Noile tahografe digitale care urmează să fie introduse în circulație începând cu data de 21 august 2023 sunt în momentul de față într-o situație de criză, potrivit presei poloneze. De la această dată, numai vehiculele echipate cu un tahograf digital inteligent de a doua generație vor putea efectua operațiuni suplimentare de încărcare și descărcare în cadrul operațiunilor de transport internațional, scutite de detașare.
Prin urmare, companiile poloneze, îngrijorate de insuficiența tahografelor pe piața europeană, au apelat la Comisia Europeană pentru a obține noile tahografe digitale.
În teorie, transportatorii au avut la dispoziție trei ani pentru a înlocui tahografele vechi cu noile echipamente digitale sau pentru a achiziționa vehicule noi echipate cu astfel de dispozitive. Cu toate acestea, implementarea planificată pentru a îmbunătăți monitorizarea respectării legislației privind timpul de conducere și a altor aspecte legate de transportul rutier nu a decurs așa cum s-a dorit.
Asociația poloneză TLP a propus amânarea aplicării prevederilor relevante ale Directivei 2020/1057 privind detașarea în transportul rutier până cel puțin la 30 decembrie a acestui an.
Reamintim că noile tahografe vor transmite informații în timp real către inspectorii de la distanță în cadrul controlului, prin intermediul unor antene DSRC. Aceste date vor include nu doar performanța actuală a tahografului, ci și posibile încălcări ale normelor, cum ar fi conducerea excesivă sau timpul de odihnă a șoferului.
De asemenea, va conține un sistem special securizat de înregistrare a poziției camionului, care va înregistra locurile de încărcare și descărcare, precum și poziția vehiculului la anumite intervale de timp sau la trecerea frontierelor. Datele securizate vor fi greu de manipulat și vor facilita verificarea cabotajului și a mișcărilor pe o perioadă de mai multe săptămâni.
Memoria mai mare a dispozitivelor va înregistra datele pentru o perioadă de opt săptămâni sau 56 de zile. Această schimbare va permite serviciilor UE să efectueze verificări pentru cele mai recente opt săptămâni, asigurând astfel respectarea obligațiilor UE privind circulația camioanelor în țara de înmatriculare.
Noile modificări au scopul de a îmbunătăți monitorizarea și verificarea activităților de transport rutier și de a asigura respectarea normelor și regulilor în domeniu. Introducerea noilor tahografe reprezintă o măsură importantă pentru îmbunătățirea siguranței și controlului în transportul rutier de mărfuri și vor fi utilizate în UE, Regatul Unit, Elveția și Norvegia.
Prima rundă din istoria Campionatului European de Curse de Camioane Goodyear FIA European Truck Racing în Polonia a fost una plină de energie pentru concurenți, care au avut o prestație remarcabilă la TOR Poznań. Mark Taylor a fost unul dintre cei care s-au evidențiat în acest weekend, alături de participantul Lukas Hahn, care a intrat în fiecare cursă separat.
După un început mai liniștit al sezonului, Taylor și-a regăsit ritmul în runda a treia, devenind din ce în ce mai confortabil cu camionul său MAN și adaptându-se la atmosfera Campionatului European de Curse de Camioane Goodyear FIA. Obținând patru podiumuri consecutive în Cupa Promotorului, a fost foarte aproape de a obține prima sa victorie în acest sezon. Cu siguranță, performanța sa a fost admirată, iar dacă va menține acest ritm în următoarele runde de la Nürburgring, ar putea deveni un concurent obișnuit în fruntea clasamentului.
Rodrigues a fost într-o formă bună în acest an, obținând pole position-ul în Cursa 1 și Cursa 3. Deși a fost puțin eclipsat de performanța lui Hahn – care a ocupat prima poziție pe podiumul Goodyear FIA ETRC Young Driver în Polonia – Rodrigues a obținut mai multe apariții pe podium clasei, gestionând avantajul față de rivali și făcând tot posibilul pentru a se menține în fruntea clasamentului.
Cu siguranță, TOR Poznań i-a aparținut lui Lukas Hahn, primind trei dintre cele patru victorii în Cupa Promotorului, una dintre ele fiind și o victorie generală. Aceasta este a doua victorie generală pe care germanul o capătă în cariera sa în cadrul competiției Goodyear FIA ETRC, după o altă pole position pe grila inversată la Nürburgring, anul trecut. Fiul campionului multiplu a părut de neclintit când a fost pus sub presiune de către piloții echipei Titan și a demonstrat cu adevărat că, dacă ar participa pe durata întregului sezon, ar fi cu siguranță un concurent serios pentru câștigarea campionatului.
Acest weekend a fost unul pe care Steffen Faas l-ar dori să-l uite, deoarece performanța sa mixtă l-a făcut pe liderul José Eduardo Rodrigues, să-și mărească avansul în campionat la aproape 30 de puncte. Realizând mai puțin de jumătate din punctele obținute de Rodrigues, cu un abandon și trei clasări fără podium, Faas a avut tot ce era nevoie pentru a recupera la evenimentul de acasă din Germania.
După o performanță impresionantă în ultima cursă de pe Slovakia Ring, John Newell a avut un weekend mai liniștit în Polonia, obținând locul al treilea la clasa sa în cursa 2.
Johnathan André a fost în mare parte în spatele terenului la TOR Poznań. Se pare că ceilalți concurenți din Promoter’s Cup s-au adaptat mai bine la condițiile noului circuit decât pilotul francez.
Luis Recuenco nu a reușit să se ridice la nivelul performanței îmbunătățite pe care a avut-o acum două săptămâni. Spaniolul a terminat toate cursele, cu excepția ultimei, unde a fost nevoit să se retragă mai devreme din cauza unor probleme tehnice.
Clemens Hecker, din păcate, a lipsit în a doua zi de curse, după ce a descoperit o problemă tehnică la camionul său, care nu a putut fi reparată. Ritmul său din ziua de sâmbătă părea competitiv și ar fi putut concura cu ceilalți piloți pentru un loc pe podium în clasa sa. Sperăm că indiferent care a fost defecțiunea tehnică, să poată fi remediată pentru ca Hecker să se întoarcă pe pistă și să participe la cele patru curse de la Nürburgring.


02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit