Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După un 2023 dificil, în care veniturile firmelor de transport și logistică din Olanda au scăzut, începând din al treilea trimestru al lui 2024 se vede o redresare clară, așa cum reiese din cele mai recente date de la Sector Monitor, citate de asociația TLN. Transportul rutier de marfă a crescut cu 5%, iar serviciile logistice chiar cu 11,6% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Mai multă muncă înseamnă însă și că este nevoie de mai mulți angajați, iar aici sunt probleme, câtă vreme până la 65% dintre antreprenorii din transportul rutier de marfă – față de 55% anul trecut – indică faptul că lipsa de personal le împiedică creșterea.

Pentru a face față acestor provocări este esențială digitalizarea în continuare a proceselor logistice, care le permite companiilor să lucreze mai inteligent și să scadă riscul de erori, deci să funcționeze mai eficient și cu un număr mai mic de posturi neocupate. Prin urmare, inovarea și tehnologia devin piloni esențiali pentru menținerea creșterii pe o piață a forței de muncă tensionată.

În Olanda sunt planificate pentru 2025 două runde de subvenții pentru achiziția de camioane cu emisii zero (AanZET), așa cum aflăm de la asociația olandeză de transport și logistică TLN. Prima se deschide pe 28 ianuarie și are un buget de 35,3 milioane de euro, iar a doua tranșă începe pe 30 septembrie și are un buget de 30 de milioane de euro, sume care, conform estimării Ministerul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor, ar putea subvenționa aproximativ 900 de camioane. Experiența arată că, datorită interesului mare, fondurile se epuizează rapid, deci firmele trebuie să fie pregătită să aplice încă de la primele ore ale acestor două zile și să verifice din timp ce opțiuni de încărcare cu energie există în zonele unde operează.

Schema de subvenții AanZET va suferi și în 2025, ca și în ani trecuți, anumite modificări. Valorile subvențiilor pentru fiecare vehicul din diferitele categorii au fost ajustate și nu se acordă nicio subvenție pentru camioanele rigide cu greutate totală cuprinsă între 4.250 și 10.000 kg, deoarece, așa cum explică ministerul, acestea sunt deja comparabile ca preț cu cele diesel din aceeași categorie.

Pentru șasiuri, împărțirea până la 18.000 kg și peste 18.000 kg inclusiv a fost inversată, deoarece cererile depuse în 2024 au arătat că aceste vehicule au aproximativ același preț suplimentar în comparație cu cele diesel, deci valorile subvenției au fost ajustate.

Schema AanZET este deschisă din 2025 și pentru camioanele cu motor cu ardere internă cu hidrogen, deoarece și ele sunt văzute ca o soluție pentru transport fără emisii.

Sursă foto: TLN