Renault Group și Verkor, pionier la nivel european în domeniul bateriilor cu impact scăzut asupra emisiilor de carbon, au anunțat încheierea unui parteneriat comercial pe termen lung pentru furnizarea de baterii electrice, cu o capacitate totală de 12 GWh pe an, potrivite vehiculelor electrice.
Verkor va furniza anual către Renault Group baterii de înaltă performanță care vor echipa modelele din gama superioară, precum viitorul crossover electric de segment C al mărcii Alpine ce urmează a fi lansat în 2025 și fabricat în uzina de la Dieppe din Normandia.
Bateriile vor avea un impact scăzut asupra emisiilor de carbon și vor fi fabricate în viitoarea Gigafactory pe care Verkor o construiește în orașul francez Dunkerque.
Compania Verkor marchează o etapă importantă în dezvoltarea sa, totodată consolidând parteneriatul strategic lansat în iunie 2021, odată cu preluarea de către Renault Group a unei părți din capitalul Verkor. De asemenea, Renault Group și Verkor au validat calitatea tehnică a produsului, competitivitatea sa economică și întregul proces de industrializare, începând de la Centrul de Inovație Verkor din Grenoble, până la construcția viitoarei Gigafactory Verkor, care va fi operațională în 2025.
„Încrederea pe care Renault Group ne-a acordat-o de la început s-a materializat acum în acest parteneriat pe termen lung. Este o dovadă suplimentară a atractivității și credibilității proiectului nostru, în momentul în care strângem fondurile necesare pentru construcția viitoarei noastre Gigafactory de la Dunkerque. Producția de baterii în Europa și controlul asupra întregului lanț de valoare în acest domeniu sunt fundamentale pentru tranziția energetică.”,
a declarat Benoit Lemaignan, Co-fondator și Președinte al Board-ului de Directori al Verkor.
„Renault Group își reafirmă încrederea pe care o are în Verkor și în tehnologia sa inovatoare, de înaltă performanță și cu impact scăzut asupra emisiilor de carbon. Acest parteneriat ne asigură aprovizionarea pe termen lung cu baterii electrice, în condițiile unei bune trasabilități a elementelor componente ale acestora. Parteneriatul se înscrie în ambiția Renault Group și a viitoarei sale entități Ampere, dedicată vehiculelor electrice și domeniului Software, de a controla întregul lanț de valoare electric. Renault Group continuă să dezvolte în Franța, în inima Europei, un amplu ecosistem electric alcătuit din centre de tehnologie și din uzine producătoare de vehicule, de motoare și de baterii.”,
a precizat François Provost, Director pentru Achiziții, Parteneriate și Afaceri Publice al Renault Group.
Directorii companiilor cu capital german din România au participat la un eveniment organizat de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România) pentru a identifica împreună oportunitățile de parteneriate și ecosisteme de afaceri cu companiile românești.
Întâlnirea a avut participanți, precum ambasadorul Germaniei în România și companii germane din toate segmentele relevante cu activități în cercetare-dezvoltare, automotive, consultanță, comerț, dezvoltare de software, medicină, echipamente auto, fabricare de produse din metal și inginerie civilă, potrivit unui comunicat de presă.
Secretarul general adjunct al NATO, președinte al comitetului, Mircea Geoană încurajează reprezentanții mediului de afaceri româno-german în condițiile în care războiul din Ucraina continuă, iar Estul Europei devine tot mai interesant pentru firmele din Vest.
Totodată, oficialul a menționat că Germania, inclusiv la nivelul elitei politice, începe să înțeleagă că Rusia, o perioadă relativ lungă de timp, nu va mai fi „parte a jocului” și că mentalitatea se schimbă, indicând și faptul că centrul de greutate al Europei se mută către est. În momentul de față, NATO nu are indicații cu privire la o posibilă schimbare a calculelor lui Putin, însă rămâne totuși vigilentă, pentru că există riscul de escaladare a conflictului prin accident sau calcule greșite.
Secretarul adjunct al NATO completează că în acest context pot fi deschise multe oportunități de dezvoltare pentru România, Moldova și pentru firmele germane, în urma unui transfer de tehnologie, coproducția anumitor bunuri sau reconstrucția Ucrainei.
„Este o diviziune artificială între capitalul străin și cel autohton. Dorim să încurajăm intrarea capitalului străin, investițiile, aducerea de tehnologie alături de capitalul local, să încurajăm companiile străine să prefere businessul local pentru cooperare, astfel încât să creăm un ecosistem de companii mici, care în final pot face profit împreună.”,
a precizat Mircea Geoană.
Președintele AHK România, Andreas Lier a punctat la rândul său că deși firmele germane sunt conștiente de oportunitățile pe care le are România în acest moment, țara noastră trebuie să îi convingă să se investească cu toate responsabilitățile acesteia pentru viitor. În acest context, „cartea energiei trebuie jucată pentru a susține și a securiza competitivitatea europeană în ansamblul ei”.
„Cu rezervele sale de 200 de miliarde de metri cubi de gaz offshore confirmate, cu capacitatea sa de a produce energie eoliană on-shore și off-shore, cu posibilități semnificative în ce privește energia solară, România poate juca un rol important în tranziția energetică. Parteneriatul dintre Germania și România se poate dezvolta și mai mult în această direcție”,
a declarat Andreas Lier, președintele AHK România.
Sebastian Metz, directorul general AHK România, subliniază că România, Germania și Republica Moldova sunt „toți în aceeași barcă”.
„Comunitatea noastră de business este cea mai mare din România, ceea ce are un impact semnificativ asupra afacerilor românești și germane de aici. Vedem multe oportunități în reconstrucția Ucrainei, dar și în integrarea Republicii Moldova. Ne dorim o poziție puternică a României, pentru că afacerile noastre se derulează aici, ne dorim o Românie puternică, într-o situație win/win pentru ambele țări.”,
a adăugat Sebastian Metz, directorul general AHK România.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit