Așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN, subvenția pentru achiziția de camioane cu emisii zero s-a epuizat în două ore de la momentul când au putut fi depuse cererile, dovadă a faptului că antreprenorii vor să investească în mijloace de transport mai sustenabile. De aceea TLN și alte asociații din țară îi solicită guvernului să ofere rapid fonduri suplimentare destinate acestui scop, deoarece, cu cât se reduc mai repede emisii poluante, cu atât este mai bine pentru întreaga societate.
Nu numai că subvenția s-a epuizat în două ore, dar suma propusă de executiv a fost depășită de aproape trei ori de cea cerută de transportatori: s-au alocat 13,5 milioane de euro și s-au solicitat peste 35 de milioane de euro.
Reamintim că această subvenție a fost acordată deoarece un camion electric costă de trei ori mai mult decât unul diesel, astfel că statul și-a propus să acopere o parte din diferență, în așa fel încât să se facă noi pași spre atingerea obiectivului de reducere a emisiilor de CO2, așa cum prevedere Acordul Climatic.
Președinta asociației olandeze de transport și logistică (TLN), Elisabeth Post, este de părere că propunerea Comisiei Europene de a opri importurile de petrol din Rusia înainte de finalul anului va lovi puternic economia Olandei. Ea declară că înțelege că întreaga Europa vrea să fie fermă pe poziții în ceea ce privește „atrocitățile din Ucraina“, dar crede că nu acestea sunt sancțiunile economice potrivite, ci că ele vor duce la probleme și mai mari pentru UE, începând cu faptul că transportul va costa mult mai mult, deci consumatorii vor plăti în plus pentru toate produsele. Mai mult decât atât, dacă nu mai este motorină disponibilă, va fi criză de aprovizionare a magazinelor.
În timpul ultimului boicot, din anii ’70, s-a făcut politică, mai adaugă președinta TLN, dar acest lucru nu mai este de actualitate. În șase luni Comisia Europeană vrea să renunțe la petrolul rusesc, ceea ce este mult prea devreme. „Mi-aș dori foarte mult să facem un plan bun în aceste șase luni și să clarificăm modul în care ne vom satisface nevoile de petrol. Putem spune că vrem să trecem la electricitate, dar asta nu se poate face într-un timp atât de scurt.“
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit