Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Negocierile pentru reînnoirea contractului de muncă al șoferilor vor avea loc în Olanda în 2023, iar asociația transportatorilor TLN a pregătit un pachet de propuneri, pe care l-a prezentat deja sindicatelor, pentru a reduce la minimum perioada de negociere și a o încheia până în septembrie. Acest pachet include măsuri de recrutare și de păstrare a personalului, de îmbunătățire a imaginii sectorului, de aplicare a normelor, de simplificare a contractului și de îmbunătățire a contribuțiilor. În ceea ce o privește pe aceasta din urmă, TLN propune o creștere brută de 5% a salariilor de la 1 ianuarie 2023 și cu o creștere și a indemnizațiilor de subzistență. Asociația propune, de asemenea, rambursarea integrală a orelor de formare pentru cardul de calificare a conducătorilor auto. Sindicatele răspund că nu au încă un mandat complet pentru a discuta despre reînnoirea contractului, însă discuțiile vor continua.

Conform noilor prevederi din Pachetul Mobilitate, limita de la care este necesară licențierea vehiculelor a scăzut de la 3,5 la 2,5 t greutate totală, ceea ce, așa cum explică asociația olandeză de transport și logistică TLN, nu are efecte asupra legislației din această țară, care spune că limita de jos pentru licențiere este de 500 kg sarcină utilă – deci reglementarea de acolo este și mai strictă.

Totuși, există o categorie de vehicule care au o sarcină utilă de până la 500 kg și masa maximă admisă mai mare de 2.500 kg, iar acestea vor trebui să fie și ele de acum licențiate. Estimările indică circa 1.400 de astfel de mașini, care au suprastructură închisă și care sunt, cele mai multe, camionete mari a căror sarcină utilă a fost redusă la mai puțin de 500 kg, dar a căror masă maximă admisă este mai mare de 2.500 kg. Ele vor fi în curând supuse obligației de a se licenția chiar dacă circulă numai în Olanda, deoarece legea privind transportul rutier de mărfuri din această țară va fi modificată astfel încât transportatorii consacrați care utilizează camioane cu masă maximă admisă mai mare de 2.500 kg să aibă nevoie de licențiere chiar dacă sarcina utilă a vehiculelor este mai mică de 500 kg.