Compania aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est, Wizz Air a anunțat deschiderea unor noi rute din nord-estul României, la Suceava, care va fi folosită pentru extinderea operațiunilor sale în România. Datorită alocării a două noi aeronave moderne Airbus A321neo, Wizz Air oferă acum 11 rute către șapte țări de pe Aeroportul Internațional Ștefan cel Mare din Suceava.
Noile achiziții vor susține zboruri pe cinci rute noi, către Paris-Beauvais (Franța), Bruxelles-Charleroi (Belgia), Veneția-Treviso (Italia), Larnaca (Cipru) și Eindhoven (Olanda). Biletele pentru noile rute sunt deja disponibile online.
Însă, acestea vor fi disponibile începând cu 15 decembrie, românii vor putea călători de la Suceava la Paris-Beauvais în zilele de joi și sâmbătă. Totodată, pe 16 decembrie, vor începe zborurile din Suceava către Bruxelles-Charleroi în fiecare luni, miercuri și vineri, iar spre Veneția-Treviso în fiecare luni și vineri. În plus, din 17 decembrie, pasagerii vor călători spre Larnaca și Eindhoven, ambele cu plecare marțea și sâmbăta.
Așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, cumpărătorii de camioane sunt cu un pas mai aproape de a recupera sumele pe care le-au plătit în plus, deoarece, într-o hotărâre provizorie recentă, Tribunalul Districtual din Amsterdam nu a acceptat niciunul dintre argumentele producătorilor.
De exemplu, instanța a decis că nu este nimic în neregulă cu acordurile care au fost încheiate între Cartelul Camioanelor din Olanda și părțile vătămate și că cererile de despăgubiri trebuie luate în considerare în temeiul legislației olandeze, chiar dacă un camion a fost achiziționat de o companie olandeză de transport dintr-o altă țară.
Producătorii au mai susținut că volumul de documente cu privire la acest caz, adesea în mai multe limbi, era prea mare, dar instanța s-a pronunțat decisiv și în această privință, afirmând că producătorii din întreaga Europă sunt capabili să vândă camioane și, prin urmare, trebuie să fie în măsură și să înțeleagă limbi străine. Faptul că sunt foarte multe documente înseamnă doar că ei trebuie să muncească puțin mai mult.
Reamintim că în urmă cu șase ani Comisia Europeană a aplicat amenzi în valoare totală de aproape trei miliarde de euro pentru DAF, Daimler, Iveco, Volvo/Renault și Scania, pe motiv că au încheiat acorduri privitoare la prețul camioanelor, iar cumpărătorii păgubiți din mai multe țări s-au unit în diverse organizații.
TLN mai arată că în primul trimestru din 2023 cazul va continua și vor fi discutate și alte puncte, dar și că transportatorii au fost împărțiți în mai multe grupuri, și fiecare dintre ele a fost chemat în instanță în alt moment, deci procesul continuă. De exemplu, la jumătatea lui septembrie 2022 sunt planificate noi zile de audiere pentru un al doilea grup de părți vătămate, pe subiecte similare celor discutate până acum cu primul grup.
Cu tot acest pas înainte, directorul NLtruckkartel, de profesie avocat, se arată nemulțumit de faptul că producătorii de camioane continuă cu tacticile de întârziere, nu își asumă responsabilitatea și nu caută să restabilească încrederea clienților.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit