Asociația olandeză de transport și logistică TLN informează că în această țară sunt circa 10.000 de locuri de parcare pentru camioane, de-a lungul autostrăzilor și în municipalități, dar că există și un deficit de 4.400 de astfel de spații. TLN atrage de mai mulți ani atenția asupra problemei și caută să o rezolve în colaborare cu Directoratul General pentru Lucrări Publice și Managementul Apelor și cu Ministerul Infrastructurii și Gospodăririi Apelor. Însă multe localități au impus interdicții de parcare în interiorul lor, spațiul este rar, iar terenul este scump și este mai interesant de vândut sau de închiriat. În plus, municipalitățile nu sunt de acord în multe cazuri ca șoferii să parcheze camioane în localități.
Și numărul de locuri de parcare din zonele de servicii situate de-a lungul autostrăzilor este sub presiune și se micșorează în loc să crească, în timp ce cererea este tot mai mare. Deci TLN se declară pentru păstrarea măcar a spațiilor disponibile acum, dacă nu se pot construi mai multe, și pentru amenajarea lor cât mai bună și mai eficientă, cu facilități precum dușuri, restaurante și internet și cu dotări care să sporească siguranța.
Olanda va beneficia de fonduri europene de 250 de milioane de euro pentru a oferi parcări mai sigure și mai eficiente, iar acești bani pot compensa, de exemplu, prețul terenului, astfel încât acesta să fie utilizat pentru parcarea camioanelor. Dar TLN crede că nu este suficient și că trebuie să i se atragă în continuare atenția guvernului asupra acestei probleme.
Comisia Europeană recomandă să nu se impună amenzi vehiculelor fără tahograf inteligent de generația a doua înmatriculate în statele membre care fac obiectul unei derogări.
Reamintim că din 21 august 2023 smart tacho 2 este obligatoriu pe vehiculele nou înmatriculate, dar din cauză că nu a fost disponibil la timp în număr suficient unele țări au venit cu o excepție temporară care a făcut posibilă înregistrarea vehiculelor cu tahograful inteligent anterior chiar și după această dată. Dar aceste excepții sunt valabile numai pentru propriul teritoriu – vehiculele respective nu pot trece granița, iar între statele membre UE nu a existat nicio coordonare, ceea ce înseamnă că în prezent există diferite excepții, ceea ce face ca lucrurile să fie neclare și nesigure pentru autoritățile de aplicare a legii și pentru proprietarii de flote.
În aceste condiții, la începutul lui octombrie, CE, cu sprijinul membrilor Comisiei pentru Transport Rutier, a solicitat statelor membre, în interesul armonizării, să nu impună amenzi vehiculelor înmatriculate în temeiul unei astfel de excepții temporare, până cel târziu pe 31 decembrie 2023.
Olanda se numără, așa cum reamintește asociația de transport și logistică TLN, printre puținele țări care nu au o astfel de excepție, deoarece autoritatea auto din țară, RDW, a relaxat procedurile încă înainte de 21 august și a permis înmatricularea vehiculelor mai devreme pentru a preveni problemele, iar industria vehiculelor a luat în avans măsuri sub presiunea viitoarei directive. TLN mai arată că încă nu se știe dacă Olanda va da curs apelului CE de a nu impune amenzi – deoarece statele membre nu sunt obligate să țină cont de această recomandare.
Sursă foto: VDO (https://www.fleet.vdo.com/products/dtco-4-1/)
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit