În cadrul celei de-a 4-a runde a consultării privind contractul colectiv de muncă din transporturile din Olanda, delegația patronală a TLN și VVT a subliniat încă o dată că trebuie să existe claritate pentru angajați și angajatori cu privire la evoluția salariilor în 2023 și a venit cu o ofertă finală, pentru a obține un rezultat cât mai rapid.
Asociația de transport și logistică TLN este conștientă de faptul că în prezent există multă nesiguranță din cauza creșterii inflației, incertitudinii economice din ce în ce mai mari și crizei energetică, deci și membrii său și angajații acestora au doar de câștigat dacă se va clarifica în curând evoluția salariilor din 2023.
Oferta finală a TLN constă, în esență, într-o creștere salarială de 7,5 % și o plată unică de 250 de euro de la 1 ianuarie, o indemnizație de călătorie și plata continuă pentru timpul obligatoriu de formare profesională.
Sindicatele FNV și CNV au precizat că vor prezenta neutru oferta finală a TLN membrilor lor și acum se așteaptă un răspuns.
Asociația olandeză de transport și logistică TLN, evofenedex și Bio-LNG Platform i-au trimis ministrului pentru afaceri economice și climă din Olanda o scrisoare în care îi explică faptul că firmele care au investit în camioane pe LNG sunt acum afectate puternic de prețurile ridicate ale carburanților și îi solicită să ia măsuri precum subvenționarea unei părți din costurile energiei.
Cele trei organizații arată că diferența de preț dintre LNG și motorină este de 50 de cenți/km, deci pentru un camion care ajunge la 120.000 km/an este un cost cu 60.000 de euro mai mare decât dacă ar avea un model diesel. De aceea acești antreprenori, care au optat deliberat pentru (bio)LNG deoarece este un combustibil mai curat, trebuie sprijiniți financiar pentru a face primii pași spre un transport de marfă mai sustenabil. Iar ei chiar se așteptau ca guvernul să acopere diferența de preț dintre LNG și motorină.
Cu toate acestea, acum li se prezintă un proiect de lege conform căruia nu sunt incluși în schema de compensare a costurilor cu energia. Or, cele trei organizații solicită ca și transportatorii să fie avuți în vedere la acordarea acestui ajutor de stat.
În Olanda circulă în prezent circa 1.000 de camioane pe LNG care funcționează cu 20-30% bio-LNG și, astfel, reduc deja cu ±0,2 Mton emisile de CO2. Dar cele mai multe firme cu astfel de vehicule le trag pe dreapta din cauza costurilor prea mari pentru combustibil și trec din nou la camioane diesel, mai poluante.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit