În 2020 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 2.306 semiremorci noi și 6.993 rulate, iar 10.341 au fost reînmatriculate, față de 3.303, 6.035, respectiv 10.003 în 2019. Iar conform calculelor noastre, care le includ la categoria semiremorcilor noi și pe cele care apar în statisticile DRPCIV ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu mai puțin de șase luni înainte de data primei înmatriculării în România, este vorba de 2.879 de semiremorci noi, față de 3.870 în anul anterior.
Lider de piață este Schmitz, cu 981 de semiremorci, față de 1.404 în 2019. Urmează în clasament Krone, cu 531/851. Peste 100 de unități au mai vândut Wielton, 272, în creștere față de cele 250 din 2019, Schwarzmüller, 192/218 în 2019, Kässbohrer 137/192, Kögel 130/173 și Mega 125/146.
Urmează în clasament Meiller (99), Stas (35), Magyar (32), Max Trailer (30), Berger (29), OMEPS (28), Zaslaw (21), Spitzer (17), Ardor (16), Bodex (16), Asam (15), Stokota (12 și Kraker (10).
Restul producătorilor au vândut mai puțin de 10 unități.
Compania a avut mereu doar jumătate din stocul optim necesar, așa cum declară directorul de vânzări Constantin Burcioi, câtă vreme nu a reușit să atragă de pe piață, prin trade in, prea multe vehicule rulate, pe care clienții preferau să le păstreze mai mult în flotă. „Când am avut semiremorci de calitate nu au stat mult pe stoc, deci cererea a fost mare. Dar noi nu am reușit să vindem cât ne-am propus și vrem ca pe baza experienței din 2020 să fim mai dinamici în ceea ce privește contractele de trade in și buy back.“ În plus, producătorul a avut la nivel european o abordare conservatoare, „ceea ce este normal, deoarece treceam printr-o situație prin care nu mai trecuse nimeni. Dar această abordare ne-a costat, pentru că cerere de vehicule rulate a fost.“ Pe viitor însă firma va primi semiremorci contractate prin leasing operațional – pentru care anii de dinainte de 2020 au fost foarte buni – deci va avea constant vehicule rulate pe stoc.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit