Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Un sofer in varsta de 60 de ani, cu domiciliul in Padova, angajat al unei companii de transport din Reggio Emilia, cu simptome clasice de coronavirus, solicita asistenta medicala competenta. Acesta este testat, iar medicii, pana la aflarea rezultatului, ii recomanda, potrivit legislatiei, sa se izoleze. Acesta ignora insa legea, continuand sa lucreze si sa interactioneze cu o multime de persoane in timpul activitatilor de incarcare si descarcare, expunandu-l in mod constient imbolnavirii si pe colegul cu care, timp de cateva zile, imparte cabina camionului. Insa, intr-o cursa dinspre nordul catre sudul Italiei, vineri, 3 aprilie, este oprit de politia rutiera din Orvieto pentru o verificare generica, inclusiv pentru respectarea prevederilor emise in aceasta perioada de urgenta. 
Soferul insa se simte rau in mod vizibil, astfel ca este trimis de urgenta la spitalul din Perugia, unde, intre timp, se primeste si rezultatul pozitiv al testului. In acel moment, se raporteaza rezultatul si catre sectia de politie din Orvieto, care, mai departe, sesizeaza procuratura din Terni pentru nerespectarea normelor de izolare. De asemenea, a fost declansata alerta, pentru a incerca sa se identifice cat mai multi oameni care au intrat in contact cu soferul, arata Uomini e Trasporti.
Insa lucrul cel mai trist este ca, in orele urmatoare acestor evenimente, colegul sau de echipaj a inceput, de asemenea, sa prezinte primele simptome de imbolnavire cu coronavirus si, prin urmare, a fost internat preventiv.

Folosirea de trucuri de tipul emulatoarelor AdBlue sunt descoperite si sanctionate in continuare de politia italiana. Cel mai recent caz, dupa cum arata Uomini e Trasporti, s-a inregistrat la Gattinara, in provincia Vercelli, de-a lungul SP 142, unde patrulele politiei rutiere locale au controlat un camion al unei companii de transport din Parabiago (Milano). In timp ce agentii examinau functionarea tahografului, au observat ca in compartimentul sigurantelor, conectat cu un cuplaj scart, exista un dispozitiv pentru manipularea sistemului AdBlue (probabil un emulator).

In acest caz, nu exista o sanctiune specifica prevazuta de cod, chiar daca, cel putin in transportul international, acesta este considerat un transport abuziv, deoarece autorizatia CEMT este acordata pentru insotirea unui transport minimum Euro 4. In acest caz, chiar daca transportul in cauza nu a fost international, agentii au considerat de cuviinta sechestrarea vehiculului, sanctionarea soferului cu o amenda cu valoare nespecificata si retinerea certificatului de inmatriculare. Nu este prima data cand Politia din Vercelli se confrunta cu un astfel de caz. La inceputul lui octombrie, in Serravalle Sesia, in timpul verificarii unui vehicul al unei companii milaneze, a fost descoperit in cabina acelasi dispozitiv de manipulare si au fost impuse sanctiuni similare. De asemenea, politia rutiera din Trento a oprit alte doua camioane care aveau montate emulatoare AdBlue. In cadrul aceleiasi operatiuni, au fost gasiti si patru soferi care au manipulat tahograful. Desi cuantumul sanctiunii individuale nu a fost dezvaluit, se pare ca, impreuna, amenzile se apropie de 14.000 de euro.