Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Cargo a finalizat primul test de transport cereale de la granița Ucrainei cu Polonia până la Rostock, în Germania. Primul tren cu 1.200 de tone de porumb a fost descărcat săptămâna aceasta la terminalul de cereale din Rostock (GTR). Trenul cu o lungime de 450 m și 21 de vagoane va fi urmat de alte 4. Porumbul furajer a fost reîncărcat la granița ucraineano-poloneză și apoi transportat la Rostock de DB Cargo prin Polonia.

Acolo, porumbul este descărcat din vagoane într-un sistem de descărcare și transportat la silozuri cu ajutorul unor benzi transportoare. Din fiecare vagon au fost descărcate aproximativ 60 de tone de porumb. Întregul proces durează aproximativ 5 ore.

Încă nu este clar cât timp va fi depozitat porumbul la Rostock. După ce grâul, orzul și porumbul sunt livrate pe calea ferată sau pe șosea în terminalul de cereale din portul Rostock, acestea sunt apoi exportate pe mare. Cea mai mare parte se îndreaptă către Orientul Mijlociu, dar și către Africa de Nord și Iran. În Rostock se manipulează în total între 3 și 4 milioane de tone de cereale în fiecare an, ceea ce face din orașul hanseatic, alături de Hamburg, unul dintre cele mai importante porturi de cereale din Germania.

Conform barometrului realizat de Ti, Upply și IRU pentru al doilea trimestru din 2022, tarifele de transport între Germania și Polonia au crescut toate, până la maxime istorice, cu excepția tarifului de la Duisburg la Varșovia pentru cursele spot.

Dar, contrar la ceea ce s-a văzut pe alte relații europene principale, între Germania și Polonia tarifele pentru cursele spot au crescut mai puțin decât cele pe bază de contract. Pe rutele spre Duisburg, tarifele spot au crescut cu 4,1%, până la 1.412 euro (1,31 de euro/km), în timp ce tarifele din contracte au crescut cu 7,3% față de trimestrul anterior, până la 1.243 de euro (1,15 euro/km). În direcția opusă, tarifele din contracte pentru transporturi între Duisburg și Varșovia au înregistrat o creștere dublă față de trimestrul anterior comparativ cu tarifele spot, de 4,8%, față de 2,4%, până la un preț mediu de 1.503 euro (1,39 de euro/km), față de 1.232 de euro (1,14 euro/km) în cazul curselor spot.

Tarifele transporturilor realizate pe bază de contact au crescut foarte puțin față de media europeană, ceea ce arată că, la fel ca în cazul altor rute, transportatorii au reușit să transfere costurile în creștere către clienți. Tarifele spot de la Varșovia la Duisburg au crescut relativ lent, cu numai 60% din creșterea medie din întreaga Europă, iar cele de la Duisburg la Varșovia au crescut și mai încet, cu mai puțin de 20% din media europeană. Dintre toate cele 48 de tarife spot analizate de Upply, doar unul, de la Rotterdam la Varșovia, a crescut mai lent decât tarifele de la Duisburg la Varșovia Transportatorii care operează între Germania și Polonia s-au confruntat în martie cu unele dintre cele mai mari creșteri ale prețului motorinei din Europa, ceea ce a dus la creșterea în foarte mare măsură a costurilor de operare pe această relație. Prețul motorinei în Germania a crescut cu 28% în martie și se situează în iulie la peste 23% față de ianuarie. Iar Polonia a înregistrat o creștere de 29% în martie și scumpirile au continuat în lunile următoare, motorina costând acum cu 25% mai mult decât în ianuarie. Iar creșterea prețurilor AdBlue contribuie și ea la creșterea costurilor de exploatare, câtă vreme gazul natural joacă un rol esențial în producția de AdBlue și incertitudinile cu privire la furnizarea de gaze naturale în Europa vor continua să ducă la creșteri de prețuri.

În ceea ce privește cererea de transport între Germania și Polonia, ea s-a redus din cauza slăbirii industriei din ambele țări, ceea ce a frânat puțin creșterea pe care cheltuielile mai mari de transport ar fi putut să o imprime tarifelor. Finalul celui de-a doilea trimestru din 2022 a adus confirmarea faptului că economia germană are deficit comercial pentru prima dată din 1991. În mai, importurile au crescut cu 2,7%, până la 126,7 miliarde de euro, în timp ce exporturile au scăzut cu 0,5%, până la 125,8 miliarde de euro.