Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Miercuri, 22 martie, traficul în jurul orașului Varșovia a fost grav perturbat de o demonstrație care a reunit peste 300 de camioane. Demonstrația a început în jurul orei 9 dimineața cu o conferință de presă, apoi camioanele au invadat principalele artere de circulație, provocând un ambuteiaj de 10 km și paralizând sistemul rutier al orașului. Protestul a fost organizat de asociația poloneză a transportatorilor, cu sprijinul partidului politic Konfederacja, care în ultimele săptămâni a cerut în mod repetat guvernului să intervină în probleme importante legate de transportul rutier. După cum a declarat recent purtătorul de cuvânt al partidului, oprirea transportatorilor este o reacție la distrugerea pe termen lung a industriei transporturilor, de care depinde 6% din PIB-ul național și care asigură peste 1 milion de locuri de muncă.

Potrivit protestatarilor, transportatorii ruși și belaruși ocolesc sancțiunile impuse de UE, în timp ce transportatorii ucraineni beneficiază de privilegii unilaterale, ceea ce îi obligă pe transportatorii polonezi să se confrunte cu o concurență neloială și împinge multe companii în pragul falimentului. Solicitarea Konfederacja este de a introduce o interdicție de intrare pe teritoriul polonez pentru semiremorcile înmatriculate în Belarus și Rusia, de a bloca companiile înființate cu capital care poate fi urmărit la Minsk și Moscova, dar și de a extinde reglementările și cerințele existente la vehiculele ucrainene, care circulă fără autorizații și cu tarife reduse. Astfel, primele luni ale anului 2023 au fost marcate de o scădere puternică a cererii de transport în Polonia, care, combinată cu o concurență necontrolată, a provocat o scădere a tarifelor. Redresarea așteptată în primăvară nu s-a materializat deocamdată, în timp ce războiul și pachetul de mobilitate au crescut semnificativ costurile de operare, punând la încercare rezistența transportatorilor. Potrivit estimărilor Upply, una dintre cele mai populare platforme digitale de căutare a mărfurilor, tarifele pentru transportul rutier de marfă au scăzut deja cu 2,4% din ultimul trimestru al anului 2022 și ar putea pierde între 3 și 5 puncte procentuale până la sfârșitul anului.

Parcurile de retail din Vaslui (9.975 mp GLA) și din Moșnița (8.500 mp GLA) fac parte din al cincilea proiect și al șaselea livrat de Scallier, unul dintre cei mai dinamici investitori în parcuri de retail mici și mijlocii pe piața românească.

Ambele proiecte sunt în cea mai mare parte deja închiriate, iar pentru spațiul rămas liber negocierile sunt în curs de desfășurare. Parcul de retail din Vaslui urmează să se deschidă pentru clienți în luna mai a acestui an, în timp ce deschiderea unității din Moșnița este planificată pentru toamnă, potrivit unui comunicat.

De asemenea, în locația din Vaslui se vor deschide noi magazine, precum Sinsay, New Yorker, Hervis, TEDi, Pepco, KiK, Sportisimo, ZOO Center și Pizzeria Rimmini, iar în Moșnița clienții se vor putea bucura de DM Drogerie, TEDi, Fressnapf, Sportisimo, Numero Uno, Animax, Xpress sau de clubul de fitness Clever Fit.

Wojciech Jurga, Managing Partner la Scallier și responsabil pentru dezvoltarea companiei în România, a mărturisit că vor pregăti și alte proiecte în țară pe care le vor anunța în curând, ca urmare a creșterii cererii de spații de retail de calitate.

„Ne așteptăm la mult interes din partea chiriașilor pentru aceste locații, anterior primisem semnale clare din partea acestora cu privire la căutarea unui spațiu cu parametri specifici, însă interesul ne-a depășit așteptările. Acest lucru demonstrează cererea mare din partea lanțurilor, care este creată de nevoile consumatorilor români.”,

a declarat Ana Tudor, responsabilă cu închirierea de spații Scallier în parcurile de retail din România.

„Cererea consumatorilor pentru cumpărături de calitate și convenabile este în creștere. De asemenea, clienții din orașele mai mici se așteaptă la locații comerciale bine gândite, care să le satisfacă cea mai mare parte a nevoilor pentru produsele sau serviciile necesare. Noi implementăm facilitățile noastre ca elemente ale unor destinații comerciale mai mari, care includ și oferta unor magazine, precum Lidl sau Kaufland. Crearea unui astfel de centru comercial într-un oraș mai mic răspunde, de obicei, pe deplin nevoilor comunităților locale.”,

a precizat Adrian Aleman, director de dezvoltare la Scallier.