Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministrul olandez al Infrastructurii și Gospodăririi Apelor a decis să pună capăt, începând cu 1 iulie 2024, scutirii de la obligația de a deține permis de conducere categoria C pentru vehiculele comerciale electrice de până la 4.250 kg. Decizia a stârnit îngrijorare în Camera Reprezentanților și diverse partide au solicitat găsirea unor modalități pentru ca scutirea să se aplice ca până acum, iar asociația olandeză de transport și logistică TLN este și ea de părere că decizia ministrului este de neînțeles.

În plus, partidele BBB, VVD, SGP și ChristenUnie au adoptat recent o moțiune, cu 142 de voturi pentru și doar opt împotrivă, solicitând ministrului să depună eforturi pentru a obține oportunități la nivel european astfel încât scutirea de până acum să poată continua în perioada premergătoare celei de-a patra Directive privind permisele de conducere și să se asigure că nu se vor complica operațiunile din industria de logistică și transport. Ministrul declară că ar vrea să facă asta, că este în discuții cu reprezentanți ai Comisiei Europene pe tema permiselor de conducere pentru utilitarele electrice și că ar putea avea o discuție cu TLN și cu alte părți interesate pentru a se ajunge la o „soluție creativă“.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că, după aprobarea de către Camera Reprezentanților, subvenția AanZET destinată firmelor de transport care cumpără camioane electrice va fi disponibilă din nou începând cu 26 martie.

Spre deosebire de anii precedenți, o companie poate aplica pentru un singur camion într-o zi, astfel încât cât mai multe dintre ele să aibă șanse la subvenții – reamintim că până acum suma alocată se termina aproape imediat, deoarece se putea aplica pentru până la 10 camioane în același timp. Dar cu modificarea din 2024 firmele de orice mărime vor avea șanse egale, numai să fie deja pregătite cu aplicația în dimineața zilei de 26 martie.

Valoarea totală din acest an este de 45 de milioane de euro. Valoarea maximă a subvenției este cuprinsă între 31.100 și 115.200 de euro pentru autoșasiurile grele și între 43.900 și 115.200 de euro pentru autotractoare (ambele din categoria N3) și între 7.500 și 18.000 de euro pentru autoșasiurile mai ușoare (N2). Subvenția pentru firmele mici este mai mare decât pentru cele mari. Companiile de leasing operațional, la fel ca transportatorii, pot solicita subvenție doar pentru un camion pe zi, iar ele au acum opțiunea de vânzare și leaseback. Viitorul utilizator (compania de transport) face el însuși achiziția și primește procentul de subvenție corespunzător dimensiunii firmei, iar pentru întreținere cumpărătorul trebuie să păstreze vehiculul pe numele său timp de patru ani, ceea ce nu exclude posibilitatea ca, din ziua a doua, dreptul de proprietate asupra vehiculului să fie transferat unei companii de leasing prin vânzare și leaseback. Ca urmare, limita de un vehicul/zi/companie nu este mai dezavantajoasă pentru companiile de leasing, comentează TLN.