Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Potrivit OVI, deşi comenzile de vehicule comercile au scăzut în medie cu 5%, preţurile au crescut în 2023 cu circa 12% faţă de primul semestru din 2022

Pentru cel de-al doilea semestru al anului, Observatorul de Vehicule Industriale (OVI – Observatoire du Véhicule Industriel de BNP Paribas) constată că perspectivele de dezvoltare ale sectorului de transport rutier de marfă (TRM) şi de vehicule comerciale (VI) sunt marcate de înmatriculările mai dinamice decât era prevăzut, ca urmare a creşterii temporare a vitezei de livrare. Mai exact, termenele de livrare ale autovehiculelor au scăzut de la 359 de zile (anul trecut) la 289 de zile, ceea ce este bine însă nu ajunge 87 de zile cum era în iunie 2019.

Astfel, sunt aşteptate să fie înmatriculate anul acesta circa 47.000 de autovehicule de transport marfă grele în Franţa.

OVI notează că cel mai probabiltermenele de livrare ale autovehiculelor se vor mai scurta spre sfârşitul anului, astfel că transportatorii prelungesc încă cât pot de mult durata de folosinţă a autovehiculelor aflate in uz şi întârzie comenzile pentru reînnoirea parcurilor cu scopul de a-şi păstra rezervele financiare şi a supravieţui într-un mediu de afaceri instabil, cu multe semne de întrebare legate de preţul carburanţilor, subvenţiile pentru autovehiculele non-poluante, Euro 7, inflaţie etc.

În aceste condiţii, şi oferta de autovehicule de ocazie a scăzut foarte mult. În Franţa. 2022 a fost anul accelerării inflaţiei şi penuriei de materii prime.2023 ar fi putut fi un an mai favorabil odată cu atenuarea penuriei de semiconductori, însă activitatea de transport este îngreunată de taxele şi impozitele mari. Asociaţiile de transportatori francezi reamintesc şi cu această ocazie că transportatorii francezi au scăzut ca pondere în transporturile internaţionale în ultimii 20 de ani de la 9,6% la 4,3%.