Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Planul Verde European vizează reducerea emisiilor poluante cu minimum 55% până în 2030 şi atingerea neutralităţii climatice până în 2050 la nivelul întregii Uniuni Europene.  Presiunea pe industrie este uriaşă, cele mai mari investiţii/eforturi fiind concentrate în transporturi, producţie şi industria constructoare. Dar pe lângă reducerea poluării prin eliminarea vehiculelor cu motoare cu ardere internă şi alte măsuri dure din punct de vedere economic,

Comisia Europeană a anunţat o nouă Strategie pentru Păduri la nivelul Uniunii, ca parte din Strategia Biodiversitate 2030.

Pădurile sunt esenţiale în lupta împotriva schimbărilor climatice, sunt mari consumatoare de carbon, ajută la răcorirea oraşelor, protejează împotriva inundaţiilor şi reduc seceta. În acest sens, Strategia pentru Păduri vizează o serie de măsuri concrete pentru creşterea cantităţii şi calităţii pădurilor din UE, utilizarea inteligentă a lemnului şi implementarea unui sistem de monitorizare a pădurilor din toată Uniunea.

Strategia este completată de o hartă, care vizează plantarea a 3 miliarde de copaci până în 2030, respectând principiile ecologice.

Comisia Europeană (CE) dorește retragerea de pe piaţă a celor mai poluante vehicule. Frans Timmermans, vicepreşedintele CE, însărcinat cu Pactul Verde European, a anunţat că la sfârşitul anului viitor va fi gata o propunere de act normativ în acest sens. Decizia vine ca urmare a discuţiilor purtate la nivelul Comisiei, în cadrul cărora mai multe state membre au reclamat exporturile masive de vehicule poluante dinspre Occident spre ţările din Europa de est, atât din interiorul, cât şi din afara blocului comunitar.

„Dacă dorim să ne stopăm comercializarea maşinilor vechi, trebuie mai întâi să garantăm că ele nu se deplasează în interiorul UE”, a declarat Timmermans. Vicepreşedintele CE a precizat că vor fi modificări legislative şi pentru camioane, în sensul actualizării normelor privind punctele de încărcare pentru modelele electrice şi pe hidrogen. Acestea din urmă ar trebui să înlocuiască treptat vehiculele diesel, în drumul spre zero emisii.

Mai multe state membre ale UE, printre care Franţa şi Spania, s-au angajat să interzică până în anul 2040 comercializarea mașinilor alimentate cu motorină sau benzină.