Într-un weekend plin de acțiune, Jochen Hahn a obținut o victorie impresionantă în fața a 130.300 de fani și vizitatori la Int. ADAC Truck Grand Prix. El a triumfat în Cursa 4, oferindu-le fanilor un motiv de bucurie.
Cursa a început cu Jamie Anderson pornind din pole-position și părând să controleze situația în timp ce se distanța de ceilalți concurenți. Între timp, André Kursim, care era pe locul doi, a avut un start nefericit și a fost depășit de piloții din spate, ceea ce i-a oferit lui Anderson un avantaj.
Grupul de piloți, care s-au strâns pe urmele lui Kursim, au avut consecințe nefericite pentru Antonio Albacete și Steffi Halm. Cei doi s-au ciocnit în virajul 1, iar Albacete a fost nevoit să se retragă din cursă din cauza daunelor suferite. Lukas Hahn a avut și el probleme tehnice, ceea ce l-a făcut o pradă ușoară pentru ceilalți piloți. Cu toate acestea, a reușit să-și mențină poziția și a obținut o victorie în clasa Promoter’s Cup.
Steffi Halm a avut o apărare excelentă împotriva lui Jochen Hahn și lui Norbert Kiss, care căutau să-și îmbunătățească poziția în cursă. Halm i-a ținut în spate pentru câteva tururi, dar a trebuit să se retragă din cursă din cauza daunelor suferite în incidentul din primul tur.
Cu Halm eliminat din lupta pentru poziții fruntașe, Kiss a reușit să treacă de Jochen Hahn și să preia conducerea cursei. A urmat o luptă strânsă între cei doi, însă Hahn a reușit să-și mențină avantajul și a obținut victoria.
După o luptă clasică, Hahn a ieșit învingător și a oferit publicului prezent la Nürburgring prima sa victorie a sezonului.
Sacha Lenz a terminat pe locul patru, aproape de un loc pe podium, în timp ce André Kursim a ocupat locul cinci. Lukas Hahn a fost câștigătorul clasei Promoter’s Cup, iar Steffen Faas și José Eduardo Rodrigues au completat podiumul.
În general, a fost un weekend bun pentru Faas, care a obținut puncte importante în clasament după participarea sa la Poznań. Rodrigues a continuat să conducă în clasamentul Promoter’s Cup, iar Faas a demonstrat că încă are șanse de a lupta pentru titlu.
Mark Taylor și Clemens Hecker au terminat pe locurile patru și cinci în clasamentul general, într-o cursă destul de liniștită. Cei doi s-au angajat într-o mică bătălie pe pistă, iar Taylor a ieșit învingător. John Newell, Erwin Kleinnagelvoort și Luis Recuenco au completat clasamentul.
În Campionatul Tinerilor Piloți, José Eduardo Rodrigues se află în frunte, dar Lukas Hahn se apropie periculos după o serie de victorii impresionante.
Circuitul german Nürburgring a oferit în weekend un mare spectacol de camioane, iar echipa Buggyra ZM Racing a fost unul dintre principalii protagoniști. Ultima cursă din campionatul Goodyear FIA ETRC înainte de pauza de vară a însemnat trofeul de argint pentru Adam Lacko și revenirea în fruntea Cupei Promotorului pentru Téo Calvet. Înainte de următoarea cursă de la Most, toate acestea sunt vești bune.
„A fost weekendul nostru. Suntem cu toții obosiți, dar echipa a făcut o treabă excelentă. Adam a fost pe podium. Téo a fost pe podium. Echipa a fost pe podium”, a reamintit managerul Fabien Calvet încă trei trofee pentru Buggyra în clasamentul pe echipe.
Tribunele de pe circuitul din Ardenas au fost după 2 ani de așteptare pline. Adam Lacko le-a arătat fanilor abilitățile sale chiar în prima cursă de sâmbătă. După ce a pornit de pe poziția a doua nu a lăsat pe nimeni să se îndoiască că de data aceasta nu vrea să plece din weekendul de curse fără un trofeu. În timp ce liderul Norbert Kiss și-a confirmat forma fenomenală, matadorul ceh a ținut piept grupului de atacatori condus de Sascha Lenze și a trecut linia de sosire pe locul II.
„Premiul pentru locul II din proba principală este cu atât mai valoros dacă a venit de la Nürburgring. Începând cu turul al treilea, frânele au depășit 600 de grade Celsius și a trebuit să-mi păzesc foarte mult spatele. Dar am avut succes și pot fi foarte mulțumit”, a declarat zâmbind Lacko la linia de sosire.
El a completat o sâmbătă de succes cu puncte suplimentare pentru locul VI într-o cursă cu ordinea inversă a primilor 8 clasați: „Cumva nu am fost implicat în drama de la start și am fost al cincilea. Kiss m-a urmărit timp de jumătate de cursă, apoi am frânat puțin cam târziu și a ajuns în fața mea. Chiar și locul șase este bun. Fiecare punct contează”.
Și în cursa principală de duminică, Lacko s-a luptat pentru podium. Dar la capătul liniei de sosire a primei runde a avut loc o frânare, care a dus la locul V final. Lupta lui Adam cu Kiss pentru locul III în ultima manșă a fost la fel de ghinionistă.
„Am reușit să-l țin mult timp pe Norbi în spatele meu, dar în cele din urmă m-a învins. Apoi am intrat la linia de sosire încleștat cu Steffi Halm, ea m-a împins la propriu”, a descris experimentatul concurent finalul, în care a fost la doar o clipită distanță de nemțoaică.
În clasamentul general, Lacko se află pe locul IV, cu 122 de puncte. „A fost un weekend grozav, în care am câștigat multe puncte importante”.
Téo Calvet, în vârstă de 21 de ani, a arătat încă din prima cursă că este cu adevărat serios în ceea ce privește revenirea în fruntea Cupei Promoter’s Cup. El a luat un ritm uimitor de la start și a venit pentru primul punct complet obținut în acest weekend german.
„Am păstrat un ritm foarte bun pe toată durata cursei. Am acumulat un avans față de ceilalți băieți, așa că am condus aproape tot timpul singur”, a declarat mulțumit francezul care a obținut locul doi la general. Nici măcar o mică împingere la începutul celei de-a doua curse, când a primit o lovitură de la unul dintre adversarii săi, nu l-a descurajat pe Téo. El a urcat din nou pe podiumul Cupei Promoter’s Cup sărbătorind locul al doilea. „Am avut un start grozav, dar am fost pe exterior. Unul dintre camioane nu a frânat și m-a lovit. Cu toate acestea, sunt mulțumit de rezultat”, a declarat Téo Calvet.
Ziua de duminică a decurs la fel pentru Téo. A câștigat Cupa Promotorului în cursa principală și a terminat pe locul II în cursa de handicap. Ce a însemnat acest lucru pentru clasament? Calvet a devenit din nou lider.
„Sunt încântat de rezultatele de la Nürburgring. Am învățat multe aici. Mă bucur să fiu din nou la conducerea Cupei Promoter’s Cup. Așa că vom vedea ce va aduce Most”, a declarat el. Sezonul Goodyear FIA ETRC va continua pe 3 și 4 septembrie în nordul Boemiei. „Acum ne vom odihni cu toții pentru a da tot ce avem mai bun în Most, la cea de-a 30-a aniversare a Czech Truck Prix”, le promite Adam Lacko fanilor.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit