Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

În acest an, ÖBB Rail Cargo Group (RCG) transportă 5.000 de tone de deșeuri municipale din Italia în Olanda pentru compania italiană DIFE. Legea austriacă modificată privind gestionarea deșeurilor este aplicată și la nivel internațional – ceea ce înseamnă că mediul poate respira din nou.

Noua clauză privind transportul din Legea privind gestionarea deșeurilor este în vigoare în Austria de la 1 ianuarie 2023. Transporturile de deșeuri cu o greutate totală mai mare de zece tone trebuie să fie transportate pe calea ferată dacă se deplasează pe o distanță mai mare de 300 km. Această lege contribuie în mod semnificativ la atingerea obiectivelor climatice ale Austriei.

Faptul că acest lucru nu funcționează extrem de bine doar în Austria, ci transcende și frontierele naționale prin activitățile de import, export și tranzit este demonstrat în mod clar prin transporturile efectuate în numele companiei italiene DIFE. În fiecare an, RCG transportă 5.000 de tone de deșeuri municipale pentru reciclare termică de la Serravalle Pistoiese, în Italia, la Farmsum, în Țările de Jos, traversând Austria dintr-o singură dată și parcurgând în total 1.600 km de cale ferată.

În mișcare la nivel internațional cu MOBILER

Utilizarea logisticii inovatoare MOBILER permite o soluție multimodală de la un capăt la altul. Containerele MOBILER sunt transferate pe orizontală de la camion la vagonul de cale ferată cu ajutorul unui sistem de ridicare hidraulică. Pre-transportul și transbordarea au loc la Lugo Terminal, un partener RCG, care este conectat la rețeaua mai largă TransNET. Utilizarea terminalului din Lugo înseamnă că capacitățile existente pot fi exploatate la maximum. În cea mai mare parte a călătoriei, deșeurile municipale urmează ruta feroviară TransFER Villach-Lugo, apoi continuă ca un singur vagon până la Delfzijl, înainte de a ajunge în cele din urmă la Farmsum, destinația sa pentru activitatea de transport. Datorită logisticii multimodale MOBILER și a Legii modificate privind gestionarea deșeurilor, transportul deșeurilor nu cunoaște limite. Fiecare tonă transportată pe calea ferată permite mediului înconjurător să respire un pic mai adânc.

sursa foto: ÖBB Rail Cargo Group (RCG)

Anul trecut, ÖBB Rail Cargo Group (RCG) a transportat peste 160.000 de camioane pe autostrada rulantă (Ro-La) Brenner prin intermediul celor două conexiuni Wörgl – Brenner și Wörgl – Trento, cea mai mare valoare din ultimii zece ani.

În același timp, în 2021 ponderea transportului de tip Ro-La în totalul traficului care tranzitează regiunea Tirolului ar putea fi crescută. Potrivit grupului austriac, creșterea numărului de camioane transportate pe autostrada rulantă (Ro-La) a fost „semnificativ mai mare decât creșterea numărului de camioane care au tranzit Pasul Brenner pe șosea”, a anunțat ÖBB Rail Cargo Group la finalul săptămânii trecute.

Transportul camioanelor pe tren a „performat foarte bine” în 2021, după cum arată RCG pe toate legăturile Ro-La (Wörgl – Brenner; Wörgl – Trento și Wels – Maribor) s-au transportat în total cu 29% mai multe camioane anul trecut decât în 2020. Cifrele fiind mai mari și decât cele din 2018 și 2019. În total, peste 187.000 de camioane au folosit una dintre conexiunile Ro-La ale ÖBB anul trecut. Cele mai multe camioane pe transportul Ro-La circulă pe ruta Wörgl – Brenner și retur, acolo unde sunt disponibile aproximativ 20 de călătorii dus-întors pe zi. Chiar și cu tendința de creștere, RCG dă asigurări în comunicatul de presă că există capacitate suficientă „care poate fi extinsă în continuare dacă este necesar”.