In timpul unui control pe autostrada A1, o patrula a Politiei Rutiere din Italia a oprit un camion cu numar de inmatriculare strain care circula intre Parma si Terre di Canossa, deoarece l-a vazut pe sofer vorbind la telefonul mobil in timp ce conducea. Acestuia i s-a aplicat o amenda de 173 de euro si 5 puncte de penalizare. Insa, dupa ce au condus vehiculul la cabina de taxare din Campegine, agentii au descoperit la inspectie o alta neregula: soferul conducea un vehicul inchiriat in strainatate, cu o placuta de inmatriculare straina, pentru a efectua un transport national.
Potrivit Polstrada, citata de TrasportoEuropa, compania de transport a incalcat Legea 298/74, care arata ca o companie italiana care utilizeaza vehiculele altor companii rezidente in UE nu poate efectua decat transport international. Legislatia italiana prevede inchirierea de vehicule grele numai de la alte companii de transport rutier, licentiate pentru transport pentru terti, si nu direct de la companii de inchiriere (cu exceptia cazului in care s-a obtinut licenta de transport public). Prin urmare, compania de transport a primit o amenda de 4.130 de euro si retinerea administrativa a vehiculului timp de trei luni. Dat fiind ca autotractorul avea o placuta de inmatriculare straina, compania, chiar daca avea sediul in Italia, a trebuit sa plateasca amenda pe loc.
Procurorul general din Avezzano a terminat investigarea unei presupuse coruptii efectuate de unele companii din Abruzzo, inclusiv doua companii de transport rutier, fata de agentii Polstrada, pentru a evita amenzile in timpul verificarilor, arata Trasporto Europa. Ancheta coordonata de procurorul adjunct din Avezzano, Lara Seccacini, a pus sub ancheta trei agenti ai Politiei Rutiere (inclusiv un comandant si un inspector superior) si sase antreprenori, inclusiv doi transportori rutieri, pentru presupuse schimburi de favoruri.
Un fost comandant de sub-sectie este acuzat de luare de mita continua, pentru ca a primit combustibil gratuit de la o companie de transport pentru a evita controalele rutiere pentru vehiculele respectivelor firme intre 2017 si 2018. Inspectorul principal este acuzat ca a omis un denunt asupra unei alte companii de transport care ar fi modificat tahografele cu magneti, fara a face raport si a aplica sanctiuni, intre 2012 si 2018. Avocatii politistilor spun ca probele acestora lipsesc. Dupa incheierea anchetei, magistratii trebuie sa decida daca ii pot aduce pe suspecti in justitie.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit