Pașaportul pentru produse digitale a fost lansat în aprilie 2022. Conceptul a fost introdus în luna martie prin regulamentul european privind „produsele durabile”, adoptat ca parte a programului Green Deal al UE.
Noile cerințe îi obligă pe toți operatorii să pună la dispoziție date structurate în mod corespunzător privind produsele. În plus, acestea interzic distrugerea produselor nevândute și promovează bunurile produse în mod durabil.
Pașaportul digital al produselor este un set de date care permite identificarea unui produs, precum și a compoziției și originii acestuia pe tot parcursul ciclului său de viață. Acesta include nu numai date despre produsele finite, ci și despre componente și produse intermediare. Pașaportul se aplică nu numai bunurilor produse în Europa, ci și celor importate în UE de pe alte piețe.
Doar anumite tipuri de produse alimentare, furaje și produse farmaceutice au fost exceptate de la posesia acestuia. În primă instanță, pașaportul se va aplica: din 2024 – bateriilor și textilelor, materialelor de construcții, apoi din 2026 – echipamentelor electrice și electronice.
Pașaportul produselor va facilita verificarea conformității acestora de către autoritățile de reglementare. Costul punerii în aplicare a acestei soluții depinde de modelul care va fi implementat în cele din urmă. Un raport al firmei de consultanță Deloitte sugerează că costul estimat al implementării unui standard deschis la nivel mondial ar putea fi cuprins între 3 și 7,1 miliarde de euro. Cu toate acestea, în cazul în care ar fi create standarde concurente, cheltuielile financiare ar trebui să fie de zeci de ori mai mari și ar putea varia de la 63 de miliarde de euro la 152 de miliarde de euro.
EuroCommerce și GS1 in Europe au elaborat și publicat o poziție comună în sprijinul conceptului de pașaport digital al produselor. Camera Poloneză de Comerț și Distribuție și GS1 Polonia vor sprijini împreună ipotezele publicate ale pașaportului digital al produselor și vor promova conceptul acestuia în rândul părților interesate.
Comisia Europeană susține că CPP va reduce deșeurile. Acesta subliniază că echipamentele electronice și electrice reprezintă sursa de deșeuri cu cea mai rapidă creștere din Uniune. Cantitatea de echipamente electrice și electronice de pe piața UE a crescut de la 7,6 milioane de tone în 2011 la 8,7 milioane de tone în 2018. Pe de altă parte, colectarea deșeurilor electrice (DEEE) în 2018 a fost estimată la 8,9 kg pe cap de locuitor, ceea ce indică o rată de colectare de 47%.
Conform noii ipoteze stabilite de UE în 2019 (ca an de referință actual utilizat de Eurostat), doar 3 state membre au atins 65%. 19 state membre au atins deja o rată de colectare de cel puțin 45% pentru bateriile portabile uzate în 2019.
Propunerea legislativă, care creează un cadru pentru un sistem alimentar durabil (FSFS), este una dintre inițiativele emblematice ale strategiei „de la fermă la gură” și se așteaptă să fie adoptată de Comisie până la sfârșitul anului 2023. Scopul său este de a face tranziția către un sistem alimentar durabil mai rapidă și mai ușoară.
Wielton va construi o nouă fabrică în Zona Economică Specială Łódź, la un cost de peste 50 de milioane de zloți (10.566.500 milioane de euro). Wielton va primi un sprijin de până la 20 de milioane de zloți (4.226.600 milioane de euro) din partea Zonei Economice Speciale Łódź pentru noua investiție. Compania va cheltui până la 45 de milioane de zloți (9.509.850 milioane de euro) până pe 31 decembrie 2027 și 5 milioane de zloți (1.056.650 milioane de euro) pentru bunuri imobiliare până pe 31 decembrie 2032.
Aici Wielton intenționează sa producă panouri pentru semiremorci frigorifice. Wielton s-a angajat în acest proiect de mai mulți ani, iar cererea de remorci și caroserii frigorifice, izoterme și pentru furgonete va crește datorită cerințelor și cererii tot mai exigente. Clienții sunt din ce în ce mai interesați de produsele proaspete, de exemplu, în lanțul Dino, acestea reprezintă 37% din vânzări.
Datele Asociației Poloneze a Industriei Auto arată că, în 2021 s-au vândut peste 6.000 de vehicule carosate din cele 32.000 înmatriculate cu totul – o cotă de piață de 21%. Acestea și-au consolidat cota față de 2020 cu 3 puncte procentuale. Printre acestea s-au numărat peste 3.300 de furgonete frigorifice, 2.100 de izoterme și 1.200 de furgonete multifuncționale. Ponderea caroseriilor frigorifice și a celor izoterme a fost de 16,8 %.
Wielton are unități de producție în Wieluń, Auxerre (Franța), Peterborough (Regatul Unit), Waltrop (Germania) și Guillen (Spania). O uzină de asamblare funcționează la Pescara (Italia) și, în urma invaziei rusești în Ucraina, Wielton a închis uzina de asamblare din Sheremetyevo (Rusia) și a încetat vânzările de vehicule pe această piață.
Wielton Group deține mărcile: Wielton, Fruehauf, Lawrence David, Langendorf, Viberti și Guillen. În primul trimestru al anului, Grupul Wielton a vândut 6.100 de semiremorci și remorci în valoare de peste 0,8 miliarde de zloți (169.064.000 milioane de euro) , din care aproape 27% au provenit din Franța și peste 20% din Polonia.
Producătorul ocupă primul loc pe piața franceză, al doilea în Polonia și Marea Britanie și al zecelea în Germania. Este al treilea producător de remorci și semiremorci din Europa și al zecelea din lume.
02.10.2020
Ultimul număr: Decembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit