Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Introducerea de controale la frontierele Germaniei începând cu 16 septembrie, ca parte a eforturilor de a opri imigrația ilegală, a generat tensiuni și temeri privind impactul asupra transportului. Măsura, inițial solicitată de opoziția CDU și anunțată de ministrul de interne Nancy Faeser, va implica controale la toate frontierele timp de șase luni, inclusiv la frontiera cu Polonia, unde presiunea migratorie este mai mare.

Premierul Poloniei, Donald Tusk, a criticat decizia, calificând-o drept inacceptabilă și motivată de politica internă germană, nu de o nevoie reală de gestionare a migrației la frontieră. Transportatorii din Polonia resimt deja efectele controalelor, cu timpi de așteptare de până la o oră la anumite puncte de trecere a frontierei, precum Zgorzelec. Wojciech Sieńko, reprezentant al transportatorilor polonezi, a declarat că transportatorii s-au obișnuit cu aceste controale, dar există temeri că suspendarea regulilor Schengen va provoca blocaje semnificative în viitor.

Traficul de pasageri este și el afectat, necesitând creșterea personalului la punctele de frontieră. Deși până acum controalele nu au generat cozi majore, Asociația Transport și Logistică Polonia se teme de efectele pe termen lung asupra comerțului și eficienței transportului.

Președintele TLP, Maciej Wroński, a exprimat îngrijorarea că aceste măsuri vor crește costurile și vor reduce eficiența transportatorilor, afectând termenele de livrare și competitivitatea UE. Wroński a criticat decizia Germaniei, considerând-o un gest populist care nu va rezolva problema migrației, dar va afecta comerțul european și economia germană, deja slăbită.

sursa foto: ROADPOL

Așa cum știți deja, transportatorii și asociațiile profesionale din Polonia au solicitat guvernului acestei țări să finanțele o parte din costurile cu înlocuirea tahografelor, dar pe 6 septembrie directorul Departamentului de Transport Rutier din cadrul Ministerului Infrastructurii a răspuns negativ cererii lor.

Asociația poloneză de transport și logistică TLP amintește că Ministerul Infrastructurii a găsit fonduri pentru această operațiune, iar prevederile care urmau să constituie temeiul juridic pentru acordarea subvenției au fost incluse în proiectul de lege de modificare a Legii privind transportul rutier, dar din motive independente de voința Ministerului Infrastructurii proiectul nu a fost aprobat în cadrul aranjamentelor interministeriale.

TLP consideră că, deși nu este o veste bună, măcar se elimină speculațiile pe această temă și li se dă operatorilor semnalul să nu mai întârzie înlocuirea tahografelor. Mai ales că nu există niciun motiv să contăm pe amânarea, de către Comisia Europeană, a datelor de înlocuire. Iar lipsa unui tahograf inteligent de generația a doua va însemna, așa cum știți deja, că nu va fi posibilă furnizarea de servicii de transport rutier internațional cu un vehicul care ar trebui echipat cu un astfel de dispozitiv.