Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

APTE 2002 acuza, din nou, jocuri de culise din partea eurodeputatilor europeni care sunt in favoarea actualului Pachet de Mobilitate si care vor trecerea sa in forma actuala, nefavorabila transportatorilor din Europa de Est.
Asociatia Patronala a Transportatorilor „Europa 2002“ sustine ca a intrat in posesia unei informatii potrivit careia, in cazul in care in Conferinta Presedintilor din 7 martie nu se ia decizia privind trimiterea in plen a Pachetului Mobilitate 1, lucru care nu s-a intamplat – membrii Conferintei dispunand  amanarea luarii unei decizii, ALDE, la initiativa eurodeputatului Pavel Telicka, doreste sa includa pe ordinea de zi a plenului PE din data de 11 martie, ora 17:00, a unui punct care sa se refere la adoptarea prin vot a trimiterii in plen a Pachetului Rutier. „APTE 2002 a intrat, ieri, 06.03. 2019, la ora 19:00, in posesia unei informatii din interiorul unei sedinte restranse de grup politic ALDE din PE. In acea sedinta s-a discutat faptul ca ALDE (Grupul din PE), la initiativa eurodeputatului Pavel Telicka, doreste, prin jocuri de culise si in conditii cat mai confidentiale, sa completeze ordinea de zi a sedintei de plen a PE din data de 11 martie 2019 (lunea viitoare, de la Strasbourg) cu un ultim punct, care sa se refere la adoptarea prin vot a trimiterii in plen a Pachetului Rutier, in cazul in care sedinta Conferintei Presedintilor nu se va finaliza cu o decizie in favoarea trimiterii Pachetului Rutier in Parlamentul European“, arata APTE 2002.

Potrivit sursei citate, Alianta Liberalilor si Democratilor Europeni a ales special aceasta data, atunci cand plenul se reuneste incepand cu ora 17:00, deoarece majoritatea parlamentarilor ajung la Strasbourg dupa ora 19:00 si astfel in sala ar fi „doar eurodeputatii lor prezenti, cei initiati, care vor sti care e regia si cum trebuie sa voteze.“ Astfel, cu majoritatea eurodeputatilor prezenti, luni 11.03.2019, ora 17:00, ALDE vrea sa aduca Pachetul in Parlament, termenul vehiculat fiind de circa doua saptamani in care Pachetul sa fie supus la vot, mai sustine sursa citata.
Pe aceasta cale APTE 2002 emite un apel catre toti eurodeputatii din Romania si catre toti cei din statele din Estul UE precum si catre toti cei care considera ca tara lor este defavorizata si nedreptatita de prevederile Pachetului Rutier sa fie prezenti luni, 11.03.2019 de la inceputul dezbaterilor in plenul Parlamentului European de la Strasbourg si sa voteze impotriva transpunerii Pachetului Rutier spre vot.

Comisia de Transport din cadrul Parlamentului European a aprobat luni, 4 iunie, reglementarile privind lupta impotriva practicilor ilegale din transportul rutier si imbunatatirea conditiilor de lucru ale soferilor profesionisti care fac cabotaj, conform, principiului „plata egala pentru munca egala“. Concret, pentru cei care distribuie bunuri intr-un alt stat membru UE decat cel de origine trebuie aplicate aceleasi reguli privind remunerarea ca pentru soferii din statele gazda.
 

Comisia de Transport a mai propus ca operatorii sa isi organizeze cursele astfel incat o data la trei saptamani conducatorii auto sa poata sa se intoarca acasa sau sa mearga in orice locatie la alegerea lor, pentru pauza saptamanala.
Noile reglementari vizeaza si cresterea numarului de inspectii si verificari pe drumurile europene, dar si accelerarea colaborarii dintre autoritatile din diverse state, pentru a stopa fraudele referitoare la timpul de lucru, perioadele de odihna, cabotaj si detasarea soferilor.
Comisia de Transport sprijina si introducerea unei limite de timp din activitatea de cabotaj: in loc de limita actuala bazata pe numarul de operatiuni de transport, propunerea adoptata este ca operatiunile de cabotaj sa fie permise in statul membru unde a fost realizata livrarea internationala sau intr-un alt stat membru de pe drumul spre tara de origine a operatorului, pentru un total de sapte zile. In acest timp operatiunile de cabotaj intr-un stat membru ar trebui limitate la 48 de ore, pentru a impiedica transportul sa devina sistematic si sa afecteze piata nationala. Iar cabotajul nu ar fi ingaduit in aceeasi tara inainte sa treaca 72 de ore de la intoarcerea camionului in statul de inmatriculare. 
Trecerile granitelor vor trebui inregistrate in tahograf pentru a sprijini autoritatile sa detecteze fraudele, iar pentru a stopa fenomenul „firmelor-cutie postala“ operatorii vor fi obligati sa aiba activitati substantiale in statul unde sunt inregistrati.
Textele adoptate de membrii Comisiei de Transport, cand vor fi aprobate de plenul Parlamentului, vor reprezenta pozitia Parlamentului European la negocierile cu Consiliul Europei, negocieri care ar putea incepe imediat ce si Consiliul isi va definitiva punctul de vedere.
Reamintim ca propunerile referitoare la detasarea soferilor, perioada de odihna a soferilor si accesul la profesia de operator de transport si la piata de transport de marfa, amendate pe 4 iunie de Comisia de Transport din PE, sunt parte a Pachetului de Mobilitate, pentru modificarile caruia Comisia de Transport si-a adoptat pozitia pe 24 mai.