Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Unul dintre cei mai mari producători de sare din Europa, CIECH Group și liderul mondial în producția și vânzarea de sare, Cargill au anunțat un parteneriat pentru vânzarea și distribuția de sare de calitate alimentară prin intermediul instalațiilor CIECH din Stassfurt, Germania și Janikowo, Polonia.

Colaborarea cu Cargill se va desfășura în perioada de extindere a producției din fabrica situată în Stassfurt, vizând o capacitate de producție de 450.000 pe an. Operațiunea completează gama deja existentă de ingrediente alimentare și săruri de specialitate a Cargill în Europa.

Cargill este unul dintre principalii furnizori de sare de calitate alimentară și soluții de sodiu în America de Nord, unde operează unități de producție de sare atât în SUA, cât și în Caraibe. Sărurile de calitate alimentară furnizate de CIECH, vor fi combinate cu portofoliul Cargill, lider în industrie, de săruri alimentare de specialitate (Alberger®, Premier™, Micro-sized și Potassium Pro®). Prin asocierea cu CIECH, prin intermediul instalațiilor sale din Janikowo, Polonia și Stassfurt, Germania, Cargill va oferi o gamă completă de soluții de săruri alimentare pentru producătorii europeni de alimente.

„Suntem prezenți în domeniul sării în America de Nord de peste 60 de ani, o moștenire care ne oferă o vastă experiență în oferirea de expertiză tehnică clienților care doresc să formuleze alimente cu acest ingredient fundamental”,

a precizat Sonya Roberts, președintele salt business al companiei Cargill.

Grupul CIECH este unul dintre cei mai mari producători de sare din Polonia. Capacitatea de producție a fabricii sale Janikowo din Kujawy atinge 500 de mii de tone de sare pe an. Gama de produse a fabricii include, printre altele, sare de masă, tablete de sare pentru tratarea apei, precum și sare granulată. În afară de Polonia, sarea de la Janikowo este exportată și în țările din Europa Centrală și Scandinavia.

Din 2021, în cadrul activității de sare CIECH funcționează și a doua sa fabrică de producție, situată în orașul german Stassfurt. Capacitatea sa de producție țintă este de 450 de mii de tone, iar gama de produse prevede, printre altele, tablete de sare, sare de masă, iar în viitor și sare de calitate farmaceutică.

„Aceasta este o etapă importantă în dezvoltarea afacerii noastre cu sare, deoarece ne folosim de experiența vastă a Cargill pentru a aduce pe piața europeană sare de ultimă generație”,

a declarat Philipp Kley, directorul Business Unit Salt din cadrul Grupului CIECH.

În contextul în care se vorbește despre o criză tot mai mare în domeniul transporturilor din UE, iar piața estică rămâne în mare parte închisă, camioanele lituaniene care fac cabotaj în Polonia ar putea fi un fenomen din ce în ce mai des întâlnit. Acest lucru este confirmat de anunțurile WITD din Gorzów Wielkopolski, care au prezentat de la început deja cinci transporturi ilegale de acest tip.

În urma unui control efectuat, marți, pe ruta S3 în apropiere de Gorzów Wielkopolski a fost oprit un Volvo FM lituanian cu o semiremorcă atașată de încărcare care efectua transport intern de sticlă în Polonia, iar constatările care au însoțit controlul au arătat că era vorba de un cabotaj ilegal.

Potrivit inspectorilor transportului rutier, cu trei zile înainte de control, șoferul lituanian efectuase un transport din Polonia în Republica Cehă, apoi s-a întors în Polonia gol și a început să efectueze transport național, adică cabotaj. În momentul în care a fost oprit, era deja la a doua călătorie consecutivă de cabotaj, ceea ce reprezintă o depășire a limitei permise, se poate efectua doar o singură operațiune de cabotaj după ce a intrat în țară fără încărcătură. Acest tip de transport este permis, dar în anumite condiții. În acest caz, acestea nu au fost îndeplinite.

Șoferul trebuia să prezinte pentru control documentele care confirma efectuarea transportului internațional anterior și ulterior. Mai mult, șoferul controlat nu a prezentat aceste documente.

În prezent, vor fi inițiate proceduri administrative împotriva transportatorului pentru încălcarea descoperită a reglementărilor privind piața transporturilor. Șoferul lituanian a primit o amendă prevăzută de 12.000 PLN (2.614 de euro) și nu i s-a permis să plece de la punctul de control spre destinația finală de descărcare după finalizarea inspecției. Însă, a fost direcționat către o parcare păzită și ar putea pleca cu vehiculul după ce încărcătura va fi predată transportatorului autorizat care să efectueze acest transport.