 și Brașov, cu 1.048/1.154. De asemenea, și acestea două, precum Timișul, înregistrează o ușoară scădere a numărului de angajați față de cei din 2021. Următoarele trei locuri sunt neschimbate atât față de 2021, cât și față de 2020: Arad (1.020/992/974), Cluj (778/755/649) și Prahova, cu 710 în 2022, 619 în 2021 și 561 în 2020. Iar pe locul 10 revine Dâmbovița, cu 484 angajați în 2022, după ce în 2021 nu se mai afla în primele 10, ca în 2020.

Două județe din Top 10 după numărul de angajați nu se regăsesc și în Top 10 după cifra de afaceri – Brașov și Arad – care au deci o productivitate mai mică per angajat, în timp ce Iași, Neamț și Argeș au venituri care le clasifică în primele 10, dar nu sunt în Top 10 și ca număr de angajați. Județele din Moldova sunt ridicate în top datorită volumelor mari de depozitare a cerealelor și furajelor în silozuri, care nu necesită așa de mulți angajați, în timp de în Argeș nu se fac la fel de multe activități cu valoare adăugată ca în depozitele din jurul Bucureștiului sau activitatea de expediții primează în fața depozitării.

Două județe din Top 10 după profit, Argeș și Galați, nu apar și în Top 10 după numărul de angajați, din aceleași considerente precum cele legate de județele Neamț și Iași. În schimb, Cluj și Dâmbovița sunt în Top 10 după numărul de angajați, dar nu și după profit. Iar trei dintre județele din Top 10 ca număr de angajați lipsesc din Top 10 după numărul de firme: Dâmbovița,Prahova și Giurgiu. În schimb, Buzău, Galați și Argeș apar în Top 10 după numărul de firme, dar nu și în topul după numărul de angajați,.

Pe ultimele 10 locuri în clasamentul după numărul total de angajați din logistică sunt aceleași județe ca și în 2021, dar având ordinea schimbată: Mehedinți cu 106 angajați, Alba (102), Vaslui (89), Covasna (88), Caraș‑Severin (87), Brăila (85), Buzău (70), Ialomița (65), Vrancea (47) și Olt (41).

Județele fruntașe ca număr de angajați în firme care au codurile CAEN 5221 (activități de servicii anexe transporturilor terestre) și 5229 (alte activități anexe transporturilor) sunt, ca și în 2019, București+Ilfov, cu 31.537, în scădere față de cei 32.492 din 2019, Bihor (1.600, față de 1.503 în 2019) și Constanța (1.154, față de 1.172, deci în ușoară scădere). Pe locul al patrulea se află de această dată Giurgiu, cu 1.097 de angajați, cu o poziție mai sus decât în 2019, când avea 946. De fapt aici avem, o inversare de locuri cu Brașov, care de data aceasta este pe locul al cincilea, cu 1.072 de angajați în logistică, față de 1.170 în 2019 (din nou o scădere). Clasamentul continuă cu Arad (974/918), Timiș (768/688), Cluj (649/581), Prahova (561) și Dâmbovița (416).

Top 10 după numărul de angajați seamănă în foarte mare măsură cu top 10 după cifra de afaceri și după profit (numai Iașiul este absent din topul după numărul de angajați, dar apare în celelalte două, în rest nouă județe sunt în toate cele trei clasamente), și mai puțin cu cel după numărul de firme (Giurgiu, Prahova și Dâmbovița fiind fruntașe ca număr de angajați, dar nu și ca număr de firme, ceea ce arată că aici este vorba de firme mult mai mari, deci de o medie mai mare de angajați/firmă).