Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
Cargus, una dintre cele mai importante companii din industria de curierat din România, a anunțat numirea lui Mircea Andriescu în poziția de Head of International Sales, ca parte a strategiei de extindere pe piețele internaționale și de dezvoltare a portofoliului de clienți atât pentru inbound (importuri), cât și pentru outbound (exporturi).
În noul său rol, Mircea Andriescu va coordona eforturile de creștere ale companiei, cu accent pe consolidarea operațiunilor din Polonia și extinderea în alte țări din regiune, tot astfel Cehia, Slovacia, Ungaria, Germania, Bulgaria și Grecia. Obiectivul companiei pentru 2024 este dublarea volumelor și a veniturilor din segmentul de comerț transfrontalier.
Mircea Andriescu posedă o experiență profesională de peste 15 ani, dintre care 5 ani în Sales Management, aduce o expertiză solidă în vânzările internaționale din industria de curierat. Totodată, a activat anterior la DHL Express timp de aproape 8 ani.
Prima țară în care Cargus și-a început operațiunile internaționale a fost în Polonia, în anul 2022, unde și-a adăugat clienți importanți în portofoliu, așa cum Vinted, Bonprix și LPP. În septembrie, compania și-a relocat depozitul din Polonia într-un spațiu logistic mai mare și mai modern pentru a susține creșterea activității. Cargus oferă servicii de curierat de tip inbound (importuri) și de tip outbound (exporturi), cu accent pe ajutarea comercianților români, care doresc să își vândă produsele pe piețe externe.
Investiția în extinderea internațională reflectă creșterea semnificativă a segmentului cross-border e-Commerce în Europa și a angajamentului Cargus de a furniza servicii de livrare de înaltă calitate clienților din regiune.
„Suntem încântați să îl avem pe Mircea Andriescu în echipa noastră într-un moment atât de important pentru Cargus și cred că împreună putem să ne atingem obiectivele – extinderea serviciilor noastre de curierat către țările din regiune și susținerea antreprenorilor români să găsească noi piețe de desfacere. Pentru anul 2024, țintim diversificarea portofoliului de clienți, adăugând companii din IT&C, Beauty și Pharma, atât de tip B2C, cât și B2B, dar și extinderea serviciilor noastre de curierat pentru a acoperi toate etapele procesului logistic (first, middle și last mile).”,
a menționat Oana Mandicescu, Chief Sales Officer.
„Mă bucur să fiu parte din acest proiect ambițios de extindere a companiei. România este o piață cu mult potențial pentru jucătorii internaționali de e-Commerce, vedem deja acest lucru prin prisma colaborării cu companii din Polonia. În egală măsură, avem șansa să contribuim la dezvoltarea mediului de business local, ajutând comercianții români să își exporte produsele pe piețele europene. Strategia noastră vizează dezvoltarea unei rețele regionale de livrare prin implementarea de facilități cross-dock în zone strategice și crearea de parteneriate cu operatori logistici locali, astfel încât să putem oferi clienților o experiență unică, integrată, la costuri optime.”,
a completat Mircea Andriescu, Head of International Sales Cargus.
Foto: Cargus
Conform Indexului european al tarifelor de transport publicat de Upply, Ti și IRU pentru al doilea trimestru din 2023 (https://market-insights.upply.com/en), tariful de transport pe bază de contract de la Varșovia la Duisburg a crescut cu 0,2% față de trimestrul anterior, până la 1.510 euro (1,40 de euro/km) și este acum mai mare cu 6,9% decât în trimestrul al doilea din 2022. Iar tariful spot a scăzut cu 1,4% față de trimestrul anterior, până la 1.626 de euro (1,51 de euro/km), și cu 6,0% față de anul anterior.
La retur tarifele de transport pe bază de contract au scăzut cu 2,0% față de primul trimestru din 2023, până la 1.182 de euro (1,09 euro/km), dar sunt cu 1,3% mai mari față de trimestrul al doilea din 2022, iar tarifele spot au scăzut cu 0,9% față de primul trimestru din 2023, până la 1.381 de euro (1,27 de euro/km), și cu 2,6% față de trimestrul al doilea din 2022.
Cererea din Germania rămâne imprevizibilă: datele din primul trimestru al anului indică o revenire, dar în trimestrul al doilea producția a scăzut din nou, ușor, cu 0,2 puncte față de primul. În timp ce producția de bunuri de capital a scăzut cu 0,3 puncte. Cam la fel stă și consumul din această țară: cifra de afaceri ajustată sezonier din retail a fost cu 0,4 puncte mai mare față de primul trimestru și cu 4,0 puncte mai mare decât în perioada similară a anului anterior (deși încă peste nivelul din 2019), iar unele categorii cheie de produse au scăzut – alimentele cu 2,8 puncte și echipamentele de uz casnic cu 1,7 puncte.
Pe de altă parte, în Polonia inflația rămâne una dintre cele mai ridicate din Europa, cu un vârf de 18,4% în februarie și cu o scădere de atunci încoace, până la 11,5% în iunie. Datele din trimestru al doilea 2023 indică o scădere a consumului cu 0,68 de puncte, determinată în mare parte de reducerea cheltuielilor pentru produse neesențiale, cum ar fi îmbrăcămintea (-5,8) și mobilierul și electricele (-3,3), în timp ce consumul de alimente a crescut cu 3,1 puncte.
Producția poloneză a început să dea semne de încetinire după o rezistență impresionantă pe tot parcursul lui 2022: cea din industria prelucrătoare a scăzut în trimestrul al doilea din 2023 cu 4,6 puncte față de primul, și cea de bunuri intermediare – esențiale pentru transporturi pe relația Varșovia-Duisburg – cu 4,5 puncte. Iar comenzile industriale noi sunt cu 13,9 puncte mai mici. Estimările Upply pentru această rută sunt că tarifele pot încă să mai scadă, câtă vreme informațiile de la institutul german de statistică Destatis pentru trimestrul al doilea plasează comenzile noi în scădere cu 4,0 puncte față de trimestrul anterior și cu 5,0 puncte față de anul precedent, din cauza scăderii comenzilor din partea cumpărătorilor străini. Este, probabil, primul semn de creștere a ratei dobânzii în economiile principalilor parteneri comerciali ai Germaniei, și reducerea cererii va scădea și cererea de transport, și tarifele.
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).