
OMT 1333/2019, cunoscut și ca RNTR8, a fost anulat de Curtea de Apel Mureș în octombrie 2023, după un proces care a durat cinci ani, intentat de Asociația Națională a Service-urilor Auto din România (ANSAR). În această vară, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a respins recursul Ministerului Transportului, iar acum hotărârea ICCJ a fost publicată în Monitorul Oficial. Până la adoptarea unui nou act normativ, rămân în vigoare prevederile din RNTR8 anterior, respectiv OMT nr. 181/2008.
Ministerul Transporturilor are în curs de adoptate un proiect de modificare a legislației primare (HG899/2003) – la dezbaterea căruia au fost invitați și reprezentanții asociațiilor patronale, inclusiv ANSAR – și care are ca scop rezolvarea tuturor disfuncționalităților semnalate anterior cu privire la funcționarea atelierelor independente de instalare și inspecție a tahografelor. Actul normativ este așteptat să apară în curând.
După ce Curtea de Apel Târgu Mureș a decis, în octombrie 2023, ca OMT 1333/2019 privind Reglementarea condițiilor de montare, reparare și verificare a tahografelor și a limitatoarelor de viteză să fie anulat, Înalta Curte de Casație și Justiție a respins acum recursul Ministerului Transporturilor, făcând ca decizia de la Mureș să fie definitivă.
Pe 18 iunie va avea loc la MT dezbaterea publică pe proiectul Hotărârii de Guvern ce va modifica HG 899/2003, după care actul normativ va pleca pe circuitul de avizare. După aprobarea acestuia vor fi elaborate și noi norme metodologice.
Între timp, ca urmare a anulării OMT 1333/2019, revin în vigoare prevederile anterioare, prevăzute în ordinul 181/2008.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit