Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit asociației britanice a transportatorilor RHA, un șofer s-a deplasat în Olanda pentru a lăsa o semiremorcă, însă autoritățile olandeze l-au acuzat că a depășit limita admisă în spațiul Schengen.

Autoritățile au calculat că britanicul a petrecut mai mult de 90 de zile în Schengen, în ultimele șase luni, fiind astfel pasibil de o amendă (nefiind precizată suma). Totodată, șoferul a primit și interdicția temporară de a intra pe teritoriul întregii Uniuni Europene.

Prin urmare, șoferul ar trebui să se mute pe alte rute sau chiar să-și schimbe complet angajatorul. De asemenea, șoferul va avea interzis temporar să meargă și în vacanță, în orice țară din Uniunea Europeană, relatează 40ton.net.

Reamintim că acordul Brexitului reprezintă regula “90 de zile din 180”, ceea ce indică faptul că o persoană din Marea Britanie nu poate petrece mai mult de 90 de zile în spațiul Schengen într-o perioadă continuă de șase luni, incluzând atât călătoriile private, cât și cele de afaceri, iar șoferii de camion nu fac excepție de la regulă.

De la asociația olandeză de transport și logistică TLN din Olanda aflăm că firmele cu peste 100 de angajați din această țară vor fi obligate să raporteze, de la 1 ianuarie 2024, mobilitatea în interes profesional, așa cum prevede Acordul privind schimbările climatice din 2019.

Acesta este doar începutul, dar se poate ajunge și la stabilirea unor ținte anume, și deocamdată nu este necesar să se includă în raportare calculul emisiilor de CO2, ci doar tipurile de mijloace de transport folosite și kilometrajul anual. Iar emisiile de CO2 sunt calculate prin intermediul site-ului agenției olandeze pentru întreprinderi (RVO), astfel că după ce completează toate datele firmele vor avea o imagine de ansamblu asupra emisiilor de CO2 rezultate din deplasarea angajaților în interes de serviciu.

Datele pentru 2024 trebuie transmise până cel târziu pe 30 iunie 2025, iar Ministerul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor a întocmit un ghid în care se explică exact cum trebuie să procedeze companiile. Și firmele cu mai puțin de 100 de angajați pot face, voluntar, această raportare, dacă vor să vadă ce emisii de CO2 rezultă din mobilitatea lor.