Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

SLS Cargo devine cel mai nou chiriaș în P3 Bucharest A1, la km 13 pe autostrada București-Pitești, chiar în apropierea șoselei de centură a Capitalei. Compania de logistică și transport a închiriat aici 15.500 de mp, iar tranzacția a fost reprezentată de JLL.

Noua locație consolidează sub același acoperiș operațiunile logistice ale SLS Cargo din jurul Bucureștiului. „Amplasarea noului centru de depozitare SLS Cargo într-una dintre cele mai dinamice zone logistice și industriale din România, chiar lângă A1, face parte din strategia companiei de a oferi cele mai bune servicii clienților din București și din împrejurimi. P3 Bucharest A1 este alegerea perfectă pentru SLS datorită poziției sale strategice și a posibilității de extindere ulterioară. De asemenea, flexibilitatea proprietarului și calitatea clădirilor au fost criterii foarte importante pentru SLS Cargo în procesul de identificare a celei mai bune soluții de consolidare a operațiunilor sale logistice“, a declarat Mihai Escu, consultant Industrial Department JLL Romania, care a reprezentat SLS în tranzacția de închiriere.

Compania de servicii logistice SLS Cargo a început operațiunile în 2014 prin deschiderea primului său birou operațional în București. În 2015, activitatea companiei s-a dezvoltat prin deschiderea a două noi locații în Rădăuți și Constanța, urmată în 2016 de inaugurarea primului depozit SLS Cargo din București. Odată cu formarea unei noi echipe, 2017 a însemnat și deschiderea primului terminal feroviar din București operat exclusiv de SLS Cargo. În 2018, compania și-a deschis primele birouri în Bulgaria și Italia.

Începând cu 2019, SLS Cargo și-a consolidat poziția de jucător pe piața serviciilor de transport și logistică, operând 25.000 mp de spațiu de depozitare în patru locații din Mogoșoaia, Bâcu, Buftea și Cluj. Iar anul acesta, FAN Courier a devenit principalul acționar al SLS Cargo, prin preluarea pachetul majoritar de acțiuni.

Suntem foarte bucuroși să întâmpinăm SLS Cargo în Parcul P3 București A1. Este un privilegiu să începem o colaborare cu o companie antreprenorială și dinamică și suntem gata să oferim sprijinul nostru deplin pentru dezvoltarea business-ului aflat în plin proces în expansiune. SLS Cargo a închiriat integral una dintre clădirile de referință din parcul nostru, care, împreună cu platforma din jurul acestuia, se potrivesc foarte bine operațiunilor actuale ale companiei. Mulțumesc JLL pentru profesionalism și sprijin în încheierea acestei tranzacții”, a declarat Sînziana Pardhan, Managing Director P3 România.

Tendința de consolidare a operațiunilor logistice în vederea optimizării lanțului de aprovizionare cu rețelele de retail continuă să se manifeste destul de intens pe piața industrială locală, oferind astfel posibilitatea de a vedea și pe viitor tranzacții similare.

Cererea totală de spații industriale și logistice în România în primul semestru al anului 2020 a ajuns la aproape 269.000 mp, puțin peste cei 260.000 mp raportată în primul semestru din 2019. Retailerii au fost cei mai activi chiriași, urmați de companiile de logistică.

P3 Bucharest A1 este cel mai mare parc multifunctional din București, având 380.000 mp dezvoltați în 14 clădiri, o stație de înaltă tensiune, un terminal feroviar, precum și un teren suplimentar care permite dezvoltarea a încă 100.000 metri pătrați de spații adiționale.

P3 Logistic Parks a continuat să înregistreze o creștere puternică și în prima parte a acestui an, parțial determinată de explozia cererii online, care a alimentat astfel nevoia de spații logistice adaptate sau chiar dedicate. Dezvoltatorul a închiriat suprafețe de circa 60.000 mp, atât extinderi, cât și contracte noi.

Așa cum a specificat Sînziana Pardhan, Managing Director P3 Logistic Parks, în cadrul videoconferinței Tranzit „Modelul logistic pentru e-Commerce – de la construcția și utilarea depozitului și până la livrare“, circa 60% dintre clienții din P3Bucharest Park A1 au legătură fie cu retailul alimentar de tip IKA, fie cu segmentul de comerț online, motiv pentru care starea de urgență de la începutul anului a presupus o activitate intensă în interiorul parcului, „undeva la ceea ce vedem în perioada sărbătorilor de iarnă,  chiar și aproape de Black Friday în anumite momente“.

Prin urmare, dezvoltatorul de spații industriale și logistice s-a concentrat pe impunerea și respectarea unor măsuri de protecție sanitară pentru protecția angajaților proprii, cât și a clienților, dar și pe asigurarea serviciilor necesare pentru buna desfășurare a activității partenerilor săi. Asta nu înseamnă, a mai explicat Sînziana Pardhan, că perioada de pandemie nu a afectat planurile și estimările făcute la începutul anului, multe dintre discuțiile aflate în derulare fiind amânate sau chiar oprite complet.

Veste bună a fost că undeva începând cu lunile mai, iunie o parte din aceste cerințe au revenit și, cel mai îmbucurător, este că au apărut și cerințe noi. De exemplu, din ultimele trei contracte încheiată în ultimele 30 de zile, două au fost direct sau indirect legate de expansiunea comerțului online“, a afirmat Sînziana Pardhan, precizând în același timp că discuțiile cu noii chiriași au apărut imediat după apariția pandemiei cu virusul COVID-19.

Pentru noi anul acesta, cu toate provocările pe care le-am întâmpinat, până acum a fost un an foarte bun. Pe primele șase luni înregistrăm cifre pozitive, închirieri de aproape 60.000 mp, extinderi de contracte existente, dar și chiriași noi.