Toate condițiile și cerințele pentru achiziționarea afacerii de logistică globală (GIL) a Agility au fost îndeplinite, iar DSV Panalpina A / S (DSV) preia acum oficial GIL de la Agility cu sediul în Kuweit. Odată cu achiziționarea GIL, DSV devine un jucător de top la nivel global în domeniul transporturilor și logisticii și scopul este de a continua să dezvolte afacerea din această poziție puternică.
„Există multe asemănări atunci când ne uităm la cele două companii – DSV ;i GIL – ale noastre atât în ceea ce privește modelele de afaceri, cât și serviciile și, nu în ultimul rând, atunci când ne uităm la concentrarea noastră comună pe localizare și pe punerea clienților pe primul loc. Acum vom începe integrarea și împreună vom crește afacerea și vom aduce și mai multă valoare multor clienți, parteneri și acționari decât facem separat”, spune Jens Bjørn Andersen, CEO al grupului, DSV.
Valoarea tranzacției este de aproximativ 30,2 miliarde DKK, iar valoarea capitalului social este de aproximativ 29,6 miliarde DKK. Combinația dintre DSV și GIL va avea un venit combinat preconizat de aproximativ 160 miliarde DKK (pe baza ultimelor 12 luni) și o forță de muncă combinată de 75.000 de angajați în peste 90 de țări.
In schimbul pachetului integral de actiuni ale GIL, Agility primește acțiuni DSV reprezentând aproximativ 8% din toate acțiunile restante post-tranzacție ale DSV. Acest lucru va face din Agility al doilea cel mai mare acționar DSV pe baza registrului acționarilor de astăzi. După finalizarea tranzacției, DSV a fost de acord să numească un reprezentant Agility în consiliul de administrație al DSV.
GIL are un venit anual de 29 miliarde DKK (4,6 miliarde USD), cu transportul aerian și maritim ca principal contribuitor. Aceasta va fi adăugată la rețeaua globală existentă a DSV. Mai mult, includerea GIL se bazează pe prezența DSV atât în APAC, cât și în Orientul Mijlociu. Cu 1,4 milioane de metri pătrați de capacitate de depozitare, GIL va fi o completare puternică pentru DSV Solutions, în timp ce activitățile de transport rutier de mărfuri din Europa și Orientul Mijlociu vor consolida rețeaua rutieră DSV.
„Prin adăugarea rețelei GIL și a competențelor la rețeaua noastră existentă, ne îmbunătățim competitivitatea în toate cele trei divizii: Air & Sea, Road și Solutions. Acest lucru aduce sinergii comerciale și oportunități de vânzare încrucișată, oferind în același timp clienților noștri un nivel și mai ridicat de servicii și un ghișeu unic pentru nevoile logistice ”, spune Jens Bjørn Andersen.
Activitatea combinată DSV și GIL își propune să utilizeze poziția consolidată pe piață pentru a continua să crească prin oferte de servicii îmbunătățite pentru clienți, infrastructură IT de top pe piață și economii de scară.
Strategia de achiziție a DSV s-a dovedit a fi atât în achiziționarea, cât și în integrarea companiilor, cel mai recent exemplu fiind integrarea companiei elvețiene Panalpina în 2019 și a celei americane UTi Worldwide în 2016.
Accentul pe scalabilitate rămâne unul dintre avantajele competitive cheie în transportul de mărfuri, cu beneficii operaționale și comerciale semnificative pe o piață extrem de fragmentată.
Acum poate începe procesul de integrare a GIL. Cele două organizații vor fi fuzionate într-un proces de la țară la țară, ceea ce înseamnă că pentru clienții și angajații din multe țări perioada următoare va funcționa ca de obicei până la inițierea procesului de fuziune specific țării.
Actionarul majoritar al Panalpinei, Fundatia Ernst Göhner, a respins luna trecuta propunerea de preluare a actiunilor de catre DSV pentru pretul de 4 miliarde de dolari.
Grupul a spus ca Fundatia Ernst Göhner (FEG), care detine aproape 46% din capitalul social total al Panalpina, a informat Consiliul de administratie ca nu sustine propunerea actuala din partea DSV si ca sprijina Consiliul de conducere al Panalpinei in continuarea unei strategii de crestere independente care sa includa fuziuni si achizitii.
Compania nu a fost in masura sa ofere nici o indicatie daca aceasta respingere a intelegerii ar insemna ca consiliul in ansamblul sau va respinge cel mai probabil oferta curenta, raspunzand: "Consiliul de administratie al Panalpina revizuieste propunerea in conformitate cu indatoririle fiduciare – aceste sarcini se refera la toate partile interesate si nu numai la EGS".
In ceea ce priveste posibilitatea ca Fundatia Ernst Göhner sa fie interesata oricand de o oferta de preluare pentru Panalpina, compania a spus ca aceasta este o intrebare pentru fundatie si ca nu poate vorbi in numele FEG.
In aceasta dimineata, DSV a luat nota de afirmatia ca Fundatia Ernst Göhner nu sustine oferta orientativa actuala a DSV, adaugand: „DSV continua sa analizeze cu atentie situatia. Alte anunturi vor fi facute dupa caz. "
Oferta de la DSV urmareste speculatiile in ultimii ani cu privire la potentialul Panalpinei ca obiectiv de preluare, dupa ce compania s-a luptat in mod repetat sa-si ridice marjele si nivelurile de profit la cele ale colegilor mai profitabili precum DSV si Kuehne + Nagel.
Mutarea de catre DSV urmeaza incercarii sale esuate la sfarsitul anului trecut de a achizitiona CEVA Logistics, care, in schimb, a ales sa-si consolideze parteneriatul existent cu linia de containere CMA CGM.
La sfarsitul anului trecut, Panalpina a anuntat ca presedintele sau, Peter Ulber, va demisiona in luna mai. A urmat o critica publica larg raspandita din partea reprezentantilor actionarilor majoritari, printre care cel de-al doilea cel mai mare actionar al Cvian Capital, Panalpina, inclusiv pretentiile ca Ulber, alaturi de vicepresedintele Beat Walti, se confrunta cu un conflict de interese, deoarece servesc nu numai Panalpina dar sunt si administratori ai Fundatiei Ernst Göhner.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit