Comisia Europeană a anunțat că va interveni în procesul inițiat de Italia împotriva Austriei la Curtea Europeană de Justiție (CEJ). Pe 30 iulie, Italia a depus o plângere oficială împotriva măsurilor restrictive impuse de Austria pentru transportul de-a lungul coridorului Brenner.
Italia acuză Austria de încălcarea principiului european al liberei circulații a mărfurilor prin impunerea unor restricții precum interdicția de circulație sectorială, interdicția pe timp de noapte, interdicția pe timp de iarnă și utilizarea sistemului de autorizare a slotului de camioane. Prin intervenția sa, Comisia își reafirmă rolul de garant al tratatelor europene și susține eliminarea barierelor care afectează transportul transfrontalier în interiorul Uniunii Europene.
Asociația germană de transport rutier, logistică și eliminare a deșeurilor (BGL) a cerut în mod repetat Comisiei Europene să intervină împotriva măsurilor de restricție a tranzitului impuse de Austria. Acestea sunt considerate dăunătoare pentru economie, afectând companiile de transport de dimensiuni medii, șoferii de camioane și locuitorii din regiunea Valea Innului Bavarez.
Purtătorul de cuvânt al BGL, a salutat decizia Comisiei Europene de a sprijini plângerea Italiei împotriva Austriei, văzând acest gest ca un semnal pozitiv pentru întărirea pieței interne europene. Cu toate acestea, a criticat Germania pentru lipsa unui sprijin formal față de această inițiativă.
Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a stabilit deja, în două decizii anterioare, că restricțiile de tranzit ale Austriei contravin legislației europene. Intervenția actuală a Comisiei poate fi interpretată ca o reafirmare a acestor hotărâri și o încercare de a asigura respectarea principiilor de liberă circulație a mărfurilor în cadrul Uniunii Europene.
În litigiul privind tranzitul Brenner, Bavaria și Tirolul de Sud cer Tirolului să relaxeze interdicția actuală de conducere pe timp de noapte a camioanelor pe pasul Brenner. Planurile comune privind gestionarea digitală a traficului sub forma unui sistem de sloturi pot avea succes numai dacă Tirolul se mișcă în cele din urmă cu privire la interdicția de conducere pe timp de noapte. În interesul unei bune cooperări continue, Bavaria solicită Tirolului să revină la masa negocierilor.
Inițiativa pentru gestionarea digitală a traficului a avut în vedere obiectivul comun, și anume o politică de coridor pentru toate cele trei țări. În special atunci când statele naționale abia se mișcă, solidaritatea regională este cu atât mai importantă.
Traficul de mărfuri grele pe autostrada Brenner a fost un motiv de dispută timp de ani de zile și a condus în mod repetat la blocaje în trafic în regiunile afectate. Renovarea podului Lueg, peste care trece autostrada A13 în Tirol, provoacă blocaje suplimentare. Din ianuarie, o singură bandă a autostrăzii a fost deschisă traficului, iar renovarea este preconizată să înceapă în primăvara anului 2025 și să dureze până în 2030.
Astfel de proiecte prelungite au un impact și asupra Bavariei, ca regiune învecinată. Din păcate, se află doar din ziare și de la terți ce se planifică și ce impact va avea. Prin urmare, Tirolul trebuie să își îmbunătățească în mod semnificativ politica de informare, iar soluțiile comune pot fi găsite doar dacă toată lumea lucrează împreună. Din nefericire, în prezent lipsește dorința Tirolului de a face acest lucru Bavaria și Tirolul de Sud au subliniat că doresc să mențină un dialog bun și, de asemenea, să meargă mai departe cu planurile pentru gestionarea digitală a traficului (sistemul de sloturi). Chiar dacă o soluție nu este posibilă aici fără statele naționale, Bavaria – Tirolul de Sud – Tirol trebuie să continue să rămână unite pentru a obține cel mai bun rezultat posibil pentru oamenii din cele trei regiuni.
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit