Bosch, liderul global în furnizarea de tehnologii și servicii, prezintă soluții de mobilitate la IAA Transportation de la Hanovra din acest an și plănuiește să crească în continuare cu sisteme de propulsie neutre din punct de vedere climatic.
Pe lângă sistemele de propulsie diesel, Bosch oferă și sisteme de propulsie cu baterii electrice, precum și cu pile de combustie. Compania a încorporat acum o altă opțiune, motorul cu hidrogen, pentru a umple golul în sistemele de propulsie alternative, în special pentru vehiculele grele de construcții și mașinile agricole.
Bosch are deja 30 de comenzi importante de la producători pentru sisteme de propulsie electrice cu baterii și pregătește până în 2025 peste 40.000 de sisteme cu pile de combustie. Totodată, 3.400 de ingineri lucrează la sistemul de propulsie al viitorului pentru camioane.
„Acțiunea climatică mută transportul de marfă în direcții mai diverse. Ne așteptăm ca sistemele de propulsie alternative să ducă la creșterea majoră a afacerii noastre pe parcursul deceniului”,
a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al sectorului de afaceri.
Potrivit previziunilor Bosch, peste 80% din camioanele cu o greutate de șase tone metrice sau mai mult vor fi alimentate cu motorină în 2025.
În prezent, compania a crescut cu 6% vânzările din sectorul său de afaceri, după ajustarea efectelor cursului de schimb. Un sfert din veniturile din vânzări sunt generate din tehnologia vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone. Pe lângă sistemele de propulsie în domeniul vehiculelor comerciale, ceilalți piloni importanți ai companiei Bosch sunt sistemele de asistență pentru șofer și conectivitatea.
Compania produce și stive care stabilește capacități globale de producție aproape de clienți, în special, la fabricile din Anderson (SUA), Wuxi (China) și Bamberg (Germania). Totodată, Bosch dezvoltă unitățile de control și tehnologia de injecție necesare acestor motoare și a cumpărat deja un proiect major în India.
De asemenea, Bosch oferă mai multe opțiuni de electromobilitate, de la biciclete electrice la mașini de construcții și de la cipuri cu carbură de siliciu la module complete de conducere.
Peste 1.100 de ingineri lucrează și furnizează software, senzori, computere pentru vehicule și dispozitive de acționare dintr-o singură sursă pentru o conducere automatizată.
„Conducerea automatizată apare, în parte, din cauza penuriei acute de șoferi. Și nicăieri conducerea automatizată nu are mai mult sens economic decât în vehiculele comerciale”,
a precizat Markus Heyn.
Bosch are ca obiectiv operarea fără șofer pe autostrăzi până la sfârșitul deceniului, datorită deficitului de șoferi de 400.000 din Europa. Astfel, compania propune ca până în 2025 să intre în producție un computer de vehicul care să permită senzorilor să fie prelucrate în timp real. Tehnologia Bosch va face arhitectura electronică a viitoarelor vehicule comerciale mult mai puternică, oferind baza pentru camionul definit de software.
Bosch a îmbunătățit senzorii radar pentru acoperirea unghiului mort și preconizează că vor avea creșteri de 60%, în timp ce piața va urca la 40% în următorii ani.
În privința accidentelor rutiere ale vehiculelor comerciale funcția de asistent de viraj va fi o caracteristică obligatorie în Europa din 2024.
Bosch și-a unit forțele cu furnizorul american de cloud, Amazon Web Services (AWS) pentru a integra o platformă software care să reunească, nu numai, serviciile de logistică proprii, ci și serviciile terților. Astfel, companiile de logistică și expeditorii de marfă din întreaga lume vor avea acces rapid și facil la servicii digitale dintr-o singură sursă.
„Ne vom lansa platforma de logistică în India în următoarele câteva săptămâni, iar apoi în Europa și SUA la începutul anului viitor”,
a declarat Markus Heyn.
Centrele de servicii Bosch au monitorizat starea bunurilor din punct de vedere medical – între 30.000 și 40.000 de camioane anual. În perioada pandemică, compania a preluat și a supravegheat transporturile de vaccinuri.
În privința parcărilor securizate ale camioanelor, există deja un serviciu care poate fi folosit pentru rezervarea locurilor de parcare pentru camioane. Serviciul de parcări adecvate de-a lungul autostrăzilor este oferit în 100 de zone din 11 țări europene. Anul trecut, rezervările acestora s-au triplat. Compania va lansa în 2023 o soluție de modernizare și anume, sistemul de acces fără cheie pentru vehicule comerciale.
02.10.2020
Ultimul număr: Octombrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit